940 Turbo hackar vid fullgas

Allt från knackande motorer till oljeläckage och startproblem, avgassystem, bränslesystem och tank. Naturligtvis passar även trimning, E85-konvertering, motorbyten etc in här.
Enchzzz
Färsk användare
Inlägg: 17
Blev medlem: 12 mar 2009, 23:58
Kör: 940
Ort: Malung

940 Turbo hackar vid fullgas

Inlägg av Enchzzz »

Hej.

Har en 940 Turbo som hackar när jag gasar fullt. Ska kika på bilen imorn vad det kan vara för fel men tänkte höra med er om vad det kan vara. Så skriv allt ni kan komma på vad det kan vara för fel. Bilen laddar 0,9 bar och båda boxarna är chippade.
Kan lägga till att hacken är som att bilen dör i en halv sekund sen kommer den igen.

/ Jens

subw000fer
Van forumsanvändare
Inlägg: 1567
Blev medlem: 15 aug 2008, 02:07
Kör: Massor bilar
Ort: Östergötland

Re: 940 Turbo hackar vid fullgas

Inlägg av subw000fer »

Troligast: Soppan som inte hänger med. Kan bättra sig lite iaf med nytt soppafilter om det är gammalt. pump är nästa steg eller klämma åt/byta bränsletrycksregulatorn.
Flera verkar ha problem med vissa billigare chip som gör att de får denna yttring på bilen, löses med annat chip eller det jag skrev ovan :)
Bild

NordstromJ
Färsk användare
Inlägg: 39
Blev medlem: 24 apr 2010, 12:45
Kör: 945 Turbo
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: 940 Turbo hackar vid fullgas

Inlägg av NordstromJ »

Lite overkill kanske, men två av mina tändkablar var slut vilket resulterade i att den hackade. Mät upp dom.

Användarvisningsbild
The_Saint
Uppkörning
Inlägg: 475
Blev medlem: 14 feb 2006, 15:48
Kör: 940 Turbo
Ort: Arboga, Västmanland
Kontakt:

Re: 940 Turbo hackar vid fullgas

Inlägg av The_Saint »

Hade likadant på min, det visade sig vara BTR som behövde strypas lite :P + att jag skaffade 3" LMM

2st buntband så fixar det nog sig :)

Skriv svar