Turbo konvertering b230 me 16 v

Allt från knackande motorer till oljeläckage och startproblem, avgassystem, bränslesystem och tank. Naturligtvis passar även trimning, E85-konvertering, motorbyten etc in här.
740 Driver
Färsk användare
Inlägg: 6
Blev medlem: 01 dec 2007, 16:41

Turbo konvertering b230 me 16 v

Inlägg av 740 Driver »

Tjena, om jag skall konvertera en 16 vent till turbo pallar kolvarna trycket då eller måste jag byta både kolvar och stakar lr räcker det om ja byter stalkarna?

Användarvisningsbild
_larsson_
Uppkörning
Inlägg: 790
Blev medlem: 29 jun 2005, 19:00
Ort: Lidköping

Inlägg av _larsson_ »

Prova att SÖK...men



Du måste svarva ner kolvarna så du får rätt komp..

Användarvisningsbild
Robban67
Dags att bli medlem?
Inlägg: 6761
Blev medlem: 07 dec 2004, 20:34
Ort: Stockholm / Västerhaninge

Inlägg av Robban67 »

Hej



Om du får i kortare stakar så behövs nog inte kolvarna bytas ut, rätta mig den som vet mer om jag har fel...



mvh



Robban
Bild

Bulan
Van forumsanvändare
Inlägg: 1739
Blev medlem: 16 maj 2005, 22:15
Kör: V70RV70T5940T740T
Ort: Jämshög
Kontakt:

Inlägg av Bulan »

Vi håller på att konventera polarens 16V.. och vi kommer köra orgsnurra och org komp.. Bara hoppas det håller :)
Pannrum Racing - PRR
421hk@1.6bar, 6800rpm!!
SÖK FÖR HELVETE INNAN DU FRÅGAR!!!

Användarvisningsbild
Robban67
Dags att bli medlem?
Inlägg: 6761
Blev medlem: 07 dec 2004, 20:34
Ort: Stockholm / Västerhaninge

Inlägg av Robban67 »

Hej



Håller ett tag gör det nog om men allt är relativt... :wink:



mvh



Robban
Bild

ThaSaint
Moderator
Inlägg: 14489
Blev medlem: 30 nov 2002, 20:01
Kör: För fort.
Ort: Luleå Medlemsnummer 2
Kontakt:

Inlägg av ThaSaint »

högt komp i B234, funkaringe bra me turbotryck på det.

inte om man vill ladda på lite, å det vill man ju :twisted:



"Men ja känner en kille som laddar 1½kilo å den går som fan"

kommerväl nån skriva nu, men jag undanber mig sådanna kommentarer från folk som inte vet hur man trimmar på 'rätt' sätt.



//Erik
Audi 2010. Camaro 1970
Jag jobbar med skiten, så vad vet jag?

Bulan
Van forumsanvändare
Inlägg: 1739
Blev medlem: 16 maj 2005, 22:15
Kör: V70RV70T5940T740T
Ort: Jämshög
Kontakt:

Inlägg av Bulan »

Men nu kommer vi max ladda 0.5.. då wgn är inställt på det och går inte ändra :(



Visst borde det hålla till sommaren?
Pannrum Racing - PRR
421hk@1.6bar, 6800rpm!!
SÖK FÖR HELVETE INNAN DU FRÅGAR!!!

Användarvisningsbild
Marcus_89
Dags att bli medlem?
Inlägg: 6040
Blev medlem: 14 okt 2007, 20:07
Kör: Brett
Ort: Ljungby

Inlägg av Marcus_89 »

Det är det nog ingen som kan garantera :P
Bild

Bulan
Van forumsanvändare
Inlägg: 1739
Blev medlem: 16 maj 2005, 22:15
Kör: V70RV70T5940T740T
Ort: Jämshög
Kontakt:

Inlägg av Bulan »

Marcus_89 skrev:Det är det nog ingen som kan garantera :P


EXAKT!



Det jag har försökt övertyga polaren!!



Skulle det rasa så är det mitt fel säger han!
Pannrum Racing - PRR
421hk@1.6bar, 6800rpm!!
SÖK FÖR HELVETE INNAN DU FRÅGAR!!!

Användarvisningsbild
Robban67
Dags att bli medlem?
Inlägg: 6761
Blev medlem: 07 dec 2004, 20:34
Ort: Stockholm / Västerhaninge

Inlägg av Robban67 »

Hej



Nä, och vad jag menar med relativt är ingen längre tid, sorry för uttrycket om det var otydligt tidigare...



mvh



Robban
Bild

Mockan
Uppkörning
Inlägg: 843
Blev medlem: 16 maj 2006, 17:18
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av Mockan »

ska du inte ladda mer än 0.5 så är de inga problem, se bara till att du har bra koll på tändning och på soppan. för att vara helt safe så tanka miljöbränsle ;)

Gilbert
Forumsfreak
Inlägg: 3408
Blev medlem: 19 dec 2005, 20:30
Kör: 945
Ort: Smedjebacken

Inlägg av Gilbert »

Nu ett svar till trådskaparen.



Om du har kolvar från 16v motorn så kan du köra med en koppar topplocks packning som är tjockare än orginal för att få ner kompet.



kanske går att köra med b230 kolvar med då också? men skulle kört 16v för att vara säker.
Volvo 945

Skriv svar