Allt från knackande motorer till oljeläckage och startproblem, avgassystem, bränslesystem och tank. Naturligtvis passar även trimning, E85-konvertering, motorbyten etc in här.
Hade tänkt å skaffa ett öppet sportluftfilter till min bil. Det är en 740 GLE -88 B230E. Min fråga är hur man montera det och vad man ska tänka när man sätter dit att?
Skullr blivit jätte glad om nån har ett bild exempel
Det är väll bara o skruva bort orginal luftfilterburk och skruva dit det på luftmassemätarn. Vissa säger att man inte ska montera den direkt på mätarn men det har jag gjort och det funkar prima .
Joddla me Siv skrev:Det är väll bara o skruva bort orginal luftfilterburk och skruva dit det på luftmassemätarn. Vissa säger att man inte ska montera den direkt på mätarn men det har jag gjort och det funkar prima .
B230E har ingen LMM, den har luftvåg. Jag röstar också på sportluftfilter i originalburk, + några extra borrhål i fronten.
Joddla me Siv skrev:Det är väll bara o skruva bort orginal luftfilterburk och skruva dit det på luftmassemätarn. Vissa säger att man inte ska montera den direkt på mätarn men det har jag gjort och det funkar prima .
B230E har ingen LMM, den har luftvåg. Jag röstar också på sportluftfilter i originalburk, + några extra borrhål i fronten.
Danne86 skrev:Men om man sätter dit en avskärming till det öppna filtret. Bli det mycket varmluft ändå eller?
Med avskärmning så blir det nog rätt så bra. Lite häftigare ljud också. Men förvänta dig inga direkta effektökningar.
satte ett öppet luftfilter på min gamla. tyckte den blev lite tröttare. så jag avskärmade, o vips så kändes den som vanligt... men mer effekt blir det ju inte, så köp den för ljudet, inte effekten...
på turbon plockade jag bort ett framlyse för att se om det blev skillnad, och det blev det verkligen.. så det där med avskärmning är verkligen superviktigt, viktigare än man tror...