Som topic denna motorn har ju block monterad fördelare.. och b230f topp monterad..
Frågan är 530 toppen från b230a går den att montera på b230f ? är allt igengjutet där fördelaren sitter på b230f ?
530 topp från b230a
-
- Svart bälte i SÖK!
- Inlägg: 2380
- Blev medlem: 23 maj 2006, 16:00
- Kör: 740 GLE -88 USAimpo
- Ort: Någonstans
- Kaos
- Van forumsanvändare
- Inlägg: 1342
- Blev medlem: 28 jul 2004, 05:53
- Kör: Daff 343 ;)
- Ort: Mariestad
- Kontakt:
Re: 530 topp från b230a
volvo740.info skrev:Som topic denna motorn har ju block monterad fördelare.. och b230f topp monterad..
Frågan är 530 toppen från b230a går den att montera på b230f ? är allt igengjutet där fördelaren sitter på b230f ?
sitter väll bara en plug i bakkant på dom topparna. kolla så kamen har håll för toppfördelaren
klas
Vill du nått, skicka PM. Kör: 343 GL-88, 764 TIC-88. Kolla in http://www.rsport.se
-
- Svart bälte i SÖK!
- Inlägg: 2380
- Blev medlem: 23 maj 2006, 16:00
- Kör: 740 GLE -88 USAimpo
- Ort: Någonstans
- Kaos
- Van forumsanvändare
- Inlägg: 1342
- Blev medlem: 28 jul 2004, 05:53
- Kör: Daff 343 ;)
- Ort: Mariestad
- Kontakt:
volvo740.info skrev:kam axeln är mindre problem kan ta en M kam som sitter i toppen som sitter i bilen nu
har hittat en topp från en b230a jag kan köpa har inte sett den. allt det som håller fördelaren kan jag ta från befintlig topp å skruva på b230a toppen eller de behövs gägas hål?
jag vet inte 100% men kan inte tänka mig att topparna skiljer mer än att det sitter olika ventiler och kammar i 530 topps serien för olika motor utförande.
klas
Vill du nått, skicka PM. Kör: 343 GL-88, 764 TIC-88. Kolla in http://www.rsport.se
Kaos skrev:volvo740.info skrev:kam axeln är mindre problem kan ta en M kam som sitter i toppen som sitter i bilen nu
har hittat en topp från en b230a jag kan köpa har inte sett den. allt det som håller fördelaren kan jag ta från befintlig topp å skruva på b230a toppen eller de behövs gägas hål?
jag vet inte 100% men kan inte tänka mig att topparna skiljer mer än att det sitter olika ventiler och kammar i 530 topps serien för olika motor utförande.
klas
vad skiljer de för ventiler mellan b230a och b230f ? vad jag vet så är dom identiska.
toppmonterad fördelare passar rakt på alla 530 toppar.
du har dock två hål för förvärmingen i insuget som måste pluggas i en 530 förgasartopp
ibland måste hål för kyltempgivare till sprutet borras och gängas också.
plugga pulsair systemet också, görs lättast med 4st 50öringar
Volvo 960 3.0liter manuell.
- Kaos
- Van forumsanvändare
- Inlägg: 1342
- Blev medlem: 28 jul 2004, 05:53
- Kör: Daff 343 ;)
- Ort: Mariestad
- Kontakt:
Latjo44 skrev:Kaos skrev:volvo740.info skrev:kam axeln är mindre problem kan ta en M kam som sitter i toppen som sitter i bilen nu
har hittat en topp från en b230a jag kan köpa har inte sett den. allt det som håller fördelaren kan jag ta från befintlig topp å skruva på b230a toppen eller de behövs gägas hål?
jag vet inte 100% men kan inte tänka mig att topparna skiljer mer än att det sitter olika ventiler och kammar i 530 topps serien för olika motor utförande.
klas
vad skiljer de för ventiler mellan b230a och b230f ? vad jag vet så är dom identiska.
toppmonterad fördelare passar rakt på alla 530 toppar.
du har dock två hål för förvärmingen i insuget som måste pluggas i en 530 förgasartopp
ibland måste hål för kyltempgivare till sprutet borras och gängas också.
plugga pulsair systemet också, görs lättast med 4st 50öringar
menade inte specifikt a och f utan generellt och då finns det bara saltkylda och vanliga ventiler såvit jag vet.
klas
Vill du nått, skicka PM. Kör: 343 GL-88, 764 TIC-88. Kolla in http://www.rsport.se