problem med takluckan

Allt kring bilel, som t.ex. relän, säkringar, kablage, lampor, bilstereobyggen etc.
nisseinorr
Uppkörning
Inlägg: 357
Blev medlem: 29 sep 2005, 09:46
Ort: Jokkmokk
Kontakt:

problem med takluckan

Inlägg av nisseinorr »

Igårkväll startade jag igång och rullade ut min 740 tic som stått i garage under vinter-vilan..
glad i hågen gick den igång direkt och solen sken.. så det blev till att öppna takluckan för att åka på en premiärtur.. So far so good!
Tills jag kommer hem igen och ska stänga igen takluckan.. DÖD!
inte ett tecken..
Hur ska jag felsöka detta?

vilka kablar bakom strömbrytaren går vart? Så man kan provmäta lite och kanske testa tvångs-mata på kablarna som ska stänga igen luckan och se om det fungerar.. ?

Hjälp :)
Bild

Blaxxor
Forumsfreak
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 okt 2004, 16:26
Kör: 744 T5, 745 GLT 16V
Ort: Västergötland
Kontakt:

Re: problem med takluckan

Inlägg av Blaxxor »

Bakom knappen så går blå röd upp till taket. Svart till jord och gul/grön till säkringsdosan.

Finns även en jord uppe i motorn till takluckan. Du ska se den om du tar av kåpan.

Den blå och röda kabeln växlar plus och minus när man trycket på knappen. Så tar du loss knappen och skickar plus och minus på dom så öppnar/stänger den beroende på vilken ände du plussar.

Ganska säker att det är så :) Men nån annan får väl tipsa också :)

I värsta fall tar du ner kåpan som täcker motorn och stänger med skruvdragaren i spåret som du ser i motorn :) Jag gjorde det i början när jag testade luckan utanför bilen

Mvh Stellan

Skriv svar