Vallåkraträffen 2011, hur blir det?

Förslag till förbättringar och eventuella felaktigheter kan skivas i denna forumskategorin. Positiv feedback är också kul!
Zibbe
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 4495
Blev medlem: 23 dec 2003, 13:37
Kör: ej, pallbockracing!

Vallåkraträffen 2011, hur blir det?

Inlägg av Zibbe »

Tiden går fort, snart är det Augusti och det brukar innebära en resa ner te Vallåkra för många här i klubben, min fråga är då, har det pratats nått om detta evenemang i klubben? :)

Jag var inte med på årsmötet så vet inte vad som sagts, ska vi göra som förra året, att ställa fina bilar från klubben på en viss yta och därifrån representera klubben?
Förra året hade vi många fina klubb-bilar, tält och banderoller, jag tycker att vi i år borde satsa på nå liknande igen. :)

Jag tycker att det är på sin plats att klubben visar framfötterna och med fina bilar kan visa upp att Volvos 7/900 serie inte bara ska anses som en "ungdomsbil", utan som ett fordon som är värt att bevara, jag vet att det finns väldigt många fina bilar här i klubben, med ägare som bryr sig om sina bilar, o inte bara "super sönder dem", det är sånt som ska synas på stora bilträffar, inte någon mattsvart böttsänkt bil med inhoppat tak, som man tyvärr kan se på te.x Vallåkra-träffen.

Volvo 240 börjar nu bli mer och mer eftertraktad som samlar/entusiast bil och jag hoppas på ett liknande intresse för även 7/900 serien.

Jag minns av tidigare år att en klubbmonter är ett stort ansvar och som kräver mycket arbete, dessutom blir man placerad så långt upp på fältet, med mindre besökare som resultat.

Jag vet att VROM är en mer representativ träff, men det är ändå så möe mer folk som besöker Vallåkra-träffen.

Åsikter mottages gärna, positiva som negativa.
Bild
| För stort antal fordon... |

Zibbe
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 4495
Blev medlem: 23 dec 2003, 13:37
Kör: ej, pallbockracing!

Re: Vallåkraträffen 2011, hur blir det?

Inlägg av Zibbe »

52 visningar av tråden men inga åsikter?
Nu är det ju visserligen bara onsdag, jag la ju upp tråden i söndags, men nått svar borde man väl få?
Eller är det så illa att ingen i år bryr sig? :(


Hursomhelst tar jag min gröne ner, och hoppas på att få se många fina bilar från klubben, medlemsskapet ska jag återaktivera på VROM helgen innan. :D
Bild
| För stort antal fordon... |

Användarvisningsbild
Råda
Forumsfreak
Inlägg: 3069
Blev medlem: 11 feb 2006, 13:34
Kör: RWD
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Vallåkraträffen 2011, hur blir det?

Inlägg av Råda »

Jag tror inte det kommer bli nått uppstyrt på vallåkra, krävs ganska mycket att få med diverse material och få bilarna att hamna på samma ställe.
Men jag kommer iaf vara där och på VROM med min 740

Zibbe
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 4495
Blev medlem: 23 dec 2003, 13:37
Kör: ej, pallbockracing!

Re: Vallåkraträffen 2011, hur blir det?

Inlägg av Zibbe »

Råda skrev:Jag tror inte det kommer bli nått uppstyrt på vallåkra, krävs ganska mycket att få med diverse material och få bilarna att hamna på samma ställe.
Men jag kommer iaf vara där och på VROM med min 740

Det fungerade enligt mej rätt bra förra året med de klubbtält och de banderoller vi hade.
Då hade vi ingen "monter", även om vår lilla del såg ut som en monter med tälten och banderollerna.
Fördelen med tälten klubben äger är ju att de är bra o ha om det blir regn, banderollerna gjordes ju inför förra årets VROM och är väldigt fräscha och bra att ha.
Jag tror att Volvo-anders har iallefall banderollerna hemma hos sig.

Jag tyckte inte heller att det var några problem att få klubbens bilar intill varann, vi åkte in rätt organiserat och lyckades få nån/några bilar att flytta sig då vi ville ha våra bilar intill varann.

Det är ju verkligen inget kul att parkera på en plats, o sen få massa brukshäckar intill, o med dem menar jag spraybättrade nersunkade "vinterbilar", rostiga plåtisar, grundfärg/rost här o där, det är väl klart att klubbens medlemmar måste engagera sig lite för att synas, o för att få "vanligt folk" att förstå att de här är bilar som är värda att sköta och spara.
Bild
| För stort antal fordon... |

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Vallåkraträffen 2011, hur blir det?

Inlägg av F_Pettersson »

Tycker absolut ni borde få ner tält o banderoller :) Du får ta tag i de zibbe.

För syns inte klubben finns inte klubben heller, så brukar de ju vara iaf.

Så räcker ju egentligen att om alla som ska dit härifrån försöker komma dit någorlunda samtidigt och någon tar med sig tältet och banderollerna så blir de ju som en liten klubbmonter ändå oavsett om inte "generalen" håller i de :)

Tycker absolut du ska försöka få till något zibbe, kommer dock ej själv närvara :)
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

Användarvisningsbild
Maxwell
Kassör & Medlemsansvarig
Inlägg: 6254
Blev medlem: 03 jul 2006, 15:58
Kör: En Volvo i taget.
Ort: Volvos huvudstad, Göteborg! Medlemsnummer: 183 Styrelseledamot i VROM
Kontakt:

Re: Vallåkraträffen 2011, hur blir det?

Inlägg av Maxwell »

Kör så som ni gjorde förra året, det funkade väl helt ok? Huvudsaken är ju att vi syns som klubb oavsett om man står i ett tält eller en monter.

//M
Bild
760 GLE -88 // S90 3.0 -97

Användarvisningsbild
Råda
Forumsfreak
Inlägg: 3069
Blev medlem: 11 feb 2006, 13:34
Kör: RWD
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Vallåkraträffen 2011, hur blir det?

Inlägg av Råda »

Det finns ju några frågetecken då, vart finns tält och banderoll?
Vem isåfall får plats med tält och banderoll i sin bil?
Vilka bilar från klubben kommer?

perra?
Forumsnarkoman
Inlägg: 4807
Blev medlem: 18 maj 2006, 15:58
Ort: Skövde..volvostaden nr 2

Re: Vallåkraträffen 2011, hur blir det?

Inlägg av perra? »

Jag kan ta med tälten och banderoller och ev tillbehör! Kommer dock åka 245a ner så står ju inte i anslutning till detta men kan hjälpa till me transporten! Klubben MÅSTE synas! :)
Avstannat projekt, röd 740 GL -88, Finbil/glidarbil vit 740 GLE -86, Familjebil Silver V70 2.4d aut Summum -10, Finbil Brunmetalic 945 Turbo -98 taklucka, skinn, mm, 745 GLE TDIC -88 (bruksbilen)745 GLT 16v -90 räddad.... )760 GLE -82 (1981) ch.nr 553, 760 GLE manuell -82 Projekt, ....och en hel del som har passerat....

In The White
Moderator
Inlägg: 20250
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Vallåkraträffen 2011, hur blir det?

Inlägg av In The White »

Jag dyker troligtvis upp. Vettefan dock om jag vill knöla mig in i den trängseln med "Den Vite"...

Zibbe
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 4495
Blev medlem: 23 dec 2003, 13:37
Kör: ej, pallbockracing!

Re: Vallåkraträffen 2011, hur blir det?

Inlägg av Zibbe »

Länkar även här: http://forum.7900klubben.se/viewtopic.php?f=86&t=69912" onclick="window.open(this.href);return false;


In The White: Klart du ska komma dit! :D
En så fin originalbil som din är varmt välkommen, o VÄGRA att parkera på besöksparkeringen, de som sköter insläppet är både blinda, efterblivna och säkert även mutade, med tanke på så möe skit som släpps in, på hemsidan står det klart och tydligt:
SÖNDAG 06.00 Grindarna öppnas för beg.marknaden/swap-meet och utställningsbilar. Förare av fina utställningsbilar har fri entré. Över 1500 fordon kom 2010. Från bl.a. Sverige, Danmark, Norge och Tyskland. Rekorddax igen!

Men... det där med att fina utställningsbilar har fri entré, gäller det även en rostskyddsbättrad röten 940, för att ta ETT exempel från förra året...

Så, jag uppmanar er med fina "svenssonbilar" i bra skick att vägra parkera på besöksparkeringen! :)
Bild
| För stort antal fordon... |

In The White
Moderator
Inlägg: 20250
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Vallåkraträffen 2011, hur blir det?

Inlägg av In The White »

Utställningsfordon vettefan, den har ju sina små skavanker.
Anser inte själv att det är ett Vallåkra objekt.

Zibbe
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 4495
Blev medlem: 23 dec 2003, 13:37
Kör: ej, pallbockracing!

Re: Vallåkraträffen 2011, hur blir det?

Inlägg av Zibbe »

In The White skrev:Utställningsfordon vettefan, den har ju sina små skavanker.
Anser inte själv att det är ett Vallåkra objekt.

Så ska du verkligen inte tänka, din bil håller med säkerhet mer klass än även vissa "utställningsbilar", det vågar jag sticka ut hakan och påstå, inte heller min gröne är fri från skavanker, snart 40k-mil och årsmodell 88A gör sitt, MEN om man ser te sånt som folk visar upp som "utställningsbilar" så är den redigt fin.

Rinningar/damm/torrsprut i lack är inget ovanligt, inte heller dåliga poleringar, nivåskillnader av spackel, sketiga däck, skräp inuti med mera, listan kan göras lång... o ändå vinner de priser...

Men JAG tycker att du ska komma in med din vita, det tycker jag för klubbens skull, en välvårdad original bil är enligt mej möe mer värd än de byggen som i regel vinner, speciellt 7/900klassen, där alla ser likadana ut, med 960front m.m.

Klubben måste ju visa upp att vi även lockar ägare av "svensson-bilar", o inte bara böttsänkt ungdomshärk, som ju så ofta syns.
Det är ju inte bara ungdomar som besöker träffen. :)

Mer respekt åt 7/900 serien helt enkelt! :D
Bild
| För stort antal fordon... |

In The White
Moderator
Inlägg: 20250
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Vallåkraträffen 2011, hur blir det?

Inlägg av In The White »

Zibbe skrev:
In The White skrev:Utställningsfordon vettefan, den har ju sina små skavanker.
Anser inte själv att det är ett Vallåkra objekt.

Så ska du verkligen inte tänka, din bil håller med säkerhet mer klass än även vissa "utställningsbilar", det vågar jag sticka ut hakan och påstå, inte heller min gröne är fri från skavanker, snart 40k-mil och årsmodell 88A gör sitt, MEN om man ser te sånt som folk visar upp som "utställningsbilar" så är den redigt fin.

Rinningar/damm/torrsprut i lack är inget ovanligt, inte heller dåliga poleringar, nivåskillnader av spackel, sketiga däck, skräp inuti med mera, listan kan göras lång... o ändå vinner de priser...

Men JAG tycker att du ska komma in med din vita, det tycker jag för klubbens skull, en välvårdad original bil är enligt mej möe mer värd än de byggen som i regel vinner, speciellt 7/900klassen, där alla ser likadana ut, med 960front m.m.

Klubben måste ju visa upp att vi även lockar ägare av "svensson-bilar", o inte bara böttsänkt ungdomshärk, som ju så ofta syns.
Det är ju inte bara ungdomar som besöker träffen. :)

Mer respekt åt 7/900 serien helt enkelt! :D
Du har en poäng där...
Får se hur jag gör, lutar dock åt att jag åker brukis dit. Slipper då oroa mig för repor, dörruppslag osv....

Hesselgren
Moderator
Inlägg: 19505
Blev medlem: 21 apr 2005, 21:50
Ort: Stockholm

Re: Vallåkraträffen 2011, hur blir det?

Inlägg av Hesselgren »

sist jag var på vallis stod där på utställningsområdet ett flertal riktigt sunkiga pilsner/vinterbilar.. bl.a en mattäcklig 940limo med inhoppat tak å massa fjortisar som satt där på å solade typ.. (sånt som man absolut inte vill se på en utställning)



nog ska du våga ställa din fina kombi där inne! om du vill såklart..

Användarvisningsbild
kimbo
Uppkörning
Inlägg: 406
Blev medlem: 12 maj 2007, 00:12
Ort: Norrköping

Re: Vallåkraträffen 2011, hur blir det?

Inlägg av kimbo »

vet ju inte som sagt hur de blir än men ja e helt klart intresserad o medverka.
har diskuterat lite med mina kompisar o vi åker troligtvis ner på lördag om allt
går som vi sagt. kmr då att dyka upp i en 945 ltt som e lite små hottad bara,
han som äger den e ju varken medlem på forumet lr klubben men om de går bra
kan vi rulla upp med resterande..
Kim.L

RödBlocks Dyrkare

Volvo-764-85/TIC 744-86/TIC 244-88B/GlTic

T.Q.M
Forumsnarkoman
Inlägg: 4020
Blev medlem: 07 sep 2004, 19:56
Kör: SAAB

Re: Vallåkraträffen 2011, hur blir det?

Inlägg av T.Q.M »

Är mycket intresserad av å åka dit ner. Men ja ställer min "HÄCK" på besöks parkeringen. Men troligen kommer de väl inte ens bli av att man kommer dit. För de brukar alltid komma nått skit i mellan.
Över and ut!

Användarvisningsbild
Lillan23
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2016
Blev medlem: 14 jun 2006, 23:00
Kör: 945 GL, V70 AWD
Ort: Östersund Medlemsnummer: 6
Kontakt:

Re: Vallåkraträffen 2011, hur blir det?

Inlägg av Lillan23 »

In The White skrev:Jag dyker troligtvis upp. Vettefan dock om jag vill knöla mig in i den trängseln med "Den Vite"...

Jag tycker absolut du kan åka in med din bil. Jag tänkte åka in med min vita och den är inte i toppskick just nu. Vore kul om det är ett gäng med klubbilar.
Bild

Våga vara annorlunda och vägra turbo!

In The White
Moderator
Inlägg: 20250
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Vallåkraträffen 2011, hur blir det?

Inlägg av In The White »

Lillan23 skrev:
In The White skrev:Jag dyker troligtvis upp. Vettefan dock om jag vill knöla mig in i den trängseln med "Den Vite"...

Jag tycker absolut du kan åka in med din bil. Jag tänkte åka in med min vita och den är inte i toppskick just nu. Vore kul om det är ett gäng med klubbilar.
Visst hade det varit kul. Man underskattar kanske sin egen bil i bland, man ser ju betydligt sämre på utställningar runt om.
Men man har ju det här med hur en Vallåkra-Volvo ska se ut djupt inpräntat i reptilhjärnan. (Hur dom såg ut och vilket enastående skick dom var i på 80-90 talet i alla fall)
Där tycker inte jag min faller under i alla fall...

Vi får se nästa år om det blir ordentligt organiserat från klubben om den dyker upp där. (Jag hjälper gärna till)
Men i år blir det bruksbilen och parkeringen.

In The White
Moderator
Inlägg: 20250
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Vallåkraträffen 2011, hur blir det?

Inlägg av In The White »

Förresten... Är det någon av er som kommer ställa ut som trycker upp klubbflyers och tar med till Vallåkra? Kanske en bra idè...

Tryckte själv upp en bunta och lade på disken i lokala Volvobutiken, där bör dom ju synas i alla fall.

T.Q.M
Forumsnarkoman
Inlägg: 4020
Blev medlem: 07 sep 2004, 19:56
Kör: SAAB

Re: Vallåkraträffen 2011, hur blir det?

Inlägg av T.Q.M »

In The White skrev:Förresten... Är det någon av er som kommer ställa ut som trycker upp klubbflyers och tar med till Vallåkra? Kanske en bra idè...

Tryckte själv upp en bunta och lade på disken i lokala Volvobutiken, där bör dom ju synas i alla fall.
Medlemmar som dig behövs. Mycket bra idé [thum] [thum]

Å förövrigt kan jag säga att de blir inget vallis för mig. Sambon fyller år å sommaren har varit hård mot ekonomin. Hade annars hade jag mer än gärna stått å pratat där nere till man fått salivbrist :mrgreen:
Över and ut!

HenrikG
Sekreterare
Inlägg: 3431
Blev medlem: 10 mar 2003, 19:33
Kör: för lite..
Ort: Stockholm. Klubbens försäkringsansvarig för MHRF-försäkringen
Kontakt:

Re: Vallåkraträffen 2011, hur blir det?

Inlägg av HenrikG »

Jag kommer att ta fram ett blad liggande A4 med klubblogo där man kan presentera sig eller bilen om man vill. En sån man kan lägga i vindrutan för att visa att man tillhör klubben, svänger ihop en på jobbet imorrn innan jag åker.
Bild
Invecklare
780 -90, 945 -98, 944 -91, 744 -88, 745 -88, XC70 -13, V60 -18

Hesselgren
Moderator
Inlägg: 19505
Blev medlem: 21 apr 2005, 21:50
Ort: Stockholm

Re: Vallåkraträffen 2011, hur blir det?

Inlägg av Hesselgren »

In The White skrev:Förresten... Är det någon av er som kommer ställa ut som trycker upp klubbflyers och tar med till Vallåkra? Kanske en bra idè...

Tryckte själv upp en bunta och lade på disken i lokala Volvobutiken, där bör dom ju synas i alla fall.
grymme!

Användarvisningsbild
Domino
V O L V O G U D
Inlägg: 19439
Blev medlem: 16 jan 2004, 20:19
Ort: Önum (Vara) Medlemsnummer:58 Bygger:Volvo 740 16v Kör:Volvo 740 16v Tävlar:Volvo 142
Kontakt:

Re: Vallåkraträffen 2011, hur blir det?

Inlägg av Domino »

Jag och Ted kommer ner på söndag är tanken :)
Dock så kan jag inte bidraga med bil i monter, rullar V70in ner.
Bild

Det som inte finns går att bygga (men använd skyddsglasögon)

Skriv svar