Allt från knackande motorer till oljeläckage och startproblem, avgassystem, bränslesystem och tank. Naturligtvis passar även trimning, E85-konvertering, motorbyten etc in här.
Jag har fått tag på en k8 kam till min 740 GLE Me jag vet inte vad den har för efekt eller om den ens går att ha på min B230E motor. skulle uppskatta om det fanns någon som vet något om den .
Eller om det finns någon länk däe jag kan gå in och få information om den Tack på förhand
Hur är det med lyftet, såg att den lyfte en hel del, hur går det ihop med E motorn? (som ska vara den enda 8v rödblockare som inte klarar kamremshaveri)
John skrev:Hur är det med lyftet, såg att den lyfte en hel del, hur går det ihop med E motorn? (som ska vara den enda 8v rödblockare som inte klarar kamremshaveri)
Angående kamremshaveriet så ska väll E-motorn klara sig. Värre med K-motorn sägs det ju!
Jao, glömde K motorn, den är given i den frågan, men har hört från lite källor att E motorn inte har lika mycket marginaler som andra rödblockare också, nån får gärna bekräfta detta!
Jag har fått reda på att kammen är en om slipad v kam volvo orginal som sitter i B230E motorerna. rätt sjusterad ska den gå riktigt gott mellan 2000rpm till 8000rpm med förhöjt komp till ca 11kg. rätt sjusterad och med frisk motor ska motorn ge ca 160hk utan att man gjort något annat. inge extraktor och ingen portning. 8 står för motorn den är gjord för.
Jag glömde! Jag har monterat in den i min bil och den blir rätt pigg. Problemet jag har är att det finns ett inbygt varvstop vid 6000rpm och jag vet inte hur jag ska få bort det. Vet någon hur ??? halva glädjen är borta LER