Händer inge när man vrider på nyckeln

Allt kring bilel, som t.ex. relän, säkringar, kablage, lampor, bilstereobyggen etc.
TimberJack
Övningskörning
Inlägg: 152
Blev medlem: 30 aug 2006, 16:42

Händer inge när man vrider på nyckeln

Inlägg av TimberJack »

Låg under å skarva ena kabeln till pumpen under bilen då den var dålig allt funka jätte bra, prövade att starta när ja hade den upp hissad, starta å gick. Så ja stängde av å gjorde färdigt å sen hissa ja ner igen och skulle prova igen då vare helt dött, alla lampor och sånt tänds när man vrider på tändningen men startamotorn vill inte alls. Klickar inte ens i den.

Någon som vet vad jag har lyckats med?
(740 -84)
åker 945 -98 LTT (än så länge....)
http://www.garaget.org/TimberJack" onclick="window.open(this.href);return false;

B23
Uppkörning
Inlägg: 653
Blev medlem: 21 dec 2008, 12:26
Kör: sjuförti!! eff motår
Ort: Göööteborg!

Re: Händer inge när man vrider på nyckeln

Inlägg av B23 »

TimberJack skrev:Låg under å skarva ena kabeln till pumpen under bilen då den var dålig allt funka jätte bra, prövade att starta när ja hade den upp hissad, starta å gick. Så ja stängde av å gjorde färdigt å sen hissa ja ner igen och skulle prova igen då vare helt dött, alla lampor och sånt tänds när man vrider på tändningen men startamotorn vill inte alls. Klickar inte ens i den.

Någon som vet vad jag har lyckats med?
(740 -84)
du ar inte pillat något med batteriet?min gjorde så en dag när jag hade haft loss det, och då fick inte plusskabeln någon kontakt typ
volvo 740 -88 moppebörn!!! :)

Gazten
Färsk användare
Inlägg: 30
Blev medlem: 27 maj 2009, 22:18

Re: Händer inge när man vrider på nyckeln

Inlägg av Gazten »

TimberJack skrev:Låg under å skarva ena kabeln till pumpen under bilen då den var dålig allt funka jätte bra, prövade att starta när ja hade den upp hissad, starta å gick. Så ja stängde av å gjorde färdigt å sen hissa ja ner igen och skulle prova igen då vare helt dött, alla lampor och sånt tänds när man vrider på tändningen men startamotorn vill inte alls. Klickar inte ens i den.

Någon som vet vad jag har lyckats med?
(740 -84)
Jag råkade ut för samma och då var det samma som inlägget ovanför detta, jorden på batteriet låg bara emot lite, men testa om den tunna kabeln på startmotorn får ström när du vrider till start-läget på nyckel, antagligen kommer den inte göra det och i så fall skulle jag tro på att det är något med tändningslåset.

TimberJack
Övningskörning
Inlägg: 152
Blev medlem: 30 aug 2006, 16:42

Re: Händer inge när man vrider på nyckeln

Inlägg av TimberJack »

startmotorn va skrot... är nu bytt å allt funkar som de ska
åker 945 -98 LTT (än så länge....)
http://www.garaget.org/TimberJack" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar