Svenska Volvo 7/900 Klubben

Platsen för oss som värnar om Volvos 7/900-serie
Aktuellt datum och tid: 18 sep 2019, 11:47

Alla tidsangivelser är UTC+02:00 Europe/Stockholm




Ny tråd  Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 04 feb 2018, 22:41 
Offline
Färsk användare

Blev medlem: 04 feb 2018, 22:22
Inlägg: 1
Hej kört fast lite.. började bygga på min Volvo 744 88a lh2.2 med 1031 3,54 axel.
Slängde på en 1041 slungdiff med 4,10 utväxling från 740 92 regina vet att mätarhuset är fel mellan dessa. Men mitt std mätarhus har trasig trip mm så tänkte byta efter som en liten baggis..

Men nu jävlar har de kört ihop sig kollat kopplingsschemat mellan tre och 4 stiftiga vdo mätarhus och kommer inte fram till något. Går det med den tre stiftiga elen att lira med den 4 stiftiga? Byte ju från 12 puls till 48 nu i bakaxlen.

Eller finns det någon orginal 740 som hade vdo 3 stif med 48 puls utan ABS?


Upp
   
InläggPostat: 05 feb 2018, 13:30 
Offline
Klubbmedlem 2019

Blev medlem: 21 mar 2011, 11:30
Inlägg: 3209
Kör: 740 Surbo -87
Ort: Dala-Järna
Tror det extra stiftet är jordning men vilket av dom det var minns jag inte utantill

_________________
Vem fan behöver turbo när det finns träskor


Upp
   
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd  Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC+02:00 Europe/Stockholm


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Swedish translation by phpBB Sweden © 2006-2015