Extern wastegate som släpper vid 0.5.

Allt från knackande motorer till oljeläckage och startproblem, avgassystem, bränslesystem och tank. Naturligtvis passar även trimning, E85-konvertering, motorbyten etc in här.
Joddla me Siv
Uppkörning
Inlägg: 381
Blev medlem: 24 feb 2005, 20:28
Ort: Vårsta
Kontakt:

Extern wastegate som släpper vid 0.5.

Inlägg av Joddla me Siv »

Tjena hej!



Har svetsat ihop ett grenrör med en separat wastegate.

Idag startade jag upp den rackarns bilen. Ute på provkörningen laddar den inte mer en 0.5 vilket jag tycker är lite lite. Det låter om wastegaten när jag brassar på det hör jag efter som jag fridumpar, men jag vet inte riktigt hur jag ska få den att bli hårdare.



När jag står på tomgång känner jag att det läcker ur den, det ska väll inte komma några avgaser ur den på tomgång va? Vaccumet tar jag in på sidan sen är det ju ett stort hål uppe på den där har jag inte satt i något alls.. Den är väll till för att spänna fjädern? Men kan inte tänka mig att den skulle gå att spänna så långt att den inte släpper förbi förrns vid 1.5bar. Jag en i mitten också där har jag skruvat in en skruv vad är den till för egentligen?







Väldigt tacksam för svar!
245 V8



745GL

ThaSaint
Moderator
Inlägg: 14489
Blev medlem: 30 nov 2002, 20:01
Kör: För fort.
Ort: Luleå Medlemsnummer 2
Kontakt:

Inlägg av ThaSaint »

har du någon bild på WG'n så man ser vilka skruvar å hål du pratar om? :)



//Erik
Audi 2010. Camaro 1970
Jag jobbar med skiten, så vad vet jag?

Joddla me Siv
Uppkörning
Inlägg: 381
Blev medlem: 24 feb 2005, 20:28
Ort: Vårsta
Kontakt:

Inlägg av Joddla me Siv »

ThaSaint skrev:har du någon bild på WG'n så man ser vilka skruvar å hål du pratar om? :)



//Erik
Bild
245 V8



745GL

Mockan
Uppkörning
Inlägg: 843
Blev medlem: 16 maj 2006, 17:18
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av Mockan »

dom där hkskopiorna brukar levereras med en 0.8as fjäder...

är kolven verkligen stängd, den har inte fastnat?

Joddla me Siv
Uppkörning
Inlägg: 381
Blev medlem: 24 feb 2005, 20:28
Ort: Vårsta
Kontakt:

Inlägg av Joddla me Siv »

Mockan skrev:dom där hkskopiorna brukar levereras med en 0.8as fjäder...

är kolven verkligen stängd, den har inte fastnat?
Jaa fan vet känns inte som att den är riktigt stängd efter som det kommer avgaser ur den på tomgång.

Jag ska titta lite närmare på det där så återkommer jag om den fortfarande jävlas. Tack för svaret det var ju matnyttigt att veta att den leveras med 0,8ans fjäder.
245 V8



745GL

tictac
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2471
Blev medlem: 30 nov 2002, 09:33
Ort: Hässleholm

Inlägg av tictac »

Har du svetsat i den medfäljande flänsen så har den blivit skev så kolven inte tätar mot sätet ordentligt.

Joddla me Siv
Uppkörning
Inlägg: 381
Blev medlem: 24 feb 2005, 20:28
Ort: Vårsta
Kontakt:

Inlägg av Joddla me Siv »

ToAx skrev:Har du svetsat i den medfäljande flänsen så har den blivit skev så kolven inte tätar mot sätet ordentligt.
Joo visst har jag svetsat i flänsen.. Men vad ska jag göra då då? Man måste ju få fast den på något sätt? Kanske ta loss den och smeta sånt där avgas monteringsblajj?

/Richard
245 V8



745GL

Mockan
Uppkörning
Inlägg: 843
Blev medlem: 16 maj 2006, 17:18
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av Mockan »

Där har du nog felet, vet fler som svetsat i den utan problem, men den kan slå sig.

jag gjorde en egen fläns till min och svetsade i den istället, följde ju med packningar man skulle ha i mellan.

Skriv svar