Backspegelblinkers

Allt kring bilel, som t.ex. relän, säkringar, kablage, lampor, bilstereobyggen etc.
Laffe
Övningskörning
Inlägg: 257
Blev medlem: 10 jun 2005, 19:47

Backspegelblinkers

Inlägg av Laffe »

Funderar på byta backspeglarna på 940-97 till backspeglar med blinkers från ex. v70. Undrar om kontakterna stämmer? En ny dragning till blinkers måste göras antar jag. Någon som kan tipsa, tack!

Laffe
Övningskörning
Inlägg: 257
Blev medlem: 10 jun 2005, 19:47

Re: Backspegelblinkers

Inlägg av Laffe »

Hallå alla med cykelhållare! Skapade ämnet då jag blev stoppad för att ha sambon´s cykel cykel på cykelhållaren bak. Ofta har jag antingen sambon´s eller dotterns cykel. Fick veta att reg.skylten syntes men ej bakljus. Tänkte åtminstone lösa frågan om blinkers genom att byta till backspeglar med blinkers. Går det att ha backspegel med blinkers till 945-97?

HenrikG
Sekreterare
Inlägg: 3429
Blev medlem: 10 mar 2003, 19:33
Kör: för lite..
Ort: Stockholm. Klubbens försäkringsansvarig för MHRF-försäkringen
Kontakt:

Re: Backspegelblinkers

Inlägg av HenrikG »

Allt går ju, men frågan är om det löser grundproblemet.
Blinkers i backspegel är inte gjorda för att blinka bakåt, utan åt sidorna/framåt.
Dessutom blir det inte "mer lagligt" med en cykel bakpå bara för att man har blinkers, bakljusen täcks ändå.
Vill man då vara laglig ska man ha en cykelhållare med inbyggda lyktor och regskyltshållare där man har en extra regskylt monterad.
Thule. t.ex tillverkar sådana.
Bild
Invecklare
780 -90, 945 -98, 944 -91, 744 -88, 745 -88, XC70 -13, V60 -18

Laffe
Övningskörning
Inlägg: 257
Blev medlem: 10 jun 2005, 19:47

Re: Backspegelblinkers

Inlägg av Laffe »

Tackar!

Användarvisningsbild
SEpaket
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2000
Blev medlem: 18 jul 2013, 15:58
Kör: V60, 740, 854 & C70
Ort: S. Bohuslän

Re: Backspegelblinkers

Inlägg av SEpaket »

En ganska enkel och billig lösning för att slippa byta cykelhållare lösning är denna: https://www.biltema.se/bil---mc/lasta-o ... 2000035881

Spännes fast med två spännband och så i med kontakten i ljuskontakten för släp. Enkelt.
I don't understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?
- Jeremy Clarkson

Skriv svar