dumpventil
dumpventil
tja ska köpa dumpventil men vet ej vad jag ska ha för någon jag vill ha en jag skrämmer en saab med altså en kraftig som låter som fan men jag kan inget om dumpventiler.
VOLVO 740 TIC-86 34000MIL=många kvar.
-
- Moderator
- Inlägg: 14489
- Blev medlem: 30 nov 2002, 20:01
- Kör: För fort.
- Ort: Luleå Medlemsnummer 2
- Kontakt:
Micke W skrev:LÅNAR TRÅDEN
om man tar min bil tex så är jag tvungen att ladda / varva en hel del innan man kan släppa gasen så de pyser / dumpar medans endel bara behöver varva uppskattningsvis 3000 varv o de dumpar som faan... varför e de så?? e de för att jag har större avgashus?
för hårt ställt dumpventil?
beroende på modell så försök sätta en mjukare fjärder eller lätta på kolvtrycket på dumpen.
jb raceparts säljer väl en dump som enligt filmen p åderas sida låter rätt mycket åxå.
//Erik
Audi 2010. Camaro 1970
Jag jobbar med skiten, så vad vet jag?
Jag jobbar med skiten, så vad vet jag?
-
- Van forumsanvändare
- Inlägg: 1428
- Blev medlem: 31 dec 2002, 00:10
- Ort: sthlm/haninge
- Kontakt:
ThaSaint skrev:Micke W skrev:LÅNAR TRÅDEN
om man tar min bil tex så är jag tvungen att ladda / varva en hel del innan man kan släppa gasen så de pyser / dumpar medans endel bara behöver varva uppskattningsvis 3000 varv o de dumpar som faan... varför e de så?? e de för att jag har större avgashus?
för hårt ställt dumpventil?
beroende på modell så försök sätta en mjukare fjärder eller lätta på kolvtrycket på dumpen.
jb raceparts säljer väl en dump som enligt filmen p åderas sida låter rätt mycket åxå.
//Erik
ok.. ska kolal de nästa gång ja e hos morsan o farsan.. dvs nästa månad om jag har tid...
Micke W skrev:nix.. ingen skillnad alls.. hmm.. aja.. de e väll skitsamma.. huvudsaken är juh att den funkar som den ska.. dvs dumpar :0P
nu vet jag inte vad du har för bil. men på min 760 tic med b23 så om jag har dumpen på turbosidan så måste jag ladda i 4-5 sek innan den dumpar, på insugssidan så kan jag bara ladda till och släppa så dumpar den
/Fordie
Ford Capri med B230 FT ~240 hp.
ROSTFRI 740! Lite småtrimmad.
ROSTFRI 740! Lite småtrimmad.
-
- Van forumsanvändare
- Inlägg: 1428
- Blev medlem: 31 dec 2002, 00:10
- Ort: sthlm/haninge
- Kontakt:
Fordie skrev:Micke W skrev:nix.. ingen skillnad alls.. hmm.. aja.. de e väll skitsamma.. huvudsaken är juh att den funkar som den ska.. dvs dumpar :0P
nu vet jag inte vad du har för bil. men på min 760 tic med b23 så om jag har dumpen på turbosidan så måste jag ladda i 4-5 sek innan den dumpar, på insugssidan så kan jag bara ladda till och släppa så dumpar den
/Fordie
hmm.. ja min bil är en volvo 740 T -86:a med B230et, större turbo, enemkam och hks ssqw dump (ingen billig kopia). oavsett bil och motor (egentligen) så borde jag väll inte behöva varva som fan för att den ska dumpa ordentligt... de ska väll räcka med att varva 2800 ca och släppa för att den ska dumpa om den börjar ladda vid 2500?! min sitter där den borde.. på insugssidan... symptomen kan liknas med att fjädern är för spänd i dumpen.. de kan jag köpa... men det är endå ingen skilnad om den är max eller min spänd...
helspecial skrev:vart kan jag köpa dumpventil var köpte du din. va heter din dump?
http://www.motorandning.com/ den med dubbla trattar som kostar 896kr har jag.. bilen blir riktikt förkyld om du köper den, förstår inte varför
//Löwen
-
- Övningskörning
- Inlägg: 212
- Blev medlem: 13 aug 2003, 19:44
-
- Van forumsanvändare
- Inlägg: 1428
- Blev medlem: 31 dec 2002, 00:10
- Ort: sthlm/haninge
- Kontakt:
Goran_Lundmark skrev:jag har en HKS sqv och den dumpar direkt jag har över 0 i tryck.
har en b230ET Börjar ladda vid ca 1400varv laddar 0.3 vid 1600-1700 varv sen stiger det till 0.5-0.6 tills ca3500varv och uppåt då laddar det 0,9 drygt.
blir ruskigt nyfiken nu varför de skiljer sej så mkt.. va har du för turbo? hur har du dumpen monterad? kan det vara så att han som haft bilen innan monterat nått fel... hmmm jag laddar juh upp till 1.5 ett tag men åker nu mera på 1.2
-
- Övningskörning
- Inlägg: 212
- Blev medlem: 13 aug 2003, 19:44
-
- Van forumsanvändare
- Inlägg: 1428
- Blev medlem: 31 dec 2002, 00:10
- Ort: sthlm/haninge
- Kontakt:
Goran_Lundmark skrev:sitter ett 940grenrör med en garret T25 turbo på min. därför den laddar tidigare än orginal.
dumpen sitter mellan intercooler och spället. den satt på bilen när jag köpte den så jag vet en hur/om dom har ställt in den nåt speciellt.
ok.. vet inte vad jag har för agg.. vet att de e inte orginal utan de elite större dock inte mkt... min sitter oxå där men jaja.. får se va som händer om man sätter på nått anant agg kanske.. mitt e juh endå slut.. ska kolla slangarna igen...
- Kaos
- Van forumsanvändare
- Inlägg: 1342
- Blev medlem: 28 jul 2004, 05:53
- Kör: Daff 343 ;)
- Ort: Mariestad
- Kontakt:
det finns ingen dump inbyggd i turbon som själ laddtrycket från din dump..
Vill du nått, skicka PM. Kör: 343 GL-88, 764 TIC-88. Kolla in http://www.rsport.se
Micke W skrev:min lilla slang sitter till ett t-kors som går mellan fuelrailen o insuget?! kan de verkligen stämma. dock inte jag som monterat den... har bild men kan lägga upp först imorron...
Dra en ny slang direkt till en nippel på insuget istället så lär du få lite bättre än om den är tjuvkopplad på den som går till din BTR