Allt från knackande motorer till oljeläckage och startproblem, avgassystem, bränslesystem och tank. Naturligtvis passar även trimning, E85-konvertering, motorbyten etc in här.
631-toppen sitter väl på stationära motorer, typ brandsprutor och liknande applikationer. En reservdelsnisse på Volvo jag frågade för flera år sedan, hade för sig att den toppen var en lågkomprimerad variant av 531:an. Om det stämmer, borde den ju funka bra med respirator.
Amapola skrev:631-toppen sitter väl på stationära motorer, typ brandsprutor och liknande applikationer. En reservdelsnisse på Volvo jag frågade för flera år sedan, hade för sig att den toppen var en lågkomprimerad variant av 531:an. Om det stämmer, borde den ju funka bra med respirator.
Nä, ingen volvomotor har väl suttit i nån brandspruta?
631-toppen återfinns som sagt i B230K-motorn, och den toppen har inga förbränningsrum utan är helt plan undertill.
Förbränningsrummet återfinns i kolvarna, och kompförhållandet ligger kring 10:1, så nån turbokonvertering funkar inte bra.
Kör:
Volvo V90 -97, Avställd, obesiktad, behöver ny handbromsvajer o avgassystem...
Amapola skrev:631-toppen sitter väl på stationära motorer, typ brandsprutor och liknande applikationer. En reservdelsnisse på Volvo jag frågade för flera år sedan, hade för sig att den toppen var en lågkomprimerad variant av 531:an. Om det stämmer, borde den ju funka bra med respirator.
Nä, ingen volvomotor har väl suttit i nån brandspruta?
631-toppen återfinns som sagt i B230K-motorn, och den toppen har inga förbränningsrum utan är helt plan undertill.
Förbränningsrummet återfinns i kolvarna, och kompförhållandet ligger kring 10:1, så nån turbokonvertering funkar inte bra.
Perfekt komp för lågtrycksturbo eller E85 å nån bar i ladd
segdraget 765-88 t5-project, en massa skrotiga 740is och några v70is... toppat med några kingcabs!