vilken kg-kam motsvarar volvos T-profil?

Allt från knackande motorer till oljeläckage och startproblem, avgassystem, bränslesystem och tank. Naturligtvis passar även trimning, E85-konvertering, motorbyten etc in här.

André Nilsson
Övningskörning
Inlägg: 141
Blev medlem: 15 maj 2006, 16:05

Inlägg av André Nilsson »

köp en T kam istället!

ThaSaint
Moderator
Inlägg: 14489
Blev medlem: 30 nov 2002, 20:01
Kör: För fort.
Ort: Luleå Medlemsnummer 2
Kontakt:

Inlägg av ThaSaint »

André Nilsson skrev:köp en T kam istället!


ord! Tror inte KG säljer någon kam med T-karaktär.. kika under Säljes om du letar en T-kam ;)



//Erik
Audi 2010. Camaro 1970
Jag jobbar med skiten, så vad vet jag?

Andreas
Forumsfreak
Inlägg: 3387
Blev medlem: 01 dec 2002, 22:09
Ort: Örebro

Inlägg av Andreas »

Är det egentligen nån skillnad på T-kammen och den som sitter i B230F? Har hört att det inte är det :?

ALF__

Inlägg av ALF__ »

ska nog smyga ned den i en B230E :)

Andreas
Forumsfreak
Inlägg: 3387
Blev medlem: 01 dec 2002, 22:09
Ort: Örebro

Inlägg av Andreas »

ALF__ skrev:ska nog smyga ned den i en B230E :)
Mjo, men jag menade att du annars lika gärna kunde ta en kam från en B230F, men jag tror att det blir sämre än den du har i nu.

andreas_940
Van forumsanvändare
Inlägg: 1080
Blev medlem: 02 nov 2004, 22:37
Ort: Eslöv / Skåne Medlemsnr: 29

Inlägg av andreas_940 »

Andreas skrev:Är det egentligen nån skillnad på T-kammen och den som sitter i B230F? Har hört att det inte är det :?


jag vet inte om de stämmer men vad jag hört så va T-kammen bra om man drog mycket släp?

och man kunde varva lite mer med T än med M?
Bild

Andreas
Forumsfreak
Inlägg: 3387
Blev medlem: 01 dec 2002, 22:09
Ort: Örebro

Inlägg av Andreas »

andreas_940 skrev:jag vet inte om de stämmer men vad jag hört så va T-kammen bra om man drog mycket släp?

och man kunde varva lite mer med T än med M?
I vilken motor menar du? Det finns nog ingen kam som ger bättre bottendrag än T-kammen i FT-motorn.

andreas_940
Van forumsanvändare
Inlägg: 1080
Blev medlem: 02 nov 2004, 22:37
Ort: Eslöv / Skåne Medlemsnr: 29

Inlägg av andreas_940 »

Andreas skrev:
andreas_940 skrev:jag vet inte om de stämmer men vad jag hört så va T-kammen bra om man drog mycket släp?

och man kunde varva lite mer med T än med M?
I vilken motor menar du? Det finns nog ingen kam som ger bättre bottendrag än T-kammen i FT-motorn.


hmm ingen aning faktiskt :?
Bild

Yak
Övningskörning
Inlägg: 153
Blev medlem: 16 okt 2005, 22:54
Ort: nollåtta

Inlägg av Yak »

Också intresserad av aåsikter angående T-kammens karaktär... tänkte evt skicka ner en under huven på min B230F med automatlåda. Vill gärna ha lite mer bottendrag där och man varvar ju ändå aldrig mer än 4500 i en sån :roll:
Volvo 940 Turbo -94 33k mil

Volvo 745 GL/T -90 42k mil

Andreas
Forumsfreak
Inlägg: 3387
Blev medlem: 01 dec 2002, 22:09
Ort: Örebro

Inlägg av Andreas »

andreas_940 skrev:hmm ingen aning faktiskt :?
Ok, du har nog läst om jämförelser mellan T-kammen och andra kammar i FT-motorn då man får sämre bottendrag när man byter bort T-kammen. Jag kör själv med VX3 och vid normal körning märker man ingen skillnad, jag har dragit ett ganska tungt släp utan problem.

andreas_940
Van forumsanvändare
Inlägg: 1080
Blev medlem: 02 nov 2004, 22:37
Ort: Eslöv / Skåne Medlemsnr: 29

Inlägg av andreas_940 »

Andreas skrev:
andreas_940 skrev:hmm ingen aning faktiskt :?
Ok, du har nog läst om jämförelser mellan T-kammen och andra kammar i FT-motorn då man får sämre bottendrag när man byter bort T-kammen. Jag kör själv med VX3 och vid normal körning märker man ingen skillnad, jag har dragit ett ganska tungt släp utan problem.


ja de är inte omöjligt

eller ja de va nog bara gämförelse av kammar i största allmänhet?
Bild

Joddla me Siv
Uppkörning
Inlägg: 381
Blev medlem: 24 feb 2005, 20:28
Ort: Vårsta
Kontakt:

Inlägg av Joddla me Siv »

Jag tyckte jag fick bättre bottendrag och att den laddade upp lite fortare när jag bytte till A-kammen. Men fan vet om det blev så stor skillnad.
245 V8



745GL

Användarvisningsbild
Domino
V O L V O G U D
Inlägg: 19439
Blev medlem: 16 jan 2004, 20:19
Ort: Önum (Vara) Medlemsnummer:58 Bygger:Volvo 740 16v Kör:Volvo 740 16v Tävlar:Volvo 142
Kontakt:

Inlägg av Domino »

T-kammen funkar med bra bottendrag i en sugismotor :wink:
Bild

Det som inte finns går att bygga (men använd skyddsglasögon)

Amders
Övningskörning
Inlägg: 273
Blev medlem: 21 aug 2004, 22:51
Kör: 940 GL -91
Ort: Mariestad

Inlägg av Amders »

Yak skrev: Vill gärna ha lite mer bottendrag där och man varvar ju ändå aldrig mer än 4500 i en sån :roll:
:?: :o :?:
Om jag hade varit snäll hade jag haft björnkostym och jobbat på TV

Skriv svar