Hej, längesen jag skrev här.
Jag fick nedslag pga för högt Lambdavärde. 1.07 (maxvärde får vara 1.04).
Jag tänkte därför byta lambdasond utan att skarva kablarna. Var kopplas dom två kontakterna vid motorrummet egentligen?
Vill få en uppfattning hur svårt det blir att dra kabeln hela vägen från katalysatorn..
En annan fråga gällande bränsletrycksregulatorn. Jag bytte min gamla till en Bosch 3.0 bar .. osäker om regina vill ha 2.5 bar .. spelar det stor roll?
Kan bränsletrycksregulatorn påverka lambdavärdena?
Bilen är en Volvo 740 -91 med B230F regina
Tack för svar!
frågor om min 740 -91 B230F Regina
-
- Uppkörning
- Inlägg: 330
- Blev medlem: 12 sep 2011, 20:19
- Kör: Volvo 744 GL B230F
Re: frågor om min 740 -91 B230F Regina
Ditt lambdavärde beror nog till 99% på avgasläckage efter katten om de andra avgasvärdena var bra. Annars sitter kontakterna vid torpeden på passagerarsidan.
-
- Uppkörning
- Inlägg: 330
- Blev medlem: 12 sep 2011, 20:19
- Kör: Volvo 744 GL B230F
Re: frågor om min 740 -91 B230F Regina
Tack för svaret! Skumt för jag har fräscht rostfritt avgassystem sen 4 år tillbaka.. det ända som inte är bytt är grenröret som jag tror läcker pyttelite genom packningen. Men det sitter ju före katten