vad göra 250-300hk

Allt från knackande motorer till oljeläckage och startproblem, avgassystem, bränslesystem och tank. Naturligtvis passar även trimning, E85-konvertering, motorbyten etc in här.
utah racing
Färsk användare
Inlägg: 15
Blev medlem: 02 dec 2006, 10:43
Ort: Hedemora

vad göra 250-300hk

Inlägg av utah racing »

Har fått tag på en B230ET motor, med nya lager, packningar, gulmärkta ventilfjädrar, kolvringar å honade cylinder-lopp, orginal 531 topp, orginal insug, orginal grenrör å orginal turbo, svänghjul lättat från 13kg orginal till nu 9,8kg.
Vad kan jag göra för att få upp denna till 250-300hk?


Har detta hemma på hyllan:
3"spjäll
MIT TD04-15G turbo
3" DP
ALU IC från en sierra cosworth
Är det ngt jag kan använda?

utah racing
Färsk användare
Inlägg: 15
Blev medlem: 02 dec 2006, 10:43
Ort: Hedemora

Re: vad göra 250-300hk

Inlägg av utah racing »

Tror det är motronic insprutningssystem!

waldo
Van forumsanvändare
Inlägg: 1016
Blev medlem: 29 sep 2005, 15:25
Kör: 745GLT-V70
Ort: Öland

Re: vad göra 250-300hk

Inlägg av waldo »

börja med att byta stakar om du inte vill ha öppenvevhusventilation. ET stakarna är som dasspapper.


större spridare 968or är något som används flitigt. (R spridare)
3"lmm
bränsle och tändnings chip.
E85.

MIT TD04-15G turbo. Räcker till 250(skiter i om det finns 15g agg som sägs ska klara 330 kitt i 850 turbo) . skulle hitta 16 eller 18.
16 max 270-280hk 1,4 bar
18 max 290-310 hk ca 1,3 bar
3" DP. underlättar andningen
ALU IC från en sierra cosworth. vet inte hur den ser ut eller vad den tål men den är säkert bättre än den som sitter orginal i 700/900 serien.
MVH Johan.

745 GL 91.
744 16v 88 (vinterbilen) Dog på ugglebo isen. Motorn doneras till tantens 745a.
744 GLT 88 projekt (b204T)

Skriv svar