Ska det finnas kablar dragna i mina bakdörrar? (740gl -87)

Allt kring bilel, som t.ex. relän, säkringar, kablage, lampor, bilstereobyggen etc.
tomasbjork
Färsk användare
Inlägg: 29
Blev medlem: 29 feb 2008, 23:07

Ska det finnas kablar dragna i mina bakdörrar? (740gl -87)

Inlägg av tomasbjork »

Såg att det fanns färdiga hål med galler i mina bakdörrar men hittade inga kablar. Ska det finna där någonstans eller måste man dra själv och hur drar man isåfall.



/tomme



EDIT: läste i faq att det ska finnas men jag hittar inte. Och om dom skulle ligga där nere någonstans för jag förmodligen inte upp dom. Vars drar man nya isf. Går ju en kabel in i dörren för centrallåste tror jag men i den ryms inte några fler kablar.
740 gl -87

Användarvisningsbild
Abbe_89
Övningskörning
Inlägg: 209
Blev medlem: 19 mar 2005, 16:58
Ort: Uppsala

Inlägg av Abbe_89 »

hej!



Jag har själv en 87a, och där fanns det dock inga kablar :(

Fick köpa nya på BRL och dra den från stereon, under mattan, under trösklarna längs dörrarna och b-stolpen. Sedan genom hålet där sladdarna till den röda lampan längst ut på dörrsidorna går, o sen äre bara att koppla in kabeln med högtalarna :)
Volvo 360 GLS -83 16300 mil (skrotad)

Volvo 740 GL -87 29700 mil

Sour
Uppkörning
Inlägg: 426
Blev medlem: 27 feb 2008, 00:41
Kör: 740 SIC Edition

Re: Ska det finnas kablar dragna i mina bakdörrar? (740gl -87)

Inlägg av Sour »

har du tagit bort dörrsidan och kollat?

en kompis till mig hade hål och allt men inga kablar, visade sig att dem bara ramlat ner :)

mvh sour

Jocke_ax
Färsk användare
Inlägg: 33
Blev medlem: 13 sep 2008, 19:27

Re: Ska det finnas kablar dragna i mina bakdörrar? (740gl -87)

Inlägg av Jocke_ax »

Har en Gl -88a!

Jag hade också hål till högtalare men inga sladdar trodde jag, mosade in handen i de lilla hålet och efter ca 10 sek letande och ett par rivmärken på arm och hand hittade jag sladdarna liggande längst nere i dörren.. Om du inte får ner handen i hålet kan du ju alltid be mossan, syrran eller småsyskonen om hjälp :)

Lättaste sättet att kolla om de änns finns är att kolla bakom sterion om de finns 8 sladdar till högtalarna, kolla vilka färger som går till högtalarna fram. Sen e de bara och plocka av hela plastkopan/listen vid bältet och kolla om de går sladdar in i dörren med samma färg som bakom sterion.. Gör de det, grattis du slipper dra egna :)

Hoppas de hjälpte dig lite :)

Skriv svar