SKUMT FEL -91 B230F REGINA

Allt från knackande motorer till oljeläckage och startproblem, avgassystem, bränslesystem och tank. Naturligtvis passar även trimning, E85-konvertering, motorbyten etc in här.
DALLE68
Färsk användare
Inlägg: 2
Blev medlem: 23 feb 2015, 14:08

SKUMT FEL -91 B230F REGINA

Inlägg av DALLE68 »

Har ett skumt problem som jag behöver hjälp med innan jag blir tokig!
Min 745-91a b230f regina stannar helt plötsligt när man kör . tvärdör utan hackande.allt funkar utom motor, kör in till kanten ,väntar 10 sek . Då startar den varenda gång (har säkert hänt 40ggr)som inget hänt o kan funka i allt mellan 1km o 200 mil!! kan hända 6 gr på en dag o sen funka i en månad. har bytt rotor ,lock, tändkablar,tändspole databox,vexaxelgivare ,soppa relä.inget hjälper.O ingen felkod! tips TACK!!!!

eljmen
Färsk användare
Inlägg: 1
Blev medlem: 24 feb 2015, 09:10

Re: SKUMT FEL -91 B230F REGINA

Inlägg av eljmen »

Jag har ett liknande fel, min 740 -92 med regina, lägger av rätt som det är, men fortsätter att vägra, utan gnista på stiften men gnista fram till fördelare, har bytt tänddelar ett par ggr och kablar mellan fördelare och stift men inte huvudkabeln från spolen (den verkar svår att hitta, tips?) Vid senaste bytet av rotor och fördelare har den gått i ca 3 månader sen vägrade den förra veckan.

Eftersom jag tröttnat på att köpa nya tänddelar stup i kvarten (borde ju hålla 5000 mil iaf) provade jag en ny metod. Det tycks som en löjlig och konstig lösning men jag körde i 5-56 i huvudtändkabelns hattar mellan spole och fördelare. Fråga mig inte hur det gick till men då startade bilen! Jag vet inte om du har bytt huvudtändkabel men jag ska iaf satsa på en ny sådan.

DALLE68
Färsk användare
Inlägg: 2
Blev medlem: 23 feb 2015, 14:08

Re: SKUMT FEL -91 B230F REGINA

Inlägg av DALLE68 »

alla kablar bytt. tog med de gamla in på mekonomen bara.

Skriv svar