Ska byta topp på min lätt trimmade 940 framöver,och det blir ju då en 531 topp.
En kille jag köpt lite grejer av har 2st,en original 531 topp med V kam som han vill ha 1500:- för,och en bearbetad 531 topp som är portad,planad och större ventiler,och arbetet ska vara gjort av en viss Pacman. Den kostar 5000:-
Jag kör med 19t turbo,444cc Lucas spridare,3" Luftmassemätare med 016 elektronik,3" downpipe,3" avgas med 3" 100cells racekat och 1.5 bar laddtryck,anpassade chip för tändning och bränsle.
Och jag undrar då om en original 531 topp med V kam duger för den ger ju lite mer,eller om man ska satsa på den bearbetade toppen? För jag tänkte att den bearbetade kanske är "för bra" och ger sent ladd osv för som jag fattat det så bör man ha en större turbo än min när man börjar med såna bearbetade toppar. Eller blir det en herrejösses skillnad med en bra iordningsgjord topp jämfört med en vanlig 531 topp?
Tack på förhand