Går det att sätta ISO-kablage på denna kontakt?

Allt kring bilel, som t.ex. relän, säkringar, kablage, lampor, bilstereobyggen etc.
teddwing
Övningskörning
Inlägg: 115
Blev medlem: 09 jul 2007, 21:14

Går det att sätta ISO-kablage på denna kontakt?

Inlägg av teddwing »

Ja är det bara att köpa ISO-kablage och sätta på den där kontakten för att kunna köra en nyare huvudenhet?



Bild



Bild





Passar väl lite bättre i bilstereodelen? :?

/John - Moderator

Orwar
Färsk användare
Inlägg: 88
Blev medlem: 15 jan 2007, 00:57
Ort: Kålltorp, Göteborg

Inlägg av Orwar »

Ser lite dåligt, men om det är en gammal bilstereo med stöldkasett så tycker jag det känns som om du ska riva ut skräpet och fixa isokablage på kablarna som går till baksidan på kasetten istället. Dessutom lär det väl om inte annat bli trångt både med iso-kablar och antennkontakten om du ska få ihop nåt i den där kasetten.

teddwing
Övningskörning
Inlägg: 115
Blev medlem: 09 jul 2007, 21:14

Inlägg av teddwing »

Orwar skrev:Ser lite dåligt, men om det är en gammal bilstereo med stöldkasett så tycker jag det känns som om du ska riva ut skräpet och fixa isokablage på kablarna som går till baksidan på kasetten istället. Dessutom lär det väl om inte annat bli trångt både med iso-kablar och antennkontakten om du ska få ihop nåt i den där kasetten.
Det är en gammal bandare med stöldkasset. så jag kommer få dra lös kablarna som går in i kasseten och löda in dom i ett ISO-kablage?

Brallan
Van forumsanvändare
Inlägg: 1205
Blev medlem: 31 dec 2005, 14:10
Ort: Linköping

Inlägg av Brallan »

Ska du använda dig av en nyare stereo så skulle jag nog slita ur kasseten o använda mig av stereons iso-kablage som jag skulle koppla in på bilens kablage.
Bild

Volvo 764 GLE 88B | B280F 108kW/147HK | AW-71

Användarvisningsbild
Volvo_tony_gle
Färsk användare
Inlägg: 22
Blev medlem: 14 nov 2005, 19:11
Ort: Kode/Kungälv

Inlägg av Volvo_tony_gle »

finns iso kontakter på biltema te specifik bil modell,,, skulle bilens orginal kontakt vara avklippt, så är det bara te å köpa sockerbitar också,, behöver nog inte löda ngt.. 8)
Bytt Till Merca Diesel

http://www.garaget.org/?car=33967



Har En Volvo Också Nu :D 242a -75a

http://www.garaget.org/?car=55435

Shebalicious
Övningskörning
Inlägg: 106
Blev medlem: 12 apr 2007, 19:20
Ort: Kristianstad

Inlägg av Shebalicious »

Volvo_tony_gle skrev:finns iso kontakter på biltema te specifik bil modell,,, skulle bilens orginal kontakt vara avklippt, så är det bara te å köpa sockerbitar också,, behöver nog inte löda ngt.. 8)


Jag rekommenderar att dra fram lödkolven och löda dit en iso-kontakt. Sockerbitar har i värsta fall en tendens att lossna tids nog. Dessutom är det mycket snyggare än en bunt sockerbitar bakom stereon.

Hesselgren
Moderator
Inlägg: 19505
Blev medlem: 21 apr 2005, 21:50
Ort: Stockholm

Inlägg av Hesselgren »

d där är en stöldkasett.



plocka ur den å titta va som finns där, förhoppningsvis är d ingen som klippt orginalkontakterna och isåfall finns volvo 7/900 till ISO att köpa på bla biltema, mediamarkt, brl, mds osv osv..

Kardanmannen
Forumsnarkoman
Inlägg: 4262
Blev medlem: 30 nov 2002, 08:59
Kör: 240CAB,965,744,
Ort: Mariestad
Kontakt:

Inlägg av Kardanmannen »

Shebalicious Framför allt tar det inte så mycket plats om man löder kablarna. en sockerbit tar en del plats. På 745an min sitter det 30-40 skarvrör högt och lågt. vettefan va dom gjort egentligen... Får bli att man sätter sig och löder ihop det någon dag.
Bild

Mer info om mina bilar här: http://www.garaget.org/Kardanmannen

Skriv svar