Hehe, nästan så man känner sig lite träffad där. Själv lekte man sockerbitsnisse i Syddens 940 Turbo, som vi hämtade hos George. Det berodde dock på att tid inte riktigt fanns att handla adapterkablage. Dessutom vete tusan om adapterkablaget varit kopplat som jag ville, dvs att högtalarna i alla dörrarna gått på vanliga högtalarutgångarna, och inte på \"slutsteget\" i storlek av en tändsticksask under brädan.
En annan grej som stör mig med originalkablaget är att stereon slår av när man vrider av nyckeln. Gillar inte alls det. Sen, i gamla 740s, brukar det vara spänningsfall i strömkabeln, så om man har en stereo på 4x40 fejkwatt så slår den rackarn av när man drar på för att det inte finns nog med ström... Därför drar jag alltid en egen kabel direkt till batteriet till stereon. Nu kör jag dock inte längre med alla högtalare på stereons inbyggda effekt, men ändå.
Dessutom, så följer Blaupunkt (som jag har) av nån anledning inte standarden för ISO-kontaker. Av nån underlig anledning så har dom kastat om konstantström och manöverström, vilket får rätt udda konsekvenser. Den tappar vissa inställningar när man slår av nyckeln, osv. Rätt störande.
Så ibland är man tyvärr tvungen att vara sockerbitsnisse.
Dock kan jag hålla med om att folk kan koppla allmänt förjävligt i bilarna. Tvinna ihop kablarna och tejpa med eltejp. \"Öh, det glappar. Jävla skitbil.\"