Får inte upp laddtryck.

Allt från knackande motorer till oljeläckage och startproblem, avgassystem, bränslesystem och tank. Naturligtvis passar även trimning, E85-konvertering, motorbyten etc in här.
Användarvisningsbild
Stallion
Färsk användare
Inlägg: 17
Blev medlem: 15 apr 2005, 14:10
Ort: Knislinge

Får inte upp laddtryck.

Inlägg av Stallion »

Tjena..

har en b230ft med ett chip som klarar 1.1 tror jag..

jag insåg att den läckte laddtryck, så jag kontrollerade allt och såg att det var nån som hade pystrimmat den med ett svetsmunstycke.. så jag plockade bort det, men det läcker ändå och jag kommer bara upp i 0,6 bar,

har kollat alla slangar och skruvat upp wastegate stången lite, men det läcker ändå.

nån som har någon ide?
Volvo 944 Turbo+ -92 B230FT 210hk 20 000 mil

Volvo 740 Batmobile 5000 hk p.o.k

Andreas
Forumsfreak
Inlägg: 3387
Blev medlem: 01 dec 2002, 22:09
Ort: Örebro

Inlägg av Andreas »

Det kan vara intercoolern som spruckit, eller kanske nån av de stora gummislangarna som spruckit eller sitter löst.

iqbad
Övningskörning
Inlägg: 263
Blev medlem: 16 jan 2004, 19:01
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Får inte upp laddtryck.

Inlägg av iqbad »

Stallion skrev:Tjena..

har en b230ft med ett chip som klarar 1.1 tror jag..

jag insåg att den läckte laddtryck, så jag kontrollerade allt och såg att det var nån som hade pystrimmat den med ett svetsmunstycke.. så jag plockade bort det, men det läcker ändå och jag kommer bara upp i 0,6 bar,

har kollat alla slangar och skruvat upp wastegate stången lite, men det läcker ändå.

nån som har någon ide?


Hur vet du att den "läcker" laddtryck? Har du hittat nåt fel på tex. IC- slang som andreas säger? Tar du bort pystrimningen så borde ju laddtrycket gå ned till original, ca 0.55 bar. Sen vet jag inte hur bra det funkar på original tryckklocka att skruva upp laddtrycket. Vissa tryckklockor verkar inte gå att justera speciellt mycket.
Volvo 240 GL -88

www.erian.se - bränsletrycksmätare

Användarvisningsbild
Stallion
Färsk användare
Inlägg: 17
Blev medlem: 15 apr 2005, 14:10
Ort: Knislinge

Inlägg av Stallion »

Jo, har kollat dom flesta anslutningar, har iof inte kollat om ICn är sprucken. Ska ta och göra det i närmsta framtid..



Man hör att den läcker laddluft.. det är ungefär som att öppna en tryckluftslang, så mycket låter det om min bil.

Snackade mig runt lite och hörde att det kunde vara wastegaten som var kaputt, vad tror ni?
Volvo 944 Turbo+ -92 B230FT 210hk 20 000 mil

Volvo 740 Batmobile 5000 hk p.o.k

JoCkMoCk
Uppkörning
Inlägg: 584
Blev medlem: 12 maj 2005, 18:44
Ort: Hässelby

Inlägg av JoCkMoCk »

kan det ju vara men den brukar ju inte låta så värst mycket
Bild

Skriv svar