Ett förslag om utökande av klubbverksamhet för 200-serien

Förslag till förbättringar och eventuella felaktigheter kan skivas i denna forumskategorin. Positiv feedback är också kul!
tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Ett förslag om utökande av klubbverksamhet för 200-serien

Inlägg av tubbe »

Ett litet förslag:

200-klubben har ju lagt ner sin verksamhet (enl vad det rapporterades från SVIS möte)
Även deras forum har ju stängts.

Mitt förslag är att vi inom klubben axlar den manteln och låter även 200-bilarna ingå i vår klubb.
Det finns ju flera här på forumet som håller på med dem.

Till detta behövs ju ett medlemsbeslut. Antingen på nästa årsmöte, eller att man tar en omröstning i den slutna medlemsdelen.
Det sistnämnda bör räcka tycker jag.

Det behövs inte fler klubbar inom volvovärlden. Då är det bättre att redan existerande klubbar breddar sin verksamhet.
Med fler klubbar blir det bara spittrat.

Så, vad tycker ni, skall vi ta oss an 200-bilarna också? JAG TYCKER DET IAF!
Om någon klubb skall ta sig an dessa bilmodeller så är det våran klubb!

Även om deras hemsida är stängd, så kanske den som höll i den har kvar backuper på bra trådar och FAQ som går att flytta hit.

NU VILL JAG HA RESPONS PÅ DETTA!

Hesselgren
Moderator
Inlägg: 19505
Blev medlem: 21 apr 2005, 21:50
Ort: Stockholm

Re: Ett förslag om utökande av klubbverksamhet för 200-serie

Inlägg av Hesselgren »

240 forumets krach har inget med klubbens nedläggning att göra. står där, att det ska upp igen så fort som möjligt

http://www.forum.7900klubben.se/viewtop ... 3&start=25" onclick="window.open(this.href);return false;


sen om den klubben dött ut, tråkigt för dom som kör å värnar om 200serien. men det måste ju finnas en anledning, gissar på bristande intresse.

anser att vi inte ska slå ihop dom klubbarna av olika skäl.

1 modellerna är för olika. inte mycke gemensamt.

2 om det inte finns något intresse för en 200klubb, så finns det ingen nytta för oss att driva en sån avdelning.

3 om intresse för en 200klubb finns, så kommer den startas upp igen antagligen i ny regi som en helt ny klubb.

ang omröstning så är detta absolut en punkt som ska röstas om på kommande årsmöte om något. inte på forumet.

tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Re: Ett förslag om utökande av klubbverksamhet för 200-serie

Inlägg av tubbe »

Oki, då är saken utredd. Glöm förslaget. Fel tänkt av mig i vanlig ordning.

Hesselgren
Moderator
Inlägg: 19505
Blev medlem: 21 apr 2005, 21:50
Ort: Stockholm

Re: Ett förslag om utökande av klubbverksamhet för 200-serie

Inlägg av Hesselgren »

herrejävlar! lugna ner dig tubbe. du skriver ju med versaler att du vill ha respons.

en sak är uppenbar. som du skriver så tror jag inte folk "vågar" säga vad dom tycker just för att du ska reagera precis som du precis gjorde.

tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Re: Ett förslag om utökande av klubbverksamhet för 200-serie

Inlägg av tubbe »

nu missförstod du mig! sorry! :oops:

när jag läste ditt inlägg förstod jag hur korkat mitt förslag var.
men jag är inte sämre än jag kan erkänna att det var ett mkt dumt förslag.
man skall ju inte hålla kvar vid en synpunkt bara för att man själv kommit med den.
håller helt med dig, har den klubben somnat in, så är det ju inget intresse, och då blir det ju inget intresse om vi tar vid heller.
är ju ingen ide att vi fyller ut hemsidan med massa 200-info om vi ändå inte får fler medlemmar.
för det var det som var syftet med mitt förslag, att få in mer folk.
då är det nog bättre att få med mer 700 folk. (om det nu är möjligt)

Användarvisningsbild
Maxwell
Kassör & Medlemsansvarig
Inlägg: 6254
Blev medlem: 03 jul 2006, 15:58
Kör: En Volvo i taget.
Ort: Volvos huvudstad, Göteborg! Medlemsnummer: 183 Styrelseledamot i VROM
Kontakt:

Re: Ett förslag om utökande av klubbverksamhet för 200-serie

Inlägg av Maxwell »

Ja som sagt, deras forum verkar ju vara på väg tillbaka och är det som så att dom inte ens mäktar med att skrapa ihop folk till en styrelse så tycker jag att det får förbli så som det är i dagsläget. Visserligen har väl modellerna en del gemensamt men jag tycker ändå att två separata klubbar (fn endast en) är att föredra. Skall frågan diskuteras vidare så är det under medlemsdelen det ska göras och ett ev. beslut ska fattas på årsmötet och ingen annan stans.

//M
Bild
760 GLE -88 // S90 3.0 -97

In The White
Moderator
Inlägg: 20250
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Ett förslag om utökande av klubbverksamhet för 200-serie

Inlägg av In The White »

Maxwell skrev:Ja som sagt, deras forum verkar ju vara på väg tillbaka och är det som så att dom inte ens mäktar med att skrapa ihop folk till en styrelse så tycker jag att det får förbli så som det är i dagsläget. Visserligen har väl modellerna en del gemensamt men jag tycker ändå att två separata klubbar (fn endast en) är att föredra. Skall frågan diskuteras vidare så är det under medlemsdelen det ska göras och ett ev. beslut ska fattas på årsmötet och ingen annan stans.

//M
Efter en tids funderande är jag beredd att hålla med.
Jag tror det hade blivit väldigt rörigt på vårt forum att blanda in fler modeller, tycker redan nu att "Lyxdelen" och "övriga projekt"
försvinner lite i mängden.

Sedan håller jag med om att det är medlemmarna i vår klubb som har att säga om detta, inte gemene man.

JE Jr
Ledamot
Inlägg: 3369
Blev medlem: 14 apr 2003, 21:57
Kör: 740GLE
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Ett förslag om utökande av klubbverksamhet för 200-serie

Inlägg av JE Jr »

Jag håller med om att med det bristande intresset att engagera sig inom föreningslivet så borde man göra färre klubbar som täcker in fler modeller.

DÄremot tycker jag snarare att det är 140-klubben som skulle ta sig an 200-serien. En 240 är ju ändå trots allt bara en faceliftad 140 :D

Skriv svar