530 topp från b230a

Allt från knackande motorer till oljeläckage och startproblem, avgassystem, bränslesystem och tank. Naturligtvis passar även trimning, E85-konvertering, motorbyten etc in här.
940turbo.com
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2380
Blev medlem: 23 maj 2006, 16:00
Kör: 740 GLE -88 USAimpo
Ort: Någonstans

530 topp från b230a

Inlägg av 940turbo.com »

Som topic denna motorn har ju block monterad fördelare.. och b230f topp monterad..



Frågan är 530 toppen från b230a går den att montera på b230f ? är allt igengjutet där fördelaren sitter på b230f ?

Användarvisningsbild
Kaos
Van forumsanvändare
Inlägg: 1342
Blev medlem: 28 jul 2004, 05:53
Kör: Daff 343 ;)
Ort: Mariestad
Kontakt:

Re: 530 topp från b230a

Inlägg av Kaos »

volvo740.info skrev:Som topic denna motorn har ju block monterad fördelare.. och b230f topp monterad..



Frågan är 530 toppen från b230a går den att montera på b230f ? är allt igengjutet där fördelaren sitter på b230f ?


sitter väll bara en plug i bakkant på dom topparna. kolla så kamen har håll för toppfördelaren



klas
Vill du nått, skicka PM. Kör: 343 GL-88, 764 TIC-88. Kolla in http://www.rsport.se

940turbo.com
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2380
Blev medlem: 23 maj 2006, 16:00
Kör: 740 GLE -88 USAimpo
Ort: Någonstans

Inlägg av 940turbo.com »

kam axeln är mindre problem kan ta en M kam som sitter i toppen som sitter i bilen nu



har hittat en topp från en b230a jag kan köpa har inte sett den. allt det som håller fördelaren kan jag ta från befintlig topp å skruva på b230a toppen eller de behövs gägas hål?

Användarvisningsbild
Kaos
Van forumsanvändare
Inlägg: 1342
Blev medlem: 28 jul 2004, 05:53
Kör: Daff 343 ;)
Ort: Mariestad
Kontakt:

Inlägg av Kaos »

volvo740.info skrev:kam axeln är mindre problem kan ta en M kam som sitter i toppen som sitter i bilen nu



har hittat en topp från en b230a jag kan köpa har inte sett den. allt det som håller fördelaren kan jag ta från befintlig topp å skruva på b230a toppen eller de behövs gägas hål?


jag vet inte 100% men kan inte tänka mig att topparna skiljer mer än att det sitter olika ventiler och kammar i 530 topps serien för olika motor utförande.



klas
Vill du nått, skicka PM. Kör: 343 GL-88, 764 TIC-88. Kolla in http://www.rsport.se

Latjo44
Övningskörning
Inlägg: 113
Blev medlem: 16 okt 2005, 11:03

Inlägg av Latjo44 »

Kaos skrev:
volvo740.info skrev:kam axeln är mindre problem kan ta en M kam som sitter i toppen som sitter i bilen nu



har hittat en topp från en b230a jag kan köpa har inte sett den. allt det som håller fördelaren kan jag ta från befintlig topp å skruva på b230a toppen eller de behövs gägas hål?


jag vet inte 100% men kan inte tänka mig att topparna skiljer mer än att det sitter olika ventiler och kammar i 530 topps serien för olika motor utförande.



klas


vad skiljer de för ventiler mellan b230a och b230f ? vad jag vet så är dom identiska.



toppmonterad fördelare passar rakt på alla 530 toppar.



du har dock två hål för förvärmingen i insuget som måste pluggas i en 530 förgasartopp



ibland måste hål för kyltempgivare till sprutet borras och gängas också.



plugga pulsair systemet också, görs lättast med 4st 50öringar
Volvo 960 3.0liter manuell.

Användarvisningsbild
Kaos
Van forumsanvändare
Inlägg: 1342
Blev medlem: 28 jul 2004, 05:53
Kör: Daff 343 ;)
Ort: Mariestad
Kontakt:

Inlägg av Kaos »

Latjo44 skrev:
Kaos skrev:
volvo740.info skrev:kam axeln är mindre problem kan ta en M kam som sitter i toppen som sitter i bilen nu



har hittat en topp från en b230a jag kan köpa har inte sett den. allt det som håller fördelaren kan jag ta från befintlig topp å skruva på b230a toppen eller de behövs gägas hål?


jag vet inte 100% men kan inte tänka mig att topparna skiljer mer än att det sitter olika ventiler och kammar i 530 topps serien för olika motor utförande.



klas


vad skiljer de för ventiler mellan b230a och b230f ? vad jag vet så är dom identiska.



toppmonterad fördelare passar rakt på alla 530 toppar.



du har dock två hål för förvärmingen i insuget som måste pluggas i en 530 förgasartopp



ibland måste hål för kyltempgivare till sprutet borras och gängas också.



plugga pulsair systemet också, görs lättast med 4st 50öringar


menade inte specifikt a och f utan generellt och då finns det bara saltkylda och vanliga ventiler såvit jag vet.



klas
Vill du nått, skicka PM. Kör: 343 GL-88, 764 TIC-88. Kolla in http://www.rsport.se

Skriv svar