En skärmblinkers funkar inte - Vart går kablarna?

Allt kring bilel, som t.ex. relän, säkringar, kablage, lampor, bilstereobyggen etc.
w300i
Övningskörning
Inlägg: 251
Blev medlem: 11 jan 2012, 16:06

En skärmblinkers funkar inte - Vart går kablarna?

Inlägg av w300i »

Jo det är så att min högra skärmblinkers inte vill funka. Lampan är hel,kontakten är hel och ren likaså stiften som lampan ligger mot,men den funkar ändå inte. Så nu är jag lite nyfiken på vart kablarna tar vägen inne i skärmen? Måste man ta bort skärmen för att komma åt eller kommer dom ut nånstans? Tänkte göra en fuling och ta + från blinkersen fram och dra till skärmblinkersen.

När jag mätte i sockeln med blinkers på så gick det från 0v till 0.34v och på vänstra sidan gick det från 0v till 4v ungefär,så det kommer ju ingen ström fram till lampan. Självklart blir det såna här fel när det börjar på att bli dags för besiktning :(

Tack på förhand!

einar-
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 3676
Blev medlem: 21 mar 2011, 11:30
Kör: 745 GLE -88a
Ort: Dala-Järna

Re: En skärmblinkers funkar inte - Vart går kablarna?

Inlägg av einar- »

Kablarna kommer fram långt inne under instrumentbrädan. Kan ju vara så enkelt att det bara är jordfel, har du mätt mellan + i sockeln och karossen?
Vem fan behöver turbo när det finns träskor

w300i
Övningskörning
Inlägg: 251
Blev medlem: 11 jan 2012, 16:06

Re: En skärmblinkers funkar inte - Vart går kablarna?

Inlägg av w300i »

einar- skrev:Kablarna kommer fram långt inne under instrumentbrädan. Kan ju vara så enkelt att det bara är jordfel, har du mätt mellan + i sockeln och karossen?
Felet är nu fixat. Tog bort hela skärmen och drog en ny jordkabel då det verkade vara väldigt dålig jord. Så nu funkar det igen,ett problem mindre inför besiktning :)

Skriv svar