Allt från knackande motorer till oljeläckage och startproblem, avgassystem, bränslesystem och tank. Naturligtvis passar även trimning, E85-konvertering, motorbyten etc in här.
Jag blev sugen att köpa en ny kam så det kan bli lite skillnad i åket, är inte så sugen att bara glida lite med den nåmer. Eller är det onödigt? Kanske köper en ny bil istället
Hur många hk klarar gasaren som sitter på K-snurran? Vad finns det för kammar till en K-snurra?
Ursäkta om denna thread finns nånstanns.
I ride with the best, i die with the best / Team Volvo.
Det ska sitta T-kam i en K motor. X-kammen har jag aldrig sett, jag tror inte den finns i svensksålda bilar.
Det är svårt att få tag i bestyckningsdetaljer för din förgasare, förgasaren i sig är hyfsat stor, dubbla 34mm spjäll, men eftersom det inte går att bestycka den så funkar den bara till original.
Vilken kam som helst är bättre än T-kammen. T-kammen är bara stark på lägre varv. Jag kör med K-kam i min b230K är är rätt så nöjd. Med originalförgasaren så blev den slöare på lägre varv, men toppfarten ökade från 172 till 180km/h. Med en weber 36/36 så är den lika stark från botten som T-kammen var, dessutom gör den mätaren ut på plan väg.
iqbad skrev:Det ska sitta T-kam i en K motor. X-kammen har jag aldrig sett, jag tror inte den finns i svensksålda bilar.
Det är svårt att få tag i bestyckningsdetaljer för din förgasare, förgasaren i sig är hyfsat stor, dubbla 34mm spjäll, men eftersom det inte går att bestycka den så funkar den bara till original.
Vilken kam som helst är bättre än T-kammen. T-kammen är bara stark på lägre varv. Jag kör med K-kam i min b230K är är rätt så nöjd. Med originalförgasaren så blev den slöare på lägre varv, men toppfarten ökade från 172 till 180km/h. Med en weber 36/36 så är den lika stark från botten som T-kammen var, dessutom gör den mätaren ut på plan väg.