Trimmmtips 740-90

Allt från knackande motorer till oljeläckage och startproblem, avgassystem, bränslesystem och tank. Naturligtvis passar även trimning, E85-konvertering, motorbyten etc in här.
Användarvisningsbild
J.Jansson
Uppkörning
Inlägg: 851
Blev medlem: 08 jan 2007, 17:08
Kör: Volvo 944 GL -91
Ort: Karlskoga

Inlägg av J.Jansson »

för att få ut 300hk så behöver man verkligen inte lägga ut 40-50000kr, jag har lagt ut 12k nu och har en botten som håller för 400hk, och jag behöver lägga ut ca 12 till och då har jag mina 400hk , fast det är ju svår för oss som är 17-19 år ha såna här projekt, när de kostar så mkt pengar, jag har ju jobbat många år sparat pengar, har a-traktor, osv så jag har ju fått lite pengar av de, sen jobbar jag extra osv, men, det bästa för en som inte är van att köra bil kanske att börja med GL för min a-traktor var Gl och det vara hur kul som helst att åka med den, och det går att sladda med GLs oxå så :lol:



Men du behöver, större turbo, 940 grenrör, störrespridare, större lmm, guldbox, om ingen kan löda om din svarta box med tändningschip, bränslechip, bränslepump, klracing IC, ställbar btr, räkna lite på vad de kan kosta så ser du vilka summor du hamnar vid,

du behöver mappa bilen sen finns bra folk för sånt,'

kanske har glömt något,



Hälsningar Johan
Mvh Johan Jansson
Bild
Jansson - Volvo 940 -94 Turbo
SPONSOR: Långe-Mikael på http://www.l-m-r.se" onclick="window.open(this.href);return false;

http://svenskavolvo7900klubben.se/phpBB" onclick="window.open(this.href);return false; ... 33&t=52789

Användarvisningsbild
Duvan
Uppkörning
Inlägg: 922
Blev medlem: 25 jul 2006, 23:54
Kör: 740
Ort: Östra Ljungby

Inlägg av Duvan »

Nu är jag på banan igen!



Varför stirra sig blind på 300hk? Har lagt i "lilla" motorn i min 740 tic -90.

Lättat djupa svänghjulet, vikingchip, a-kam, större wg-hål i 13c turbon,

laddtrycket är 1 bar, 0,7 och pyst med en avklippt slang upp till 1bar.

Med m-90 låda och det går undan rätt bra vill jag lova för en billig penning.

Nu kan jag ta det lugnt med min 350hk motor och bygga på bilen i lugn och ro.



Mvh

Duvan
Duvan - Still going strong!

Miniblaj
Färsk användare
Inlägg: 28
Blev medlem: 21 maj 2006, 14:00
Ort: Motala

Inlägg av Miniblaj »

Det är juh som sag tmkt pill för att få 300hk skaffa en 740 är turbo från början o utgå från det mkt lättare.. men som sagt det handlar juh inte heller om hur man kör osm 18 åring.. Hade aldrig kört nåt med 300 ´hk innan jag satte mig i polarens Cheva o va fyllechaffis.. O den har ca 5-600hk o det händer en jävla massa när man får ner pedalen i botten o det är svårt o låta bli o gasa.. så ta o lugna dig ett par år iaf tills prövotiden gått ut..

Skriv svar