Behöver tips om vilket bas paket jag skall välja.

Allt kring bilel, som t.ex. relän, säkringar, kablage, lampor, bilstereobyggen etc.
Micke_
Färsk användare
Inlägg: 1
Blev medlem: 30 jan 2006, 17:11

Behöver tips om vilket bas paket jag skall välja.

Inlägg av Micke_ »

Hej! Nu är det dags att försöka ordna lite ljud tryck i min 744.

Jag har kollat runt lite och har hittat två olika paket/lösningar, och undrar om ni mer erfarna skulle kunna ge era åsikter om dessa.



Paket 1: 1st Carpower sonic 10" + 1st Sinus Live a1500, och bygga en sluten låda där basen endast spelar in igenom skidluckan dvs. vinkla baffeln i samma vinkel som baksätet och täta med nåt mellan baksätes "väggen" eller vad man skall kalla det och baslådan med tex. nån tjock list eller dyl. så att inget läcker ut i bagaget.



paket 2: 2st Pioneer TS-W257D2 + nåt Dls steg har ni nåt förslag vilket som skulle funka bra i "0-4000kr" klassen, så mottages det tacksamt. Lådan skulle bli en portad och anpassad efter basarna och skulle husera under hatthyllan spelandes mot baksätet/skidluckan.



Om man förutsätter att jag har ström så det räcker och allt är ordentligt byggt/installerat, vilket paket tror ni då att skulle spela bäst för pengarna?.

Ps. Ursäkta mig för min bristande stavning. :)



Mycket tacksam för svar M.V.H //Micke.

t0bbe940
Färsk användare
Inlägg: 13
Blev medlem: 27 feb 2008, 18:39

Inlägg av t0bbe940 »

Jag röstar för paket 1 fast en portad låda :)
-- Man lär så länge man leker --

Thomas_7i
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2345
Blev medlem: 14 mar 2005, 11:11
Kör: Citroen C3 II
Ort: Bålsta

Inlägg av Thomas_7i »

Paket två.

Du kan inte jämföra ljudet i ett steg från DLS med ett från Sinus Live, det går bara inte. Mycket härligare karaktär i ett "riktigt" steg. "Lite dyrare, lite bättre".



MvH Thomas

Squeegie
Färsk användare
Inlägg: 30
Blev medlem: 24 jan 2008, 21:20
Ort: Degerfors

Inlägg av Squeegie »

Jag skulle ta paket 2.



På tal om steg vet någon om Ma audio räknas som "bra"?
744 GL - 88 Röd

Skriv svar