Schysst kam till FT?
Schysst kam till FT?
Jag ska byta topplockspackning i sommar och tänkte då passa på att renovera toppen och kanske även byta kam när jag ändå håller på.
Det enda som är gjort med motorn är öppet luftfilter, vikingchip och laddtryck som kan höjas med en knapp bredvid ratten när det behövs. Jag kör för det mesta med standardladd men ökar ibland till ca 0,9bar.
Finns det nån passande kam som ger lite mer bottendrag?
Det enda som är gjort med motorn är öppet luftfilter, vikingchip och laddtryck som kan höjas med en knapp bredvid ratten när det behövs. Jag kör för det mesta med standardladd men ökar ibland till ca 0,9bar.
Finns det nån passande kam som ger lite mer bottendrag?
Vilken kam är att föredra av V och VX3 när man som jag har standard-turbon och spridare? Vilka av KG:s kammar motsvarar V/VX3 och vad bör man ge för en begagnad?
http://www.kgtrimning.com/KGkamB2123.htm
http://www.kgtrimning.com/KGkamB2123.htm
-
- Uppkörning
- Inlägg: 704
- Blev medlem: 19 aug 2005, 01:11
- Ort: Bunkeflostrand
En VX3 är på väg, fick även tips om den på TPC: http://forum.turboperformanceclub.com/v ... p?t=132889
-
- Forumsfreak
- Inlägg: 3217
- Blev medlem: 20 apr 2003, 21:06
- Ort: Sverige
- Kontakt:
-
- Forumsfreak
- Inlägg: 3217
- Blev medlem: 20 apr 2003, 21:06
- Ort: Sverige
- Kontakt:
Ingen aning, jag kan inte det där. Jag körde helt efter Autotech's rekommendationer. Jag tror att man skall ha en del erfarenhet innan man börjar rekommendera kammar hit och dit till folk. Finns ju vissa här som tydligen kan bedöma vilken kam som passar en annan bäst helt utan att veta vare sig vilka komponenter de har i övrigt eller hur motorn skall användas.
Men så är det när man är 18 och redan kan allt. ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
EDIT: Skall väl tillägga att jag är helnöjd med motorn. Har som sagt inte så stor erfarenhet själv men har låtit andra provköra bilen och de är alla imponerade över hur jämnt den drar och hur tidigt den börjar dra - absolut ingen ketchupeffekt alltså. Roligaste tillfället jag var med om var när jag ganska enkelt åkte ifrån en 850T som hade "300 hästar".
Det stod iallafall det på hans chip.
Måste varit "forumshästar".
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
EDIT: Skall väl tillägga att jag är helnöjd med motorn. Har som sagt inte så stor erfarenhet själv men har låtit andra provköra bilen och de är alla imponerade över hur jämnt den drar och hur tidigt den börjar dra - absolut ingen ketchupeffekt alltså. Roligaste tillfället jag var med om var när jag ganska enkelt åkte ifrån en 850T som hade "300 hästar".
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Greensilver skrev:Ingen aning, jag kan inte det där. Jag körde helt efter Autotech's rekommendationer. Jag tror att man skall ha en del erfarenhet innan man börjar rekommendera kammar hit och dit till folk. Finns ju vissa här som tydligen kan bedöma vilken kam som passar en annan bäst helt utan att veta vare sig vilka komponenter de har i övrigt eller hur motorn skall användas.Men så är det när man är 18 och redan kan allt.
EDIT: Skall väl tillägga att jag är helnöjd med motorn. Har som sagt inte så stor erfarenhet själv men har låtit andra provköra bilen och de är alla imponerade över hur jämnt den drar och hur tidigt den börjar dra - absolut ingen ketchupeffekt alltså. Roligaste tillfället jag var med om var när jag ganska enkelt åkte ifrån en 850T som hade "300 hästar".Det stod iallafall det på hans chip.
Måste varit "forumshästar".
Ok, jag kommer nog bli nöjd med min VX3:a, iaf så länge den inte går sämre på lägre varv.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)