varningsblinkers fungerar inte, endast med helljus

Allt kring bilel, som t.ex. relän, säkringar, kablage, lampor, bilstereobyggen etc.
load3d
Övningskörning
Inlägg: 224
Blev medlem: 02 nov 2010, 16:21

varningsblinkers fungerar inte, endast med helljus

Inlägg av load3d »

hej, ska det här vara mitt sista elproblem??? knappast..

varningsblinkers fungerar inte på min volvo 740 - 1985.

när jag trycker in knappen börjar det bara surra '' det drar i relät '' ganska så högt, hela relät vibrerar när jag tar på de.. men drar jag försiktigt körriktningsvisar spaken mot mig alltså helljus så fungerar varningsblinkers i HALLVLJUS LÄGE på strömställarn

vanliga blinkers fungerar som dom ska.

Har bytt körriktningsvisaren ( hela klumpen )
Tror inte det är blinkdonet då de fungerar som det ska med vanliga blinkers.

det går 4 kablar till blinkdonet, 1+1 från vanliga körriktningsvisaren dom sitter samman en går till instrumentet, 1 till varningsblinkers, och en jord har kollat dessa kablar ingen verkar det vara fel på inget avbrott iaf..och jag har ström på relät

Men vad äre som blir skillnaden när man håller in helljuset??? vad händer i själva klumpen?? jordas det förstår inte själva funktionen..

här är ett kopplingsschema http://www.volvoracing.se/Volvo%20Info/ ... 4-1986.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

G/H 5 där är klumpen vid ratten

load3d
Övningskörning
Inlägg: 224
Blev medlem: 02 nov 2010, 16:21

Re: varningsblinkers fungerar inte, endast med helljus

Inlägg av load3d »

som vanligt hinner man inte få hjälp av någon innan man kommer på de :P men de mår ju vara..

30+ på säkring 2 till varningsblinkers vare som hade dålig kontakt av någon anledning:S

ja nu ska de F*N inte jävlas nå mer med elen jag är less....

Skriv svar