THOR larm
THOR larm
nån här som kopplat in ett sådant?
jag har ett sånt larm och en volvo centrallåsmotor till förardörren och det enda jag tänkte koppla in är fjärrstyrningen. + och - till huvudenheten är ju lätt men det jag sedan behöver är 12V+ i radioläget till boxen för att kunna koda in fjärrkontrollerna
jag har ett sånt larm och en volvo centrallåsmotor till förardörren och det enda jag tänkte koppla in är fjärrstyrningen. + och - till huvudenheten är ju lätt men det jag sedan behöver är 12V+ i radioläget till boxen för att kunna koda in fjärrkontrollerna
kör 945T aut och 945T man, 1998
[/url]
[/url]
http://www.forumbilder.se/thumbs/CA92B9CA.jpg
här är schemat. hoppas det går att läsa.
[/url]
http://www.forumbilder.se/thumbs/CA92B9CA.jpg
här är schemat. hoppas det går att läsa.
kör 945T aut och 945T man, 1998
Hjälper dig med länkarna
http://forumbilder.se/show.asp?iid=540538B4
http://forumbilder.se/show.asp?iid=293D6F93
http://forumbilder.se/show.asp?iid=CA92B9CA
http://forumbilder.se/show.asp?iid=540538B4
http://forumbilder.se/show.asp?iid=293D6F93
http://forumbilder.se/show.asp?iid=CA92B9CA
Glider runt i min blanka 945 <3
Så då ska vi se, Fjärrstarten har jag tyvärr inet på mitt larm, men resten är samma
Orange - Till sidan de kommer ström på när bromspedalen är nertryckt
Brun - Till plus på höger och vänster blinkers, kopplar du inte var du känner för. Antingen drar du ut en sladd till varje sida å kopplar på dÄr ute vid blinkernsen. Eller så mäter du i konstakt syckena inne i bilen under ratten, tills du hittar vilken som är höger vänster blink.
rosa - Till rödsladd på Sirenen
Svart - Jord(Karossen)
Röd med 15A säkring på till batteriet.(jag tog strömmen till den under säkringshållaren, på en plats som hadde "direktström")
Rödsvart - Till c-lås motor i skuffen (Denna sket jag i. Då den bara är om man vill kunna öppna bakluckan separat.)
Orange/vit - Jord
Orange/Svart - Jord
Grön/vit - 12v +
Gul/svart - Till C-lås motor
Grön/svart - Till C-lås motor
Side dorr negativ trigger - ser jag inte vilken färg de är på den. Men kopplar du alla andra så blir ju den över. Den ska skarvas på innerbelysningen. Du får öppna å stänga dörren å kolla vilken sladd under ratten du hittar + på, när dörren är öppen respektive stängd. Har för mig att den är Grön/svart. De går även följa den från innerbelysnings-lampan i taken ner till golvet.
OBS!!
Gul/svart å Grön/svart sätter du dessa fel på motorn så låser den när du larmar av å låserupp när du larmar på. Då byter du bara plats på dom.
Orange - Till sidan de kommer ström på när bromspedalen är nertryckt
Brun - Till plus på höger och vänster blinkers, kopplar du inte var du känner för. Antingen drar du ut en sladd till varje sida å kopplar på dÄr ute vid blinkernsen. Eller så mäter du i konstakt syckena inne i bilen under ratten, tills du hittar vilken som är höger vänster blink.
rosa - Till rödsladd på Sirenen
Svart - Jord(Karossen)
Röd med 15A säkring på till batteriet.(jag tog strömmen till den under säkringshållaren, på en plats som hadde "direktström")
Rödsvart - Till c-lås motor i skuffen (Denna sket jag i. Då den bara är om man vill kunna öppna bakluckan separat.)
Orange/vit - Jord
Orange/Svart - Jord
Grön/vit - 12v +
Gul/svart - Till C-lås motor
Grön/svart - Till C-lås motor
Side dorr negativ trigger - ser jag inte vilken färg de är på den. Men kopplar du alla andra så blir ju den över. Den ska skarvas på innerbelysningen. Du får öppna å stänga dörren å kolla vilken sladd under ratten du hittar + på, när dörren är öppen respektive stängd. Har för mig att den är Grön/svart. De går även följa den från innerbelysnings-lampan i taken ner till golvet.
OBS!!
Gul/svart å Grön/svart sätter du dessa fel på motorn så låser den när du larmar av å låserupp när du larmar på. Då byter du bara plats på dom.
Över and ut!
jesper13 skrev:hm
nån gul/vit eller orange/vit sladd har jag inte..
De verkar som om dina scheman inte sämmer, om du kollar på de första å sen på den andra så stämmer inte färgerna :S. På första alla dom sladdarna som går till höger i bild, ut ur pappret - Centrallocking å på de andra schemat på Schemat med en stor motor på, så stämmer inte färgerna överens
Över and ut!
jag har fått rätt på nästan alla tåtar nu. det enda jag saknar är vilken kabel som skall till 12V+ tändning. Kan vara bra och hitta den också ifall jag skulle behöva koda in nån av fjärrkontrollerna igen.
vad jag klurat ut borde det vara den blå/svarta kabeln i stycket som går till motorstart.
vad jag klurat ut borde det vara den blå/svarta kabeln i stycket som går till motorstart.
kör 945T aut och 945T man, 1998
Plocka annars Defa 3000-larm på skroten. Jättelätta att koppla in och fjärrstyr c-låset. Med glaskross och minst 1 fjärr brukar dom kosta 250.- Dom har varit godkända, men larmnormen är väl lite uppdaterad sen dom kom. Sitter ofta i andra bilar än bara 740. Man kodar själv in fjärr o larmbox på en liten DIL-brytare.
F.d. 960 ägare, nu 940 ägare
Leg Värkmästare
Leg Värkmästare
ej aktuellt då jag redan har Thor-larmet och har fått igång fjärrstyrningen som är den enda funktion jag eftersöker. Båda fjärrkontrollerna är redan inkodade. Det jag saknar är kopplingen mellan larmet och tändningen på bilen som jag behöver om batteriet i fjärren tar slut och jag behöva koda in den igen. allt annat verkar funka nu.
kör 945T aut och 945T man, 1998
- Domino
- V O L V O G U D
- Inlägg: 19439
- Blev medlem: 16 jan 2004, 20:19
- Ort: Önum (Vara) Medlemsnummer:58 Bygger:Volvo 740 16v Kör:Volvo 740 16v Tävlar:Volvo 142
- Kontakt:
jesper13 skrev:ej aktuellt då jag redan har Thor-larmet och har fått igång fjärrstyrningen som är den enda funktion jag eftersöker. Båda fjärrkontrollerna är redan inkodade. Det jag saknar är kopplingen mellan larmet och tändningen på bilen som jag behöver om batteriet i fjärren tar slut och jag behöva koda in den igen. allt annat verkar funka nu.
hur kopplade du fjärrstarten då?
Det som inte finns går att bygga (men använd skyddsglasögon)
den kopplade jag ej in
jag har nu kopplat in bara fjärrstyrningen. Det enda störiga är att dörrarna alltid låser sig efter 30s om jag ej tex jordar den blå kabeln. Har jag den jordad hela tiden klickar det istället i ett relä i larmboxen hela tiden när bilen är låst.
funderar på att skaffa larmet utan motorstart eller cargards radiorelä.
jag har nu kopplat in bara fjärrstyrningen. Det enda störiga är att dörrarna alltid låser sig efter 30s om jag ej tex jordar den blå kabeln. Har jag den jordad hela tiden klickar det istället i ett relä i larmboxen hela tiden när bilen är låst.
funderar på att skaffa larmet utan motorstart eller cargards radiorelä.
kör 945T aut och 945T man, 1998
-
- Van forumsanvändare
- Inlägg: 1800
- Blev medlem: 09 dec 2006, 21:20
- Kör: Volvo 745 16v
- Ort: Motala
väcker den här tråden till liv igen så slipper jag starta en ny..
har kopplat in ett Thor larm i min 745.
Och har ett par frågor.
Går det stänga av ljudet så den inte låter när man larmar av o på?
Ska blinkersen blinka varje gång man öppnar en dörr?
När man har öppnat dörren och sedan stängt den igen så blinkar blinkersen och larmet piper till ett par gånger? Varför? Går de få bort?
har kopplat in ett Thor larm i min 745.
Och har ett par frågor.
Går det stänga av ljudet så den inte låter när man larmar av o på?
Ska blinkersen blinka varje gång man öppnar en dörr?
När man har öppnat dörren och sedan stängt den igen så blinkar blinkersen och larmet piper till ett par gånger? Varför? Går de få bort?
- Thörnis
- Van forumsanvändare
- Inlägg: 1309
- Blev medlem: 09 jan 2006, 19:14
- Kör: För fort...
- Ort: Vimmerby
Även jag kör med detta larm på Gudrun för att få fjärrstyrt lås.
Jag har samma problem som en av ovanstående att bilen låses igen efter ca 30sek. Hur ska jag koppla för att slippa detta?
Kan även säga att färgerna på kopplingsschemat inte överensstämde med färgerna på kablarna. Blev några brända säkringar och lite mätning innan jag fick det att funka.
Mvh Thörnis
Jag har samma problem som en av ovanstående att bilen låses igen efter ca 30sek. Hur ska jag koppla för att slippa detta?
Kan även säga att färgerna på kopplingsschemat inte överensstämde med färgerna på kablarna. Blev några brända säkringar och lite mätning innan jag fick det att funka.
Mvh Thörnis
Volvo V60 -19
Mitsubishi Outlander -10
Ford Taunus -53
Pontiac Bonneville -65
Mitsubishi Outlander -10
Ford Taunus -53
Pontiac Bonneville -65
-
- Van forumsanvändare
- Inlägg: 1800
- Blev medlem: 09 dec 2006, 21:20
- Kör: Volvo 745 16v
- Ort: Motala
tutar din till ett par gånger när den låser bilen igen?Thörnis skrev:Även jag kör med detta larm på Gudrun för att få fjärrstyrt lås.
Jag har samma problem som en av ovanstående att bilen låses igen efter ca 30sek. Hur ska jag koppla för att slippa detta?
Kan även säga att färgerna på kopplingsschemat inte överensstämde med färgerna på kablarna. Blev några brända säkringar och lite mätning innan jag fick det att funka.
Mvh Thörnis
Är de jobbigast problemet för mig
Thörnis skrev:Även jag kör med detta larm på Gudrun för att få fjärrstyrt lås.
Jag har samma problem som en av ovanstående att bilen låses igen efter ca 30sek. Hur ska jag koppla för att slippa detta?
Kan även säga att färgerna på kopplingsschemat inte överensstämde med färgerna på kablarna. Blev några brända säkringar och lite mätning innan jag fick det att funka.
Mvh Thörnis
Du har automatisk påslagning. Kolla hur man ställer in det.
Volvo 764 GLE 88B | B280F 108kW/147HK | AW-71
- Thörnis
- Van forumsanvändare
- Inlägg: 1309
- Blev medlem: 09 jan 2006, 19:14
- Kör: För fort...
- Ort: Vimmerby
wunderbaum skrev:tutar din till ett par gånger när den låser bilen igen?Thörnis skrev:Även jag kör med detta larm på Gudrun för att få fjärrstyrt lås.
Jag har samma problem som en av ovanstående att bilen låses igen efter ca 30sek. Hur ska jag koppla för att slippa detta?
Kan även säga att färgerna på kopplingsschemat inte överensstämde med färgerna på kablarna. Blev några brända säkringar och lite mätning innan jag fick det att funka.
Mvh Thörnis
Är de jobbigast problemet för mig
Har kopplat ur sirenen då jag inte tyckte om det fula ljudet. Men jag skulle tro att den tutar till när den låser också.
Brallan: Ok ska se om jag kan hitta något i manualen om det.
Mvh Thörnis
Volvo V60 -19
Mitsubishi Outlander -10
Ford Taunus -53
Pontiac Bonneville -65
Mitsubishi Outlander -10
Ford Taunus -53
Pontiac Bonneville -65
-
- Van forumsanvändare
- Inlägg: 1800
- Blev medlem: 09 dec 2006, 21:20
- Kör: Volvo 745 16v
- Ort: Motala
okej.Thörnis skrev:wunderbaum skrev:tutar din till ett par gånger när den låser bilen igen?Thörnis skrev:Även jag kör med detta larm på Gudrun för att få fjärrstyrt lås.
Jag har samma problem som en av ovanstående att bilen låses igen efter ca 30sek. Hur ska jag koppla för att slippa detta?
Kan även säga att färgerna på kopplingsschemat inte överensstämde med färgerna på kablarna. Blev några brända säkringar och lite mätning innan jag fick det att funka.
Mvh Thörnis
Är de jobbigast problemet för mig
Har kopplat ur sirenen då jag inte tyckte om det fula ljudet. Men jag skulle tro att den tutar till när den låser också.
Brallan: Ok ska se om jag kan hitta något i manualen om det.
Mvh Thörnis
hur kopplade du in centralås styrningen?
Jag kopplade in mig på signalkablarna från brytaren i förar dörren men skulle vilja koppla så den bara styr motorn i förar dörren så att den sedan påverkar brytaren..