Trimma en b230e
-
- Färsk användare
- Inlägg: 64
- Blev medlem: 01 jun 2004, 00:48
- Ort: växjö
- Kontakt:
Trimma en b230e
Hej funderar ltie på att Trimma upp mitt nya projekt lite. En volvo 740 gle -86:a Med b230e motorn.
Jag siktar på 200 hp
Det jag planerar jusst nu är
Planad och portad topp.
Extraktorgrenrör
avgassystem
och öppet lufftfilter
Vad kan jag komma up i då ungefär
Har även fundering på att kompressor konventera den.
Jag siktar på 200 hp
Det jag planerar jusst nu är
Planad och portad topp.
Extraktorgrenrör
avgassystem
och öppet lufftfilter
Vad kan jag komma up i då ungefär
Har även fundering på att kompressor konventera den.
Gasar tills det rasar
-
- Färsk användare
- Inlägg: 64
- Blev medlem: 01 jun 2004, 00:48
- Ort: växjö
- Kontakt:
-
- Färsk användare
- Inlägg: 64
- Blev medlem: 01 jun 2004, 00:48
- Ort: växjö
- Kontakt:
-
- Svart bälte i SÖK!
- Inlägg: 2142
- Blev medlem: 24 aug 2004, 20:50
- Kör: 740TIC
Hmm okej..
men låt säga att du ska bygga om till kompressor.. kanske går på runt 50 000 kr... iof har du tillgång till fler kusar då.. men varför göra det när du sattsar på ynka 200 häst? och varför isf inte göra det i en bil där du kan regga den också?
men låt säga att du ska bygga om till kompressor.. kanske går på runt 50 000 kr... iof har du tillgång till fler kusar då.. men varför göra det när du sattsar på ynka 200 häst? och varför isf inte göra det i en bil där du kan regga den också?
segdraget 765-88 t5-project, en massa skrotiga 740is och några v70is... toppat med några kingcabs!
-
- Färsk användare
- Inlägg: 64
- Blev medlem: 01 jun 2004, 00:48
- Ort: växjö
- Kontakt:
Därför jag har ltie extra kontakter där jag eventuellt kan fixa kompressor för helt andra pängar. Anledning till ca 200 hp är ekonomi och det ska var en gatbil med ltie extra pulver så jag kan trycka på om jag vill. Därför att jag har itne lust att betala den försäkringen som det ligger på en reggad bil. Har kollat upp vad min vanliga 740 kostar på mig och billigaste är ca 4000 för endast trafikförsäkring helår. då vill jag itne tänka på vad det skulle kosta för mig.
Gasar tills det rasar
-
- Färsk användare
- Inlägg: 64
- Blev medlem: 01 jun 2004, 00:48
- Ort: växjö
- Kontakt:
cruisingphill skrev:volvo 740gl skrev:ja det har jag tängt göra. Men Vid besiktning så kan man bara hänga av remmen till kompressorn så kan inte besiktningmännen säga något eftersom den bara finns där. Och inte gör någon nytta då.
Är det verkligen så enkelt? [/quot
Vågar viserligen inte lova att det är det. Men vad kan dom säga den finns där vilket itne är förbjudet elelr strider mot någon lag så länge du itne använder den. Och det som itne vet har dom ju itne ont av.
Det ända som kan bli problem är ju med försäkringsbolag om något skulle hända.
Gasar tills det rasar
-
- Färsk användare
- Inlägg: 64
- Blev medlem: 01 jun 2004, 00:48
- Ort: växjö
- Kontakt:
byta bränslepump i K-jetsystemet till turbons pump?
njeee skulle inte tro det. k-jetpumpen är mycket kraftigare.
har du tänkt att behålla k-jet och endast ha ett tilläggssprut med det eller ska du köra ett helt nytt system?
njeee skulle inte tro det. k-jetpumpen är mycket kraftigare.
har du tänkt att behålla k-jet och endast ha ett tilläggssprut med det eller ska du köra ett helt nytt system?
segdraget 765-88 t5-project, en massa skrotiga 740is och några v70is... toppat med några kingcabs!
-
- Färsk användare
- Inlägg: 64
- Blev medlem: 01 jun 2004, 00:48
- Ort: växjö
- Kontakt:
rickard84 skrev:byta bränslepump i K-jetsystemet till turbons pump?
njeee skulle inte tro det. k-jetpumpen är mycket kraftigare.
har du tänkt att behålla k-jet och endast ha ett tilläggssprut med det eller ska du köra ett helt nytt system?
Jag vet itne ännu har itne funderat så långt ännu.
Gasar tills det rasar
Bara så alla vet det så går det inte så bra att trycka luft genom k-jet
kläppan som mäter av hur mkt luft som flödar genom.
Varför inte köpa en komplett FK motor med ALLT???
Tror nog att du kan komma undan med max 10 000kr då.
O detta inkl reggningen som ENDAST kostar 1000kr då du har en bil
utan kat o du sätter i en motor med kat. O du behöver inte köra till Volvo
heller för att få den komponent bes i o m att du sätter i en kat motor.
Ska man räkna lite snabbt på det så skulle det kosta dej ca 1000kr för
toppen säger vi, o att få den portat seriöst kostar ca 4000kr.
X-rör o avgassystem nytt tillsammans ca 5000kr. Bara här är vi uppe i
10 000kr o då har du ingen kamaxel eller nåt luftfilter. O ska du upp i
200hk så får du lägga ner ännu mer pengar. Allt beror så klart på hur man
får tag på grejerna. Du kanske bor granne med en som kör rally o som
har en massa grejer över som du kan köpa billigt.
Jag hade ändå satsat på FK lösningen då du behåller den försäkringen
som du har idag då alla bilar med FK motor har samma försäkring som
en vanligt GL har. Samt så har du mer trim möjligheter på en FK.
MVh Tomas
kläppan som mäter av hur mkt luft som flödar genom.
Varför inte köpa en komplett FK motor med ALLT???
Tror nog att du kan komma undan med max 10 000kr då.
O detta inkl reggningen som ENDAST kostar 1000kr då du har en bil
utan kat o du sätter i en motor med kat. O du behöver inte köra till Volvo
heller för att få den komponent bes i o m att du sätter i en kat motor.
Ska man räkna lite snabbt på det så skulle det kosta dej ca 1000kr för
toppen säger vi, o att få den portat seriöst kostar ca 4000kr.
X-rör o avgassystem nytt tillsammans ca 5000kr. Bara här är vi uppe i
10 000kr o då har du ingen kamaxel eller nåt luftfilter. O ska du upp i
200hk så får du lägga ner ännu mer pengar. Allt beror så klart på hur man
får tag på grejerna. Du kanske bor granne med en som kör rally o som
har en massa grejer över som du kan köpa billigt.
Jag hade ändå satsat på FK lösningen då du behåller den försäkringen
som du har idag då alla bilar med FK motor har samma försäkring som
en vanligt GL har. Samt så har du mer trim möjligheter på en FK.
MVh Tomas
Bygger jävligt snabb 740GL... Och 745T.... Och V70R....
-
- Svart bälte i SÖK!
- Inlägg: 2919
- Blev medlem: 27 jun 2003, 15:36
- Ort: En by utanför Piteå.