THOR larm

Allt kring bilel, som t.ex. relän, säkringar, kablage, lampor, bilstereobyggen etc.
wunderbaum
Van forumsanvändare
Inlägg: 1800
Blev medlem: 09 dec 2006, 21:20
Kör: Volvo 745 16v
Ort: Motala

Inlägg av wunderbaum »

Mockan

Jag kopplade min kabel direkt på dörrkontakten.
Bild

Användarvisningsbild
J.Jansson
Uppkörning
Inlägg: 851
Blev medlem: 08 jan 2007, 17:08
Kör: Volvo 944 GL -91
Ort: Karlskoga

Inlägg av J.Jansson »

Mockan skrev:ingen som kan säga vart dom kopplat kabeln som ska känna av att dörrn öppnas?


dom vita är för signal från kablarna till centrallåset, de gula är för en motor du ska ha för att de ska kunna åka upp och ner automatiskt annars funar de bara åt ett hål, sen de oranga är jord :) koppla inte det här åt en polare för några dagar sen bara men vi har ingen motor än så de funkar bara åt ett hån län motorn på förar sidan egr signal åt ett hål nr man tryker på dosa. så ska nog ta en lika dam motor som sitter på passagerarsidan och göra om bara:)
Mvh Johan Jansson
Bild
Jansson - Volvo 940 -94 Turbo
SPONSOR: Långe-Mikael på http://www.l-m-r.se" onclick="window.open(this.href);return false;

http://svenskavolvo7900klubben.se/phpBB" onclick="window.open(this.href);return false; ... 33&t=52789

wunderbaum
Van forumsanvändare
Inlägg: 1800
Blev medlem: 09 dec 2006, 21:20
Kör: Volvo 745 16v
Ort: Motala

Inlägg av wunderbaum »

Fortfarande ingen som kommit på hur man kan få bort pipet när man larmar av o på? Och att blinkersen blinkar när man öppnar något dörr.



Annars tycker jag detta larm fungerar kanon men lite irriterande med dessa pip o blinkningar.
Bild

Användarvisningsbild
J.Jansson
Uppkörning
Inlägg: 851
Blev medlem: 08 jan 2007, 17:08
Kör: Volvo 944 GL -91
Ort: Karlskoga

Inlägg av J.Jansson »

wunderbaum skrev:Fortfarande ingen som kommit på hur man kan få bort pipet när man larmar av o på? Och att blinkersen blinkar när man öppnar något dörr.



Annars tycker jag detta larm fungerar kanon men lite irriterande med dessa pip o blinkningar.


blinkar blinkersen när du öppnar någon dörr? :S någon som har en bra lösning på vad kan ska använda för motor som öppnar förarsidan när man trycker på knappen? det är bara de som vi har kvar sen är allt klart



mvh johan
Mvh Johan Jansson
Bild
Jansson - Volvo 940 -94 Turbo
SPONSOR: Långe-Mikael på http://www.l-m-r.se" onclick="window.open(this.href);return false;

http://svenskavolvo7900klubben.se/phpBB" onclick="window.open(this.href);return false; ... 33&t=52789

Användarvisningsbild
larssonm
Övningskörning
Inlägg: 186
Blev medlem: 30 nov 2005, 17:24
Kör: 945 LTT
Ort: Kristinehamn
Kontakt:

Inlägg av larssonm »

Håller med, är väldigt irriterande att det piper o blinkar..



Men det verkar inte gå att koppla bort.. :(


wunderbaum skrev:Fortfarande ingen som kommit på hur man kan få bort pipet när man larmar av o på? Och att blinkersen blinkar när man öppnar något dörr.



Annars tycker jag detta larm fungerar kanon men lite irriterande med dessa pip o blinkningar.
945T -97 bruksbil | 244 -76 bruks/repobjekt | 244 -83 reservdelsbil
Bild

Al_xxx
Uppkörning
Inlägg: 315
Blev medlem: 25 maj 2006, 20:38
Kör: Volvo 940 GL

Inlägg av Al_xxx »

Verkar som om folk har lite delade åsikter om hur de ska kopplas in o råder lite knepiga felsökningar..



Har ni schema för larmet samt komplett set så erbjuder jag mig kostnadsfritt att koppla in larm.



Mina krav är enkla:



* Inget regn/blåsväder (i så fall står ni för garage och hämtar mig, saknar körkort)



* Bra sällskap som gärna hjälper till :)



* Komplett system



Ifall ni undrar, har el utbildning (gymnasial) och vana för att läsa el scheman 8)
740 TIC B230ET -85

940 GL B230FS -95

Jag vet att du anser att du förstår vad du tror att jag sa, men jag är inte säker på att du inser att vad du hörde inte är vad jag menade.

BildTake the Magic: The Gathering 'What Color Are You?' Quiz.

Kardanmannen
Forumsnarkoman
Inlägg: 4262
Blev medlem: 30 nov 2002, 08:59
Kör: 240CAB,965,744,
Ort: Mariestad
Kontakt:

Inlägg av Kardanmannen »

Problemet är juh att el-shemat inte stämmer, gick el på gymnasiet me, men det ja skulle koppla in åt kompisen stämde inte för fem öre.



Men bra att du erbjuder dig iaf! Kan säkert hjälpa någon!
Bild

Mer info om mina bilar här: http://www.garaget.org/Kardanmannen

PsychoCowboy
Färsk användare
Inlägg: 1
Blev medlem: 29 apr 2007, 11:15
Kontakt:

Inlägg av PsychoCowboy »

wunderbaum skrev:Fortfarande ingen som kommit på hur man kan få bort pipet när man larmar av o på? Och att blinkersen blinkar när man öppnar något dörr.



Annars tycker jag detta larm fungerar kanon men lite irriterande med dessa pip o blinkningar.


Nu verkar det ju finnas en mängd olika thor larm men i mitt finns en jumper för att slå på tyst aktivering. Finns med i min instrukstionsbok så det är bara att kolla. Tyvärr så finns ju pipet kvar som varnar när man låter bli att larma. Funderar på att bygga om larmet så sirenen triggar på pager signalen istället, antagligen är väl det en puls men det går ju att fixa.

Skriv svar