Kabelpaket

Allt kring bilel, som t.ex. relän, säkringar, kablage, lampor, bilstereobyggen etc.
Venture
Färsk användare
Inlägg: 51
Blev medlem: 18 apr 2005, 21:34

Kabelpaket

Inlägg av Venture »

Vad ska man ha för kabelpaket för att driva typ en rockford 12" med Rockford slutsteg?

Användarvisningsbild
mrsniper
Övningskörning
Inlägg: 191
Blev medlem: 04 apr 2005, 16:48
Ort: Eslöv i skåne

Inlägg av mrsniper »

Ursäkta stavningen men jag har Dyslexi.
Bild
Volvo 745 GL -90

Dannefrokt
Övningskörning
Inlägg: 201
Blev medlem: 17 feb 2005, 19:16
Ort: Leksand

Inlägg av Dannefrokt »

ett paket med minst 16mm strömkabel och en lågnivå samt en snutt högtalarkabel..
Problem: Framrutan sitter löst. Åtgärd: Vrid ner volymen på stereon.

Venture
Färsk användare
Inlägg: 51
Blev medlem: 18 apr 2005, 21:34

Inlägg av Venture »

Jag köpte 10 mm, för det sa de i butiken räckte för att driva en 12".

De t bör väl duga?

andreas_940
Van forumsanvändare
Inlägg: 1080
Blev medlem: 02 nov 2004, 22:37
Ort: Eslöv / Skåne Medlemsnr: 29

Inlägg av andreas_940 »

man ska även ha en remote kabel

sedan kan man om man vill köpa en switch så man inte behöver ha basen igång hela tiden
Bild

740Wennberg
Uppkörning
Inlägg: 449
Blev medlem: 25 dec 2004, 23:15
Ort: Boden

Inlägg av 740Wennberg »

Jula har det du behöver. :)

Kabelpaket med lågnvå etc etc etc 199;- där köpte jag mitt och det driver 4 st 10" basare haha :D
I ride with the best, i die with the best / Team Volvo.



Old Volvos never die they only go faster.

massan
Uppkörning
Inlägg: 444
Blev medlem: 02 dec 2002, 14:25
Ort: Östersund

Inlägg av massan »

Grovleken på strömkablarna beror på hur mycket ström som ska gå igenom dom. Har 21 mm till mitt Jensen steg på 600W, driver 3*10" basar.
Bild

745 GL -88 B230F, 6x vita blinkers, sportluftfilter

lordluciferlarsson
Färsk användare
Inlägg: 55
Blev medlem: 24 mar 2005, 13:24
Ort: orust

Inlägg av lordluciferlarsson »

andreas_940 skrev:man ska även ha en remote kabel

sedan kan man om man vill köpa en switch så man inte behöver ha basen igång hela tiden


Tycker det är guldvärt med en switch. kan man ju koppla från stegen när man har bilen avstängd utan att behöva vara rädd att batteriet dör. Kan spela en längre tid iaf :)
Skruffse har en förkrympt gubbkuk av stål

pierre
Dags att bli medlem?
Inlägg: 5100
Blev medlem: 30 nov 2002, 10:51
Ort: LINKÖPING
Kontakt:

Inlägg av pierre »

här har du några kit



Bild

Bild

Om du har ett slutsteg eller hela bagaget fullt så har vi strömkitet till dig. Ett kit med alla tillbehör du behöver. Batteriterminal, kabelskor, säkringar, powerblock och givetvis strömkablar. Alla är kablar i kiten är tennförgyllda. Kopplingsdon och powerblock är guld/platinum förgyllda. I de mindre kiten ingår även RCA-kablar och högtalarkablar.

HOOK UP series värsta kit. Helt kompromissIöst kit för dig som har slutsteg med gemensam effekt på upp till 3500 Watt. I kitet medföljer: 6 m 50 mm blå strömkabel. 1,2 m 50 mm transparent jordkabel. 3,6 m 21 mm blå strömkabel. 3,6 m 21mm transparent jordkabel. Platinumpleterad ANL säkringshållare 50 mm in och ut. 250 A säkring. 6 m 0,75 mm strömkabel till remote. Platinumpleterad 50 mm ringkabelsko med skyddshölje. Platinumpleterat jordfäste med 50mm anslutning. 10 st 18 cm buntband. 3 m flexibel skyddsslang. Batteriterminal. 1 st powerblock till jord med fyra utgångar till slutsteg. 1 st fuseblock exkl ANL-säkringar med fyra utgångar.



pris 1595:-







Bild



Om du har ett slutsteg eller hela bagaget fullt så har vi strömkitet till dig. Ett kit med alla tillbehör du behöver. Batteriterminal, kabelskor, säkringar, powerblock och givetvis strömkablar. Alla är kablar i kiten är tennförgyllda. Kopplingsdon och powerblock är guld/platinum förgyllda. I de mindre kiten ingår även RCA-kablar och högtalarkablar.

Kitet för dig som har slutsteg med gemensam effekt på upp till 1000 W. I kitet medföljer:6 m 21 mm blå strömkabel. 1,2 m 21 mm transparent jordkabel. 3 m 8 mm blå strömkabel. 3 m 8 mm transparent jordkabel. Platinumpleterad ANL säkringshållare 21 mm in och ut. 150 A säkring. 6 m 0,75 mm strömkabel till remote. Platinumpleterad 21 mm ringkabelsko med skyddshölje. Platinumpleterat jordfäste med 21mm anslutning. 10 st 18 cm buntband. 3 m flexibel skyddsslang. Batteriterminal. 1 st powerblock till jord med fyra utgångar till slutsteg. 1 st fuseblock exkl AGU-säkringar med fyra utgångar.



pris 695:-
http://xs116.xs.to/xs116/07230/pierrekungen.jpg
BASSRACE 129.9 EN 3.A & 6:A PLATS I ESPL 2

pierre
Dags att bli medlem?
Inlägg: 5100
Blev medlem: 30 nov 2002, 10:51
Ort: LINKÖPING
Kontakt:

Inlägg av pierre »

Sen kan man ju alltid plocka ihop kite från biltema sånna ställen köpa sakerna löst =)



sen att man måste ha en switch har jag aldrig förstått mej på allså ...

stänger man av sterion så slocknar ju stegen med om de rätt kopplat vil seja :D :D
http://xs116.xs.to/xs116/07230/pierrekungen.jpg
BASSRACE 129.9 EN 3.A & 6:A PLATS I ESPL 2

Dannefrokt
Övningskörning
Inlägg: 201
Blev medlem: 17 feb 2005, 19:16
Ort: Leksand

Inlägg av Dannefrokt »

pierre skrev:Sen kan man ju alltid plocka ihop kite från biltema sånna ställen köpa sakerna löst =)



sen att man måste ha en switch har jag aldrig förstått mej på allså ...

stänger man av sterion så slocknar ju stegen med om de rätt kopplat vil seja :D :D


helt rätt :) men du kanske inte alltid vill dunka på med basen så det slår lock för örona, då kan det vara bra att helt kunna stänga av basen, eller om du har motorn avstängd men ändå vill spela musik och inte dra ur batteriet med ett strömslukande slutsteg.. :wink:
Problem: Framrutan sitter löst. Åtgärd: Vrid ner volymen på stereon.

pierre
Dags att bli medlem?
Inlägg: 5100
Blev medlem: 30 nov 2002, 10:51
Ort: LINKÖPING
Kontakt:

Inlägg av pierre »

Dannefrokt skrev:
pierre skrev:Sen kan man ju alltid plocka ihop kite från biltema sånna ställen köpa sakerna löst =)



sen att man måste ha en switch har jag aldrig förstått mej på allså ...

stänger man av sterion så slocknar ju stegen med om de rätt kopplat vil seja :D :D


helt rätt :) men du kanske inte alltid vill dunka på med basen så det slår lock för örona, då kan det vara bra att helt kunna stänga av basen, eller om du har motorn avstängd men ändå vill spela musik och inte dra ur batteriet med ett strömslukande slutsteg.. :wink:


sådant stänger man av i sterion bassen allså :D :D on/off finns de :D :D
http://xs116.xs.to/xs116/07230/pierrekungen.jpg
BASSRACE 129.9 EN 3.A & 6:A PLATS I ESPL 2

Dannefrokt
Övningskörning
Inlägg: 201
Blev medlem: 17 feb 2005, 19:16
Ort: Leksand

Inlägg av Dannefrokt »

jaja, på din stereo kanske :wink: men du stänger fortfarande inte av slutsteget :D :D
Problem: Framrutan sitter löst. Åtgärd: Vrid ner volymen på stereon.

#Johan
Van forumsanvändare
Inlägg: 1018
Blev medlem: 24 sep 2003, 12:42
Ort: Smålandsstenar Medlemmsnummer: 429

Inlägg av #Johan »

Biltema har en sats också. Den använde jag när jag kopplade in mitt ljud i 740in.
Bild

BMW 318 -88

pierre
Dags att bli medlem?
Inlägg: 5100
Blev medlem: 30 nov 2002, 10:51
Ort: LINKÖPING
Kontakt:

Inlägg av pierre »

Dannefrokt skrev:jaja, på din stereo kanske :wink: men du stänger fortfarande inte av slutsteget :D :D


Nej .

men de stängs av då jag stänger av sterion :D
http://xs116.xs.to/xs116/07230/pierrekungen.jpg
BASSRACE 129.9 EN 3.A & 6:A PLATS I ESPL 2

#Johan
Van forumsanvändare
Inlägg: 1018
Blev medlem: 24 sep 2003, 12:42
Ort: Smålandsstenar Medlemmsnummer: 429

Inlägg av #Johan »

Dannefrokt skrev:jaja, på din stereo kanske :wink: men du stänger fortfarande inte av slutsteget :D :D


Jo det gör man. Och den funktionen finns nog på dom flesta stereos :D
Bild

BMW 318 -88

Dannefrokt
Övningskörning
Inlägg: 201
Blev medlem: 17 feb 2005, 19:16
Ort: Leksand

Inlägg av Dannefrokt »

#Johan skrev:
Dannefrokt skrev:jaja, på din stereo kanske :wink: men du stänger fortfarande inte av slutsteget :D :D


Jo det gör man. Och den funktionen finns nog på dom flesta stereos :D


jaså? det har då inte jag varit med om att man kan stänga av remoten från stereon genom en knapp på den... menmen :? :D
Problem: Framrutan sitter löst. Åtgärd: Vrid ner volymen på stereon.

#Johan
Van forumsanvändare
Inlägg: 1018
Blev medlem: 24 sep 2003, 12:42
Ort: Smålandsstenar Medlemmsnummer: 429

Inlägg av #Johan »

Dannefrokt skrev:
#Johan skrev:
Dannefrokt skrev:jaja, på din stereo kanske :wink: men du stänger fortfarande inte av slutsteget :D :D


Jo det gör man. Och den funktionen finns nog på dom flesta stereos :D


jaså? det har då inte jag varit med om att man kan stänga av remoten från stereon genom en knapp på den... menmen :? :D


Nej det finns kanske inte en stor knapp på stereon där det står "Här stänger du av din baslåda". Men letar du runt lite i inställningarna så hittar du nog den funktionen. Fast det kanske bara är på dom lite mer avancerade det finns :P
Bild

BMW 318 -88

pierre
Dags att bli medlem?
Inlägg: 5100
Blev medlem: 30 nov 2002, 10:51
Ort: LINKÖPING
Kontakt:

Inlägg av pierre »

#Johan skrev:
Dannefrokt skrev:
#Johan skrev:


Jo det gör man. Och den funktionen finns nog på dom flesta stereos :D


jaså? det har då inte jag varit med om att man kan stänga av remoten från stereon genom en knapp på den... menmen :? :D


Nej det finns kanske inte en stor knapp på stereon där det står "Här stänger du av din baslåda". Men letar du runt lite i inställningarna så hittar du nog den funktionen. Fast det kanske bara är på dom lite mer avancerade det finns :P




Offtast finns de på dom lite dyrare då .
http://xs116.xs.to/xs116/07230/pierrekungen.jpg
BASSRACE 129.9 EN 3.A & 6:A PLATS I ESPL 2

Skriv svar