Allt från knackande motorer till oljeläckage och startproblem, avgassystem, bränslesystem och tank. Naturligtvis passar även trimning, E85-konvertering, motorbyten etc in här.
Undrar hur mycket jag vågar ladda med ett 16t aggregat och V70R's vita spridare, större scania IC & resten förövrigt i princip original förutom 3" DP och sådant som egentligen inte har stor inverkan på effekt.. Motorn är en 96 årdmodell b230fk ifrån en 940 LTT.
Ja och en del har spikat sönder sina motorer för att de inte har koll på läget. Men visst borde ju funka utan problem, 16t är ju bara lite vassare än orginal så.
Men har du inte chip nu så bör du skaffa ett bra. Annars är det risk att den går för magert vid belastning.
Känns dig fram, ställ upp lite i taget och känna efter, går motorn rent, spikar den, drar den hela vägen genom registret..?
1,3 bar känns ändå som ett vettigt ladd, men det kan variera mycket mellan olika motorer!
Skaffa ett chip, Matcha LMM med spridare, Mät med BB-lambda... sen känn på grejjerna..
Det jag reflekterar över mest här är att folk snackar om laddtryck precis som det är förutbestämmt innan man ens provar.. Bara för person A säger.. "Du kan ladda si och så mycket.." så ska man inte tro på det..
Man måste prova och känna lite på sakerna..
PannrumRacing - PRR
421hk@1.6bar, 6800rpm!! SÖK FÖR HELVETE INNAN DU FRÅGAR!!!