Allt från knackande motorer till oljeläckage och startproblem, avgassystem, bränslesystem och tank. Naturligtvis passar även trimning, E85-konvertering, motorbyten etc in här.
Har motorvärmare monterat i blocket på min bil, 945 LTT -98. Har kabelbrott på värmaren så den måste bytas.
Hur får jag ur den gamla värmaren ur blocket? Är den liksom bara itryckt eller gängad eller vad? Har sökt endel men inte riktigt hittat svar på detta.
Förstår att att jag måste bort med en massa grejer för att komma åt men är just hur värmaren är monterad som jag vill veta.
En tanke bara,
På min -98 sitter motorvärmaren istället för en frostplugg på insugssidan. Det finns tydligen två olika monteringsalternativ, oklart dock om det är olika värmarkroppar eller inte.
En lösning är ju att klippa kablarna på befintlig värmare och sätta den nya värmaren på insugssidan, så slipper du hålla på och slå i en frostplugg där under grenröret på turbosidan.