Fjärrlås Volvo 940 funkar inte på förardörren...

Allt kring bilel, som t.ex. relän, säkringar, kablage, lampor, bilstereobyggen etc.
Användarvisningsbild
knixaren
Övningskörning
Inlägg: 107
Blev medlem: 07 aug 2007, 02:32
Kör: Volvo 940 LTT -97
Ort: ljungbyhed

Fjärrlås Volvo 940 funkar inte på förardörren...

Inlägg av knixaren »

Hej

Jo som sagt mitt fjärrlås funkar inte på Förardörren men låser upp alla andra dörrar/luckor och tänder innerbelysningen. Centrallåset fungerar som det ska om jag låser upp via nyckel.
Var inne på Volvo och gjorde en framvagnsinställning samt frågade gubbarna där vad det kunde vara, de var ganska övertygade om att det var styrenheten till centrallås/larm var sitter den ?



Bilen det handlar om är en Volvo 940 -97 med orginallarmet.

Mvh Johan

volvoblom
Färsk användare
Inlägg: 26
Blev medlem: 26 apr 2009, 14:01

Re: Fjärrlås Volvo 940 funkar inte på förardörren...

Inlägg av volvoblom »

Låter som att centrallåsmotorn på förarsidan är trasig. Och när du låser upp med nyckel så använder du väll inte motorn i förardörren?

Användarvisningsbild
knixaren
Övningskörning
Inlägg: 107
Blev medlem: 07 aug 2007, 02:32
Kör: Volvo 940 LTT -97
Ort: ljungbyhed

Re: Fjärrlås Volvo 940 funkar inte på förardörren...

Inlägg av knixaren »

volvoblom skrev:Låter som att centrallåsmotorn på förarsidan är trasig. Och när du låser upp med nyckel så använder du väll inte motorn i förardörren?
Vet inte faktiskt borde ju inte behöva motorn när man använder nyckel, ska till skroten och se om jag hittar något lämpligt imorrn :P

Användarvisningsbild
knixaren
Övningskörning
Inlägg: 107
Blev medlem: 07 aug 2007, 02:32
Kör: Volvo 940 LTT -97
Ort: ljungbyhed

Re: Fjärrlås Volvo 940 funkar inte på förardörren...

Inlägg av knixaren »

Jo var motorn bara byta sen funkade det precis som det ska. Tack för hjälpen Förresten vad är grejen med att det är varannan tTorx och varannan vanlig stjärnskruv överallt såg det först när jag bytte högatalare..

Skriv svar