Sätta in 6*9 tummare i hatthyllan 940-95

Allt kring bilel, som t.ex. relän, säkringar, kablage, lampor, bilstereobyggen etc.
rupert
Färsk användare
Inlägg: 22
Blev medlem: 07 okt 2006, 14:54

Sätta in 6*9 tummare i hatthyllan 940-95

Inlägg av rupert »

Tänkte ge mig på att klämma in ett par 6*9 tummare i hatthyllan. Det är ju i sig lätt som en plätt, men frågan är om kablar är fördragna dit bak? har sökt på forumet utan att hitta ett svar...! =)

ThaSaint
Moderator
Inlägg: 14489
Blev medlem: 30 nov 2002, 20:01
Kör: För fort.
Ort: Luleå Medlemsnummer 2
Kontakt:

Inlägg av ThaSaint »

dra nya, Tror de är fördraget, de så ut som originalkablar på min förra

hursomhelst är dom väldigt tunna, så nya är att föredra(!)



//Erik
Audi 2010. Camaro 1970
Jag jobbar med skiten, så vad vet jag?

rupert
Färsk användare
Inlägg: 22
Blev medlem: 07 okt 2006, 14:54

Inlägg av rupert »

tack, då vet jag! nu är jag iof rätt lat av mig, så kanske försöker mig på att använda dessa ändå. Nu har jag bara volvo org. högtalare fram, och allt är nog bättre än det! :)

MangeP
Övningskörning
Inlägg: 110
Blev medlem: 28 jan 2007, 14:23
Ort: Haparanda

Inlägg av MangeP »

Jag skulle bytt högtalare fram istället. Det är ju där du sitter, iaf när du är nykter och HÖR hur det låter :wink:
Man får vad man betalar för -oftast

gyllenskit
Färsk användare
Inlägg: 35
Blev medlem: 05 mar 2007, 20:41

Inlägg av gyllenskit »

Var hittar man dessa fördragna kablar? jag håller också på och monterar 6x9or i hatthyllan på min 944 och är för slö för att dra nya :D

mvh / markus

Nickeh
Färsk användare
Inlägg: 77
Blev medlem: 19 apr 2007, 19:18

Inlägg av Nickeh »

gyllenskit skrev:Var hittar man dessa fördragna kablar? jag håller också på och monterar 6x9or i hatthyllan på min 944 och är för slö för att dra nya :D

mvh / markus


Det är inte så svårt, tar 20 min? Ska du vara lat så pula bara in dom innanför listen.

gyllenskit
Färsk användare
Inlägg: 35
Blev medlem: 05 mar 2007, 20:41

Inlägg av gyllenskit »

njae. de tog över en timme när jag drog kablar till min låda där bak(det var dock seriös dragning). tänkte bara koppla in 6x9orna till orgkablar tills jag har pengar till att köpa ett slutsteg till dom.

Carpen
Färsk användare
Inlägg: 69
Blev medlem: 14 nov 2004, 18:54
Kör: Volvo 940 2.3SE -97
Ort: Sjöbo

Inlägg av Carpen »

Har också planer på att montera in 6x9 högtalare bak i hatthyllan, så om de finns fördraget till dom så e du ju toppen, men e där nån som vet var de gömmer sej nånstans?? :?: Om de inte finns fördraget hur ska de då kopplas in, ska de kopplar på samma kablar som går till bakdörrarna eller?? :?:



Mvh Carpen

Volvo 940 SE -97

wroooom
Färsk användare
Inlägg: 60
Blev medlem: 09 apr 2007, 21:56

Inlägg av wroooom »

Carpen skrev:Har också planer på att montera in 6x9 högtalare bak i hatthyllan, så om de finns fördraget till dom så e du ju toppen, men e där nån som vet var de gömmer sej nånstans?? :?: Om de inte finns fördraget hur ska de då kopplas in, ska de kopplar på samma kablar som går till bakdörrarna eller?? :?:



Mvh Carpen

Volvo 940 SE -97


De kan gömma sig i håligheterna i metallen. Men som sagt är det tunna kablar, lagom för ett par skrikare men knappast för 6*9...

grodan_80
Färsk användare
Inlägg: 1
Blev medlem: 17 mar 2008, 13:16

Inlägg av grodan_80 »

wroooom skrev:De kan gömma sig i håligheterna i metallen.


Finns det något mer specifikt svar, vet någon vilken sida de kan ligga på? hade ju varit toppen!!

tacksam för svar



/Fredrik :) :D

wroooom
Färsk användare
Inlägg: 60
Blev medlem: 09 apr 2007, 21:56

Inlägg av wroooom »

grodan_80 skrev:
wroooom skrev:De kan gömma sig i håligheterna i metallen.


Finns det något mer specifikt svar, vet någon vilken sida de kan ligga på? hade ju varit toppen!!

tacksam för svar



/Fredrik :) :D


Bara att lägga sig på rygg i bagaget och börja leta ;)

Skriv svar