Har precis bytt spridare på min bil till gröna 968.
Varför ska man byta lmm och krångla till det då man lika gärna kan spänna fjädern på orginal lmm ?
För mig verkar det som en välldigt enkel logisk lösning effter som att det fungerar utmärkt på min bil än så länge.
Får se då större turbo och så vidare kommer på hur det funkar då det vet jag ju inte.
Hur många Hk/Nm kan en orginal lmm prestera innan den bottnar måntro ?
Nät blir tummen på en orginal lmm i 740 begränsande ?
Jag menar med större spridare blir fjädern mer spännd och bottnar därför senare.
Men anta med gröna 968, är det nån som gjort på liknande sätt som jag gjort med bra resultat ?
Angående byte till större spridare på Motronic.
- Kaos
- Van forumsanvändare
- Inlägg: 1342
- Blev medlem: 28 jul 2004, 05:53
- Kör: Daff 343 ;)
- Ort: Mariestad
- Kontakt:
hur du än gör anser jag att du stoppar i en lamdasond så du inte riskerar att åka försnålt på bränslet, eftersom inte motronicet har det original.
klas
klas
Vill du nått, skicka PM. Kör: 343 GL-88, 764 TIC-88. Kolla in http://www.rsport.se
- Kaos
- Van forumsanvändare
- Inlägg: 1342
- Blev medlem: 28 jul 2004, 05:53
- Kör: Daff 343 ;)
- Ort: Mariestad
- Kontakt:
Qvist skrev:Motronic har ju ett stifft i styrboxen man kan koppla en lamdasond på om det är det du menar så verkar det inte funka, inte för mig i alla fall.
Har du testat med bra resultat ?
Har en smal lamda mätare i bilen som funkar rätt bra tilsammans med en knocklink, det är vad det ställs effter nu.
har inte testat koppla in lamda, hade ingen aning om att att motronic hade möjlighet till lamda reglering..
ok antog att du inte hade någon mätutrustninga alls. då är det ju lungt eftersom du vet spik och bränsle blandning. bara att labba vidare
det finns ingen faq här eller på tpc som tar upp lmm uppspäningen.
klas
Vill du nått, skicka PM. Kör: 343 GL-88, 764 TIC-88. Kolla in http://www.rsport.se