Går i tankar att turbo konvertera.
Bilen idag är en 745 gl -88 med b230f motor i.
Fråga 1.
Vad kan det komma kosta om man ska satsa på 200-250 hk max ?
Hur många timmar kan det ta ?
Fråga 2.
Vad i bilen måste jag byta ut i elväg dvs. styrboxar och skit ?
Hur mycket jobb är det med elen, om man måste skarva kablar och dyligt ?
Vad kan all el gå på ?
Fråga 3.
Vilken motorgrund bör jag satsa på för att lättast få intyg från volvo med avgascertifieringen ?
Fråga 4.
Vad kommer hela kalaset gå på ?
Turbokonvertering
-
- Van forumsanvändare
- Inlägg: 1304
- Blev medlem: 25 feb 2003, 09:51
- Ort: Världsmetropolet Hoting
- Kontakt:
-
- Svart bälte i SÖK!
- Inlägg: 2735
- Blev medlem: 03 mar 2003, 10:18
- Kör: Volvo 242 turbo -81
- Ort: Sala
- Kontakt:
Som sagt så har det besvarats många gånger innan!
Rekkomenderar Mockans proejkttråd för mera info!
http://forum.7900klubben.se/viewtopic.php?t=38435
Rekkomenderar Mockans proejkttråd för mera info!
http://forum.7900klubben.se/viewtopic.php?t=38435
Eftersom mitt bygge spårade ut en sväng så är de lite svårt för dig att få en exakt guide till hur du ska göra.
men principen är:
Adapter mellan orginalgrenrör och turbo.
downpipe
avgasystem
Intercooler
tryckrör
större diameter på lmm
större spridare
det du kan göra för att vara säker på att du inte spikar sönder din fina turbomotor är att konvertera den till e85, då spelar tändningen mindre roll...
sväljer upp till 30-35 grader på fulllast.
men då behövs STORA spridare.
men principen är:
Adapter mellan orginalgrenrör och turbo.
downpipe
avgasystem
Intercooler
tryckrör
större diameter på lmm
större spridare
det du kan göra för att vara säker på att du inte spikar sönder din fina turbomotor är att konvertera den till e85, då spelar tändningen mindre roll...
sväljer upp till 30-35 grader på fulllast.
men då behövs STORA spridare.