Allt från knackande motorer till oljeläckage och startproblem, avgassystem, bränslesystem och tank. Naturligtvis passar även trimning, E85-konvertering, motorbyten etc in här.
740 Driver
Färsk användare
Inlägg: 6 Blev medlem: 01 dec 2007, 16:41
Inlägg
av 740 Driver » 10 jan 2008, 19:33
Tjena, om jag skall konvertera en 16 vent till turbo pallar kolvarna trycket då eller måste jag byta både kolvar och stakar lr räcker det om ja byter stalkarna?
_larsson_
Uppkörning
Inlägg: 790 Blev medlem: 29 jun 2005, 19:00
Ort: Lidköping
Inlägg
av _larsson_ » 10 jan 2008, 20:41
Prova att SÖK...men
Du måste svarva ner kolvarna så du får rätt komp..
Robban67
Dags att bli medlem?
Inlägg: 6761 Blev medlem: 07 dec 2004, 20:34
Ort: Stockholm / Västerhaninge
Inlägg
av Robban67 » 11 jan 2008, 00:45
Hej
Om du får i kortare stakar så behövs nog inte kolvarna bytas ut, rätta mig den som vet mer om jag har fel...
mvh
Robban
Bulan
Van forumsanvändare
Inlägg: 1739 Blev medlem: 16 maj 2005, 22:15
Kör: V70RV70T5940T740T
Ort: Jämshög
Kontakt:
Inlägg
av Bulan » 11 jan 2008, 11:22
Vi håller på att konventera polarens 16V.. och vi kommer köra orgsnurra och org komp.. Bara hoppas det håller
Pannrum Racing - PRR
421hk@1.6bar, 6800rpm!!
SÖK FÖR HELVETE INNAN DU FRÅGAR!!!
Robban67
Dags att bli medlem?
Inlägg: 6761 Blev medlem: 07 dec 2004, 20:34
Ort: Stockholm / Västerhaninge
Inlägg
av Robban67 » 11 jan 2008, 12:32
Hej
Håller ett tag gör det nog om men allt är relativt...
mvh
Robban
ThaSaint
Moderator
Inlägg: 14489 Blev medlem: 30 nov 2002, 20:01
Kör: För fort.
Ort: Luleå Medlemsnummer 2
Kontakt:
Inlägg
av ThaSaint » 11 jan 2008, 21:12
högt komp i B234, funkaringe bra me turbotryck på det.
inte om man vill ladda på lite, å det vill man ju
"Men ja känner en kille som laddar 1½kilo å den går som fan"
kommerväl nån skriva nu, men jag undanber mig sådanna kommentarer från folk som inte vet hur man trimmar på 'rätt' sätt.
//Erik
Audi 2010. Camaro 1970
Jag jobbar med skiten, så vad vet jag?
Bulan
Van forumsanvändare
Inlägg: 1739 Blev medlem: 16 maj 2005, 22:15
Kör: V70RV70T5940T740T
Ort: Jämshög
Kontakt:
Inlägg
av Bulan » 12 jan 2008, 09:37
Men nu kommer vi max ladda 0.5.. då wgn är inställt på det och går inte ändra
Visst borde det hålla till sommaren?
Pannrum Racing - PRR
421hk@1.6bar, 6800rpm!!
SÖK FÖR HELVETE INNAN DU FRÅGAR!!!
Marcus_89
Dags att bli medlem?
Inlägg: 6040 Blev medlem: 14 okt 2007, 20:07
Kör: Brett
Ort: Ljungby
Inlägg
av Marcus_89 » 12 jan 2008, 10:36
Det är det nog ingen som kan garantera
Bulan
Van forumsanvändare
Inlägg: 1739 Blev medlem: 16 maj 2005, 22:15
Kör: V70RV70T5940T740T
Ort: Jämshög
Kontakt:
Inlägg
av Bulan » 12 jan 2008, 11:46
Marcus_89 skrev: Det är det nog ingen som kan garantera
EXAKT!
Det jag har försökt övertyga polaren!!
Skulle det rasa så är det mitt fel säger han!
Pannrum Racing - PRR
421hk@1.6bar, 6800rpm!!
SÖK FÖR HELVETE INNAN DU FRÅGAR!!!
Robban67
Dags att bli medlem?
Inlägg: 6761 Blev medlem: 07 dec 2004, 20:34
Ort: Stockholm / Västerhaninge
Inlägg
av Robban67 » 12 jan 2008, 12:37
Hej
Nä, och vad jag menar med relativt är ingen längre tid, sorry för uttrycket om det var otydligt tidigare...
mvh
Robban
Mockan
Uppkörning
Inlägg: 843 Blev medlem: 16 maj 2006, 17:18
Ort: Luleå
Kontakt:
Inlägg
av Mockan » 21 jan 2008, 15:03
ska du inte ladda mer än 0.5 så är de inga problem, se bara till att du har bra koll på tändning och på soppan. för att vara helt safe så tanka miljöbränsle
Gilbert
Forumsfreak
Inlägg: 3408 Blev medlem: 19 dec 2005, 20:30
Kör: 945
Ort: Smedjebacken
Inlägg
av Gilbert » 21 jan 2008, 16:33
Nu ett svar till trådskaparen.
Om du har kolvar från 16v motorn så kan du köra med en koppar topplocks packning som är tjockare än orginal för att få ner kompet.
kanske går att köra med b230 kolvar med då också? men skulle kört 16v för att vara säker.
Volvo 945