problem med vibrationer

Allt kring bilel, som t.ex. relän, säkringar, kablage, lampor, bilstereobyggen etc.
Användarvisningsbild
Darkzide
Uppkörning
Inlägg: 619
Blev medlem: 20 okt 2004, 21:41
Ort: Skövde

problem med vibrationer

Inlägg av Darkzide »

hej jag prov monterade min 15" bas i min 744a igår och spelade på vol 30 (utav 100) asså inte så högt men redan vid den volymen så vibrerade nummerskylten bakluckan och låsanordning till bakluckan riktigt rejält (lät asså rent av förjävligt) någon som har ett tips på hur jag ska fixa till dom vibrationerna? nummerskylten kanske inte är så svår men rästen.
Bild

Volvo 740 POWER!

#Johan
Van forumsanvändare
Inlägg: 1018
Blev medlem: 24 sep 2003, 12:42
Ort: Smålandsstenar Medlemmsnummer: 429

Inlägg av #Johan »

På min nummerplåt (och massa annat också 8) ) har jag satt dit massa gummilist, så att nummerplåten inte ligger direkt mot karossen.



Och det tog väck alla störade vibrationer från den :D
Bild

BMW 318 -88

Användarvisningsbild
Darkzide
Uppkörning
Inlägg: 619
Blev medlem: 20 okt 2004, 21:41
Ort: Skövde

Inlägg av Darkzide »

okej du vet inte hur jag ska få bort dom andra? låset blir la det svåraste
Bild

Volvo 740 POWER!

Azore
Van forumsanvändare
Inlägg: 1432
Blev medlem: 14 aug 2004, 00:40

Inlägg av Azore »

(Lånar tråden lite)



På morsans 944 gl med orginal högtalare så vibrerar det väldigt mycket i förardörren, behövs inte mycket volym alls för att det ska börja vibrera.

Jag har testat att plocka ur alla prylar ur facken i dörren men det blev inte bättre.. Någon som har någon idé om vad det kan vara?

HomeBurneR
Färsk användare
Inlägg: 35
Blev medlem: 23 maj 2003, 13:15
Ort: Östmark
Kontakt:

Inlägg av HomeBurneR »

Ta ur inredningen i bilen och släng i enorma mängder bitumen-matta! Det är kanske lite dyrt och bilen blir tyngre, men det var det värt och det hjälpte för mig... Ett tag åtminstonde, tills jag bytte upp mig i basar, då brakade helvetet lös och nu är bilen skramligare än skramligast.

Addekarlsson
Van forumsanvändare
Inlägg: 1304
Blev medlem: 25 feb 2003, 09:51
Ort: Världsmetropolet Hoting
Kontakt:

Inlägg av Addekarlsson »

Jag har tagit liggunderlag och lagt mellan nummerplåt - dekorramp samt mellan dekorramp - plåten. Hjälper bra det. Men mitt problem är att hela bakluckan och bakrutan fladdrar nu. :D

Plåt är för klent för bastryck. Måste byta den mot en baklucka i glasfiber som är armerad. :D Bakrutan finns det nog inte så mycket att göra åt, om jag inte byter till plexiruta.



Mvh/ Adde
Bild

Med bild får man bara skriva en rad här, så nu skriver jag en rad bara för att man får det :lol:

Visslaren
Van forumsanvändare
Inlägg: 1001
Blev medlem: 08 mar 2004, 12:39
Ort: Sala

Inlägg av Visslaren »

Addekarlsson skrev:Jag har tagit liggunderlag och lagt mellan nummerplåt - dekorramp samt mellan dekorramp - plåten. Hjälper bra det. Men mitt problem är att hela bakluckan och bakrutan fladdrar nu. :D

Plåt är för klent för bastryck. Måste byta den mot en baklucka i glasfiber som är armerad. :D Bakrutan finns det nog inte så mycket att göra åt, om jag inte byter till plexiruta.



Mvh/ Adde


Har samma problem att rutan och bakluckan vibrerar.. :(

Har inte haft någon större lust att göra nått åt de faktiskt. Så jag spelar lite lugnare. :P Nä, men jag bryr mig faktiskt inte.. Låter bra inne i bilen i alla fall. :lol:
Volvo 740GLE -84 SÅLD!
Volvo 850GLT -93 SÅLD!
Volvo 740 Turbo -90 Inlöst. :(
Volvo 940 LTT -96 SÅLD!

Lammhults_Racing
Övningskörning
Inlägg: 166
Blev medlem: 22 sep 2004, 20:56
Ort: Lammhult
Kontakt:

Inlägg av Lammhults_Racing »

Samma här.. Någon som har tips hur man får bensinlocket att sluta skräla



Fick tyst på nr skylten skrälande la papper bakom så nu låter det inte där ifrån..
Sparar hellre tid än bensin.

http://www.garaget.org/racingcar

Addekarlsson
Van forumsanvändare
Inlägg: 1304
Blev medlem: 25 feb 2003, 09:51
Ort: Världsmetropolet Hoting
Kontakt:

Inlägg av Addekarlsson »

Visslaren skrev:
Addekarlsson skrev:Jag har tagit liggunderlag och lagt mellan nummerplåt - dekorramp samt mellan dekorramp - plåten. Hjälper bra det. Men mitt problem är att hela bakluckan och bakrutan fladdrar nu. :D

Plåt är för klent för bastryck. Måste byta den mot en baklucka i glasfiber som är armerad. :D Bakrutan finns det nog inte så mycket att göra åt, om jag inte byter till plexiruta.



Mvh/ Adde


Har samma problem att rutan och bakluckan vibrerar.. :(

Har inte haft någon större lust att göra nått åt de faktiskt. Så jag spelar lite lugnare. :P Nä, men jag bryr mig faktiskt inte.. Låter bra inne i bilen i alla fall. :lol:
Rutan här jag inte, men ser det. Bakluckan härs massor inne i bilen för mig. Men det beror på att jag inte har nån hatthylla alls. :D All plåt är borta, och tyget är det bara en liten ram kvar av. :D

Vad gör man inte för ljudet. :wink:

Tur man har laminerad bakruta säger jag bara. :D

Men jag ska försäka göra nått åt saken i sommar när jag river bilen. :D



Mvh/ Adde
Bild

Med bild får man bara skriva en rad här, så nu skriver jag en rad bara för att man får det :lol:

tripleseven
Övningskörning
Inlägg: 191
Blev medlem: 18 dec 2002, 18:49
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av tripleseven »

Azore skrev:(Lånar tråden lite)



På morsans 944 gl med orginal högtalare så vibrerar det väldigt mycket i förardörren, behövs inte mycket volym alls för att det ska börja vibrera.

Jag har testat att plocka ur alla prylar ur facken i dörren men det blev inte bättre.. Någon som har någon idé om vad det kan vara?


Jag har samma fenomen i min gl. Idag ryckte jag ner dörrsidan, ljudisolerade med dempisol eller vad fan det heter. Typ skummgummi + tjärmatta. Sedan tog jag och förstärkte fästanordningarna i nederkant då de var lite trasiga.



Hjälpte det?



Lite kanske, men det vibrerar fortfarande. Nu måste man visserligen spela lite högre. Sen så är bilen tystare i landsvägsfart, det är bra.



Jag tror inte att man kommer tillrätta med det här problemet till fullo eftersom 740/940 inte verkar vara byggda för bra ljud på något sätt. Slet isär en golf på jobbet idag för att installera larm. Där snackar vi fanimej rejäla dörrsidor och utrymmen för högtalare..!



/Joel
Bild



You can run, but you will only die tired.

Skriv svar