Allt från knackande motorer till oljeläckage och startproblem, avgassystem, bränslesystem och tank. Naturligtvis passar även trimning, E85-konvertering, motorbyten etc in här.
Mattsson
Dags att bli medlem?
Inlägg: 6368 Blev medlem: 07 feb 2005, 18:30
Kör: V70
Ort: Eskilstuna
Kontakt:
Inlägg
av Mattsson » 23 jun 2007, 13:05
Har fundering på att plocka bort EGR ventilen på bilen, har sökt, men har ej hittat något
Står inte ens något i verkstadshandboken.
Nån som kan ge mej lite hjälp?
//Johan
[Volvo 945 LTT-96]
ThaSaint
Moderator
Inlägg: 14489 Blev medlem: 30 nov 2002, 20:01
Kör: För fort.
Ort: Luleå Medlemsnummer 2
Kontakt:
Inlägg
av ThaSaint » 23 jun 2007, 23:22
Oj nu har jag inte alls läst på, men kan man inte få lite skumma felkoder då ?
//Erik
Audi 2010. Camaro 1970
Jag jobbar med skiten, så vad vet jag?
Latjo44
Övningskörning
Inlägg: 113 Blev medlem: 16 okt 2005, 11:03
Inlägg
av Latjo44 » 24 jun 2007, 08:27
varför ska den tas bort ? du lär inte tjäna specielt många gratis hästar på det.
för övrigt så sitter egr ventilen under insuget. med ett rör bakom motorn till grenröret och en rör som sitter skruvat i insuget.
Volvo 960 3.0liter manuell.
jonas_740
Uppkörning
Inlägg: 725 Blev medlem: 22 dec 2005, 19:20
Ort: Huskvarna
Inlägg
av jonas_740 » 24 jun 2007, 13:02
Är väl bara att ta bort eller plugga det. EGR ventilen styrs väl av vakum eller har jag fel? Tror jag har en bok som det står lite om EGR till 740/940 ska leta efter den och läsa lite och kolla om jag hittar något.
wroooom
Färsk användare
Inlägg: 60 Blev medlem: 09 apr 2007, 21:56
Inlägg
av wroooom » 17 mar 2008, 19:03
Bumpar upp den här tråden istället för att skapa en ny, hoppas det är OK.
Ska montera extraktorgrenrör på en bil med EGR. Är det bara att plocka bort hela paketet och gasa? Efter att de 2 rören från grenröret går upp i slangarna mot luftburken finns det ju som en klocka med en kabel i, vad gör man med den? Bara att plugga ur?
Tack på förhand
Volvoracing
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2973 Blev medlem: 10 nov 2003, 07:41
Kör: Volvo 940 TURBO -96
Ort: Gråbo
Inlägg
av Volvoracing » 17 mar 2008, 20:06
Blir tråkigt på sbp sen bara om man plockar av det!
VOLVO 940 TURBO -96
Marcus_89
Dags att bli medlem?
Inlägg: 6040 Blev medlem: 14 okt 2007, 20:07
Kör: Brett
Ort: Ljungby
Inlägg
av Marcus_89 » 17 mar 2008, 20:41
Plugga det och låt det sitta kvar, då kan man lura spb lite
Wizard
Övningskörning
Inlägg: 155 Blev medlem: 20 apr 2006, 17:46
Inlägg
av Wizard » 17 mar 2008, 21:57
Latjo44 skrev: varför ska den tas bort ? du lär inte tjäna specielt många gratis hästar på det.
för övrigt så sitter egr ventilen under insuget. med ett rör bakom motorn till grenröret och en rör som sitter skruvat i insuget.
Precis som föregående talare så tjänar du inget av att plugga ventilen, så det är bara ett extra jobb som leder ingenvart.
ahberg
Van forumsanvändare
Inlägg: 1338 Blev medlem: 24 jan 2006, 18:30
Inlägg
av ahberg » 18 mar 2008, 09:23
jag tog väck min EGR o tillhörande pga av annat grenrör.
kapade av flänsen som går in i insuget o gängade ner en nippel det ist.
perfekt....ännu en vakuumanslutning.