B230E med turbo?

Allt från knackande motorer till oljeläckage och startproblem, avgassystem, bränslesystem och tank. Naturligtvis passar även trimning, E85-konvertering, motorbyten etc in här.
Seven89
Färsk användare
Inlägg: 50
Blev medlem: 30 okt 2005, 00:16

B230E med turbo?

Inlägg av Seven89 »

Hejsan!

Skulle byta vevlagerna på min 760 Tic -85 idag, men då visade det sig att hela vevaxlen var sliten å repig, så nu får jag väl byta hela blocket istället.

Nu till frågan, har ett b230e motor liggandes som jag tänkte att jag kanske kunde lägga i istället, åtminstone tillfälligt. Kommer den spela bra med en turbon eller kommer det gå helt åt helvete?



tack på förhand.



mvh Martin

ThaSaint
Moderator
Inlägg: 14489
Blev medlem: 30 nov 2002, 20:01
Kör: För fort.
Ort: Luleå Medlemsnummer 2
Kontakt:

Inlägg av ThaSaint »

Byt iaf kolvar för att få ner kompressionen.

flytta över toppen från din B230ET



eller kanske bata ta vevaxeln från din B230E till ET-motorn?



//Erik
Audi 2010. Camaro 1970
Jag jobbar med skiten, så vad vet jag?

Seven89
Färsk användare
Inlägg: 50
Blev medlem: 30 okt 2005, 00:16

Inlägg av Seven89 »

fanns inte nått hål att ta oljan till turbon på det blocket.



Funkar det bra med den vevaxlen då tror du? Har inte ens tänkt tanken, hade ju varit väldans bra isf.

Användarvisningsbild
Kaos
Van forumsanvändare
Inlägg: 1342
Blev medlem: 28 jul 2004, 05:53
Kör: Daff 343 ;)
Ort: Mariestad
Kontakt:

Inlägg av Kaos »

Seven89 skrev:fanns inte nått hål att ta oljan till turbon på det blocket.



Funkar det bra med den vevaxlen då tror du? Har inte ens tänkt tanken, hade ju varit väldans bra isf.


bara att borra efter olja :lol: och släpa ner det på samma ställe som på turbo blocket.
Vill du nått, skicka PM. Kör: 343 GL-88, 764 TIC-88. Kolla in http://www.rsport.se

Seven89
Färsk användare
Inlägg: 50
Blev medlem: 30 okt 2005, 00:16

Inlägg av Seven89 »

Kaos skrev:
Seven89 skrev:fanns inte nått hål att ta oljan till turbon på det blocket.



Funkar det bra med den vevaxlen då tror du? Har inte ens tänkt tanken, hade ju varit väldans bra isf.


bara att borra efter olja :lol: och släpa ner det på samma ställe som på turbo blocket.


haha, sant:) för vevaxeln har ju inte samma diameter enligt haynes iaf. Ska väl ändå införskaffa mig ett nytt b23et block så snart som möjligt så bara de funkar att köra med så

Skriv svar