En liten fråga som jag hoppas någon kan svara på...
Det är så att jag köpt en 940-94 som gått 3000mil, det är bara det att det sitter en B230LE i den, kan man göra nåt med det lr måste jag byta motor??
För det är väl en 8v om jag inte minns fel, kan man lätt göra om den till 16v??
Taqck på förhand///Jaern
B230LE.....
-
- Svart bälte i SÖK!
- Inlägg: 2345
- Blev medlem: 14 mar 2005, 11:11
- Kör: Citroen C3 II
- Ort: Bålsta
Re: B230LE.....
Ajron skrev:En liten fråga som jag hoppas någon kan svara på...
Det är så att jag köpt en 940-94 som gått 3000mil, det är bara det att det sitter en B230LE i den, kan man göra nåt med det lr måste jag byta motor??
För det är väl en 8v om jag inte minns fel, kan man lätt göra om den till 16v??
Taqck på förhand///Jaern
Varför göra om den till en 16v?
Hur som hellst tror jag inte att det är ett dugg lätt, byta topp, styrgrejjer till tändning har jag för mig och massa sånt. Låter smidigare att köpa en färdig 16v motor med kabelhärva.
MvH Thomas
-
- Svart bälte i SÖK!
- Inlägg: 2973
- Blev medlem: 10 nov 2003, 07:41
- Kör: Volvo 940 TURBO -96
- Ort: Gråbo
-
- Övningskörning
- Inlägg: 254
- Blev medlem: 28 nov 2004, 21:15
- Kör: Volvo 940 S 2,3
- Ort: Storfors
Volvoracing skrev:Vad är B230LE för motor?
Jag tror att B230 LE och B230 FD är varianter på B230 F. LE-motorn sitter väl också i de sista årgångarna av 240? Jag har B230 FD i min 940 -95 som är en tidig 95:a, uttagen hösten 1994. FD-motorn har i alla fall pulsairventiler & katalysator. Effekten är 116 hk, 183 Nm vid 2500 varv/minuten.
/Ronnie
Volvo V70 Classic 2,4 140 hk med automat -2000
Volvo 945 S 2,3 1995 med sportpaketet.
B230 FD & M47. Marinblå pärlemo 417, grått halvskinn, 6670.
Volvo 945 S 2,3 1995 med sportpaketet.
B230 FD & M47. Marinblå pärlemo 417, grått halvskinn, 6670.