Koppla aktiv baslåda.

Allt kring bilel, som t.ex. relän, säkringar, kablage, lampor, bilstereobyggen etc.
Shebalicious
Övningskörning
Inlägg: 106
Blev medlem: 12 apr 2007, 19:20
Ort: Kristianstad

Koppla aktiv baslåda.

Inlägg av Shebalicious »

Hepp, jag tänkte koppla in en aktiv låda till min bil. Inget fancy, alltså, utan vill bara få lite mer djup i min musik.



Frågan är dock vilken ström som man ska koppla lådan till. Ska jag koppla den till batteriet för konstant ström och går då lådan igång av sig själv när den får lågnivåsignal? Eller måste jag koppla den till tändning? (Vilket skapar en del trubbel eftersom någon dum förra ägare har dragit bort tändningskabeln så det blir till att komma till och skarva isf).



Skulle helst vilja koppla till batteriet (med säkring mellan, självklart) om lådan stänger av sig själv och inte tar ström i onödan. Det blir minst trubbel och snabbast installation på det viset, men jag vill ju inte dränka batteriet om den tar ström när jag lämnar bilen..



Och ja, vad ska jag använda för säkring?



Jaja, tips och råd hade varit trevligt. Tackar på förhand. :)

Lucif3r
Forumsnarkoman
Inlägg: 4001
Blev medlem: 06 jul 2005, 14:44
Ort: Sverige :)
Kontakt:

Inlägg av Lucif3r »

Lådan BÖR ha både en +12V ingång samt en remote ingång (och jord, såklart), annars är det något allvarligt fel..



+12V till batteriet, remote till remote/antenna på stereon, jord till karossen, lågnivå till stereon.
Bild

Glider runt i min blanka 945 <3

Shebalicious
Övningskörning
Inlägg: 106
Blev medlem: 12 apr 2007, 19:20
Ort: Kristianstad

Inlägg av Shebalicious »

Lucif3r skrev:Lådan BÖR ha både en +12V ingång samt en remote ingång (och jord, såklart), annars är det något allvarligt fel..



+12V till batteriet, remote till remote/antenna på stereon, jord till karossen, lågnivå till stereon.


Okay, tackar för svaret! :)

Skriv svar