Torkarlägen + intervalljustering

Allt kring bilel, som t.ex. relän, säkringar, kablage, lampor, bilstereobyggen etc.
Jonne88
Van forumsanvändare
Inlägg: 1061
Blev medlem: 29 mar 2005, 10:44
Ort: Haparanda

Inlägg av Jonne88 »

Domino skrev:ser lite skumm ut men bättre än den förra :wink:


skum? :? en vanlig liten ratt bara ju 8)

ThaSaint
Moderator
Inlägg: 14489
Blev medlem: 30 nov 2002, 20:01
Kör: För fort.
Ort: Luleå Medlemsnummer 2
Kontakt:

Inlägg av ThaSaint »

såhär gjorde jag



Bild



lite ful skarv utanför relät, kabelskor med krympslang över, men iaf.

borrade hål i reläkåpan innan jag tryckte tebax den,

potentionemtern kommer monteras i en av täckbitarna längst till höger på brädan om nyckeln,

har en ledig där brevid eluppvärmning av backspeglar å bakruta.



//Erik
Audi 2010. Camaro 1970
Jag jobbar med skiten, så vad vet jag?

Jimpan
Uppkörning
Inlägg: 856
Blev medlem: 11 nov 2003, 19:49
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Jimpan »

ser fint ut grabbar, få se om jag fixar min reglering i spaken. Btw nån som vet om det finns olika spakar till 945? såg att det fanns 2 olika nummer i Vadis...
Bild

940T -97 "Önskar köpa komplett 3,54:1 bakaxel (1041)"

ThaSaint
Moderator
Inlägg: 14489
Blev medlem: 30 nov 2002, 20:01
Kör: För fort.
Ort: Luleå Medlemsnummer 2
Kontakt:

Inlägg av ThaSaint »

jo kombi har en annan för baktrokarens av/på och spolning



//Erik
Audi 2010. Camaro 1970
Jag jobbar med skiten, så vad vet jag?

Jimpan
Uppkörning
Inlägg: 856
Blev medlem: 11 nov 2003, 19:49
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Jimpan »

ThaSaint skrev:jo kombi har en annan för baktrokarens av/på och spolning



//Erik


Jo de vet jag men att det finns 2 olika artikelnummer till 945ans spak beroende på år, ett nummer fram till 97 och ett för 98.
Bild

940T -97 "Önskar köpa komplett 3,54:1 bakaxel (1041)"

Användarvisningsbild
Domino
V O L V O G U D
Inlägg: 19439
Blev medlem: 16 jan 2004, 20:19
Ort: Önum (Vara) Medlemsnummer:58 Bygger:Volvo 740 16v Kör:Volvo 740 16v Tävlar:Volvo 142
Kontakt:

Inlägg av Domino »

Kommer nog att köra på saintens variant, ser lite skumt ut med monteringen på "rattplasten"

så i en täckbricka ser det mest orginal ut
Bild

Det som inte finns går att bygga (men använd skyddsglasögon)

Blaxxor
Forumsfreak
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 okt 2004, 16:26
Kör: 744 T5, 745 GLT 16V
Ort: Västergötland
Kontakt:

Inlägg av Blaxxor »

Jag är väldigt inne på Jimpans idé. Tror det kan bli riktigt snyggt om man lägger ner lite tid på det. Sen har jag inga ställen för knappar kvar att sätta dit en vridpot heller :/



Jimpan Du får gärna visa upp hur det blev sen när du är färdig. Och vilka delar du behövde för att få det att fungera :)

Jimpan
Uppkörning
Inlägg: 856
Blev medlem: 11 nov 2003, 19:49
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Jimpan »

ska kolla med skroten imorn och höra vad en spak kostar, gissar på 400:-. Måste hitta en skjutpot först men det verkar ju inte finnas mindre än 55mm och det är ju för stort. Annars kör jag med en skjutbrytare med 4 lägen.



De vore snällt om nån som redan kopplat in detta kan mäta lite mostånd kontra tid så man vet vilka moststånd man ska välja. Eller det kanske går att räkna ut?



Bild på spaken om nån vill se

http://www.lagabasen.se/bilder/delar/1033497201vy1.jpg





Edit




Kom jusst på att man kan ju kanske köpa en spak från typ en golf och ta brytaren därifrån, borde vara samma ohmtal på dem. De är steglösa "tror jag". kostar 275:-



http://www.bildelsbasen.se/global/image ... &width=750
Bild

940T -97 "Önskar köpa komplett 3,54:1 bakaxel (1041)"

Användarvisningsbild
MattisH
Dags att bli medlem?
Inlägg: 5171
Blev medlem: 25 maj 2003, 23:24
Kör: Fabia & Vitara
Ort: Hässleholm

Inlägg av MattisH »

Jimpan skrev:


Kom jusst på att man kan ju kanske köpa en spak från typ en golf och ta brytaren därifrån, borde vara samma ohmtal på dem. De är steglösa "tror jag". kostar 275:-



http://www.bildelsbasen.se/global/image ... &width=750


Folkernas spakar brukar ha 4-5 lägen som man sätter dom i. Iaf på passat och sharan, så det borde vara så även på golf.
Säger Mathias som kör Zukan
Bild

Lazze S
Van forumsanvändare
Inlägg: 1561
Blev medlem: 12 jan 2005, 23:10
Ort: Södertälje

Inlägg av Lazze S »

Annars kan man ju ta en vridbrytare, typ fläktbrytare från 240, och löda olika motstånd på utgångarna för varje steg. Bara man mäter upp vilket motstånd som blir lämpligt för olika hastigheterna. Det blir ju inte steglöst, men man får dom hastigheter man tycker verkar bra på intervallen.
F.d. 960 ägare, nu 940 ägare

Leg Värkmästare

Användarvisningsbild
J.Jansson
Uppkörning
Inlägg: 851
Blev medlem: 08 jan 2007, 17:08
Kör: Volvo 944 GL -91
Ort: Karlskoga

Inlägg av J.Jansson »

det här måste jag testa verkar ju fränt om jag har fatta rätt är det tiden torkarna ska vara på och hastigheten man ställer?
Mvh Johan Jansson
Bild
Jansson - Volvo 940 -94 Turbo
SPONSOR: Långe-Mikael på http://www.l-m-r.se" onclick="window.open(this.href);return false;

http://svenskavolvo7900klubben.se/phpBB" onclick="window.open(this.href);return false; ... 33&t=52789

schnauz
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2097
Blev medlem: 30 dec 2004, 23:52
Kontakt:

Inlägg av schnauz »

J_Jansson skrev:det här måste jag testa verkar ju fränt om jag har fatta rätt är det tiden torkarna ska vara på och hastigheten man ställer?


Precis! Original intervalläge är runt 6 sekunder nånting, men ibland är det ju sånt där irriterande regn så det blir för mycket vatten på rutan på intervalläget, och första konstanta läget blir det lite väl mycket vevande på torkarna... Då är det skönt med steglös justering!
Bild

Skriv svar