vilka högtalare?

Allt kring bilel, som t.ex. relän, säkringar, kablage, lampor, bilstereobyggen etc.
Användarvisningsbild
Darkzide
Uppkörning
Inlägg: 619
Blev medlem: 20 okt 2004, 21:41
Ort: Skövde

vilka högtalare?

Inlägg av Darkzide »

hehe nu har jag råkat trycka på lite för högt i bilen så mina basar sprängdes :D nu till frågan vilka högtalare ska jag köpa? först tänkte jag köpa 2st 12or men kom fram till att jag hällre vill ha 2st 10or eller kanske till & med 4st 10or men vilket märke? jag vill ha ett par basar som dunkar högt som fan med skön snärtbas men ändå några som har ganska djupbas asså snabb djupbas typ några tips? dom ska ligga på ca 200watt rms och uppåt dock inte för högt uppåt
Bild

Volvo 740 POWER!

Användarvisningsbild
Darkzide
Uppkörning
Inlägg: 619
Blev medlem: 20 okt 2004, 21:41
Ort: Skövde

Inlägg av Darkzide »

ingen som har något tips?
Bild

Volvo 740 POWER!

Andreas
Forumsfreak
Inlägg: 3387
Blev medlem: 01 dec 2002, 22:09
Ort: Örebro

Inlägg av Andreas »

Hur mycket får de kosta? Jag har 2st GAS Silver 10-tummare, kostar 700kr/st på BRL.

Användarvisningsbild
Darkzide
Uppkörning
Inlägg: 619
Blev medlem: 20 okt 2004, 21:41
Ort: Skövde

Inlägg av Darkzide »

är dom bra då? ja priset ska väll vara runt 1000kr st ev lite mer.. jag vill ha ett par högtalare som klarar av stora påfrästningar då jag brukar åka runt på stan och spelar ganska högt i typ 3-4timmar i sträck
Bild

Volvo 740 POWER!

Användarvisningsbild
xender
Övningskörning
Inlägg: 145
Blev medlem: 10 feb 2005, 10:02
Kör: Volvo 940
Ort: Väja

Inlägg av xender »

Skule rekomendera DLS W310B. Kostar 810:- på www.nardik.se Funderar själv på att kasta ut min 12" å köpa 2 st sådana....
Fredrik Tjärnlund

Skoda Octavia RS -02
Volvo 940 16V -91
BMW 32? -85

Användarvisningsbild
Darkzide
Uppkörning
Inlägg: 619
Blev medlem: 20 okt 2004, 21:41
Ort: Skövde

Inlägg av Darkzide »

tror nog att DLS MW110 är ganska möe bättre då? kostar ju lite mer men jag skulle nog tro att det e värt det men men vill gärna veta någon som har dessa basar så jag vet vad dom går för
Bild

Volvo 740 POWER!

Användarvisningsbild
Darkzide
Uppkörning
Inlägg: 619
Blev medlem: 20 okt 2004, 21:41
Ort: Skövde

Inlägg av Darkzide »

okej jag ställer om frågan vilket är det bästa märket när det gäller basar och steg? svara fort nu... VILKET ÄR BÄST????? är alpine bästa eller vad?
Bild

Volvo 740 POWER!

Dannefrokt
Övningskörning
Inlägg: 201
Blev medlem: 17 feb 2005, 19:16
Ort: Leksand

Inlägg av Dannefrokt »

men dude, det finns inget som är "Bäst!"...
Problem: Framrutan sitter löst. Åtgärd: Vrid ner volymen på stereon.

Användarvisningsbild
Darkzide
Uppkörning
Inlägg: 619
Blev medlem: 20 okt 2004, 21:41
Ort: Skövde

Inlägg av Darkzide »

Dannefrokt skrev:men dude, det finns inget som är "Bäst!"...


jag e mycket väll medveten om det men vad sägs om något jävligt bra då
Bild

Volvo 740 POWER!

Användarvisningsbild
Snusarn
Expert
Inlägg: 8508
Blev medlem: 16 maj 2003, 15:22
Kör: säkert..
Ort: Vänersborg Medlemsnummer 133 Kör: Saab 9-3 -02, Buick Park Avenue -92a VW Caddy pickup -97a

Inlägg av Snusarn »

det blir inte bättre än va man gör det till , jag hade ett par MDS 12" men det lät inge vidare sen bytte jag till 10" GAZ och det låter mycket bra och jag spelar inte lågt :twisted:

det hänger en del på lådans utformning oxå
Jobbar på volvo.. dock bussar :)

Dannefrokt
Övningskörning
Inlägg: 201
Blev medlem: 17 feb 2005, 19:16
Ort: Leksand

Inlägg av Dannefrokt »

kolla in http://www.carsound.se , dom har mycket grymma högtalare och slutsteg, Ground Zero gör bra grejjer som tål höga volymer! :wink:
Problem: Framrutan sitter löst. Åtgärd: Vrid ner volymen på stereon.

Användarvisningsbild
Darkzide
Uppkörning
Inlägg: 619
Blev medlem: 20 okt 2004, 21:41
Ort: Skövde

Inlägg av Darkzide »

hmm jag har nog hittat det jag letar efter såg att backes fortfarande säljer AUDIOPHILE LIMITED 10 som kostar 1199kr st så tänkte köpa 2st sådanna och bygga baslåda enligt mds ritningar dom påstår att en sådan bas i den lådan spelar 123db vilket duger åt mig :D jaja vi får se hur det blir måste sälja min 15" först
Bild

Volvo 740 POWER!

Andreas
Forumsfreak
Inlägg: 3387
Blev medlem: 01 dec 2002, 22:09
Ort: Örebro

Inlägg av Andreas »

Darkzide skrev:är dom bra då? ja priset ska väll vara runt 1000kr st ev lite mer.. jag vill ha ett par högtalare som klarar av stora påfrästningar då jag brukar åka runt på stan och spelar ganska högt i typ 3-4timmar i sträck
De är väl sådär, jag skulle nog rekommendera lite kraftigare högtalare om du kör mycket på raggen. :)

Användarvisningsbild
Darkzide
Uppkörning
Inlägg: 619
Blev medlem: 20 okt 2004, 21:41
Ort: Skövde

Inlägg av Darkzide »

nu hoppas jag att denna tråden tar lite fart igen då jag undrar om det finns någon här på forumet som har någon erfarenhet av Proel..??? jag har tänkt att beställa ett par 10" basar ifrån www.carsound.nu det e bara det att basarna kostar 1790st så det blir ju 3580kr för 2st frågan e ju om dom e värda det... vad jag har hört så ska väll proel vara bra grejer men... vill ju att dom ska hålla i minst ett år iaf då jag gärna köper nya högtalare hela tiden så behövs inte mycket längre än så :D
Bild

Volvo 740 POWER!

Antonic
Färsk användare
Inlägg: 71
Blev medlem: 07 sep 2003, 10:43
Ort: KISA
Kontakt:

Inlägg av Antonic »

Kolla på N-core.se sedan basarna ZR10 kostar 1300kr och spelar otroligt bra i ÄCKLIGT små lådor.



Såg till att en kompis fick en leverad i en Golf 3a

han drivde den med 150W tror jagg bryggat DLS classic steg.



Räckte till ordentligt spelade riktigt tajt!!

perfekta för partymusik går inte avgrundsdjup som Xenonbasarna men spelar bättre upp till 80Hz

Xenonserien ska inte delas över 60hz.



Jag skulle utan tvekan sattsa på dom.



Jag kör med Xenon men det är pga att dom måste gå djupt för mina midar går väldigt lågt ner.



Kommer ha en til lbil att bygga på senare då ska det sitta ZR basar tror jag. roligt bygge bara.

NAD
Övningskörning
Inlägg: 173
Blev medlem: 31 jan 2004, 01:15

Inlägg av NAD »

Jag köpte 2 st Kicker Comp 12:or häromdagen, de spelade riktigt fint (för att kosta 900:- då) :)
Min bil:

Volvo 945 LTT -96

Skriv svar