Tjena..
har en b230ft med ett chip som klarar 1.1 tror jag..
jag insåg att den läckte laddtryck, så jag kontrollerade allt och såg att det var nån som hade pystrimmat den med ett svetsmunstycke.. så jag plockade bort det, men det läcker ändå och jag kommer bara upp i 0,6 bar,
har kollat alla slangar och skruvat upp wastegate stången lite, men det läcker ändå.
nån som har någon ide?
Får inte upp laddtryck.
Får inte upp laddtryck.
Volvo 944 Turbo+ -92 B230FT 210hk 20 000 mil
Volvo 740 Batmobile 5000 hk p.o.k
Volvo 740 Batmobile 5000 hk p.o.k
Re: Får inte upp laddtryck.
Stallion skrev:Tjena..
har en b230ft med ett chip som klarar 1.1 tror jag..
jag insåg att den läckte laddtryck, så jag kontrollerade allt och såg att det var nån som hade pystrimmat den med ett svetsmunstycke.. så jag plockade bort det, men det läcker ändå och jag kommer bara upp i 0,6 bar,
har kollat alla slangar och skruvat upp wastegate stången lite, men det läcker ändå.
nån som har någon ide?
Hur vet du att den "läcker" laddtryck? Har du hittat nåt fel på tex. IC- slang som andreas säger? Tar du bort pystrimningen så borde ju laddtrycket gå ned till original, ca 0.55 bar. Sen vet jag inte hur bra det funkar på original tryckklocka att skruva upp laddtrycket. Vissa tryckklockor verkar inte gå att justera speciellt mycket.
Jo, har kollat dom flesta anslutningar, har iof inte kollat om ICn är sprucken. Ska ta och göra det i närmsta framtid..
Man hör att den läcker laddluft.. det är ungefär som att öppna en tryckluftslang, så mycket låter det om min bil.
Snackade mig runt lite och hörde att det kunde vara wastegaten som var kaputt, vad tror ni?
Man hör att den läcker laddluft.. det är ungefär som att öppna en tryckluftslang, så mycket låter det om min bil.
Snackade mig runt lite och hörde att det kunde vara wastegaten som var kaputt, vad tror ni?
Volvo 944 Turbo+ -92 B230FT 210hk 20 000 mil
Volvo 740 Batmobile 5000 hk p.o.k
Volvo 740 Batmobile 5000 hk p.o.k