Utskick om förnyelse av medlemmskapet?

Förslag till förbättringar och eventuella felaktigheter kan skivas i denna forumskategorin. Positiv feedback är också kul!
In The White
Moderator
Inlägg: 20250
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Utskick om förnyelse av medlemmskapet?

Inlägg av In The White »

*Raderat min åsikt*
Senast redigerad av 1 In The White, redigerad totalt 13 gånger.

Tomaz
Webmaster
Inlägg: 1644
Blev medlem: 01 nov 2004, 23:22
Kör: För fort
Ort: Borlänge Medlemsnummer: 44
Kontakt:

Re: Utskick om förnyelse av medlemmskapet?

Inlägg av Tomaz »

In The White skrev:Bra Tomaz! Man stöter ju i bland på information som är lite tvivelaktigt "föråldrad". Men efterhand man stöter på detta kan man väl
länka till den och fråga någon styrelsemedlem om den är aktuell eller inte? På så vis slipper EN person sitta och gå igenom hela
forumet.

Hade inte detta funkat?
Jo det låter absolut som en bra ide.
Bild

Grön 745 GL -=- Svart Camaro -=- Alltid retar det någon

In The White
Moderator
Inlägg: 20250
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Utskick om förnyelse av medlemmskapet?

Inlägg av In The White »

*Raderat min åsikt*
Senast redigerad av 1 In The White, redigerad totalt 13 gånger.

Tomaz
Webmaster
Inlägg: 1644
Blev medlem: 01 nov 2004, 23:22
Kör: För fort
Ort: Borlänge Medlemsnummer: 44
Kontakt:

Re: Utskick om förnyelse av medlemmskapet?

Inlägg av Tomaz »

In The White skrev:
Tomaz skrev:
In The White skrev:Bra Tomaz! Man stöter ju i bland på information som är lite tvivelaktigt "föråldrad". Men efterhand man stöter på detta kan man väl
länka till den och fråga någon styrelsemedlem om den är aktuell eller inte? På så vis slipper EN person sitta och gå igenom hela
forumet.

Hade inte detta funkat?
Jo det låter absolut som en bra ide.
Bäst att ta via PM eller i tråd då?
Det kvittar egentligen, men säkrast är ett PM iaf om det är till mig då jag i regel ser PM direkt jag får dem, en tråd kan det ibland ta ett par dagar innan man upptäcker. Men egentligen så kvittar det.
Bild

Grön 745 GL -=- Svart Camaro -=- Alltid retar det någon

In The White
Moderator
Inlägg: 20250
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Utskick om förnyelse av medlemmskapet?

Inlägg av In The White »

*Raderat min åsikt*
Senast redigerad av 1 In The White, redigerad totalt 13 gånger.

In The White
Moderator
Inlägg: 20250
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Utskick om förnyelse av medlemmskapet?

Inlägg av In The White »

*Raderat min åsikt*
Senast redigerad av 1 In The White, redigerad totalt 13 gånger.

Tomaz
Webmaster
Inlägg: 1644
Blev medlem: 01 nov 2004, 23:22
Kör: För fort
Ort: Borlänge Medlemsnummer: 44
Kontakt:

Re: Utskick om förnyelse av medlemmskapet?

Inlägg av Tomaz »

In The White skrev:Flerårsmedlemsskap försvann för några år sedan om jag inte minns hel fel. Så det går inte att lösa mer än för ett år.

EDIT: Om jag inte minns helt fel så var det väl några sådana medlemsskap som var i sitt slutskede årsskiftet 2008-2009?
Korrekt. Vi ska kolla upp på medlemsmötet om det finns intresse att återinföra ett flerårsmedlemskap.
Bild

Grön 745 GL -=- Svart Camaro -=- Alltid retar det någon

Användarvisningsbild
Lillan23
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2016
Blev medlem: 14 jun 2006, 23:00
Kör: 945 GL, V70 AWD
Ort: Östersund Medlemsnummer: 6
Kontakt:

Re: Utskick om förnyelse av medlemmskapet?

Inlägg av Lillan23 »

Nu har jag skummat igenom tråden lite snabbt. Lägg ner snacket att hon varit inloggad på forumet flertal gånger. Det jag har gjort när jag varit inloggad var att jag lagt information angående medlemskap 2012 som ligger i egen tråd. Visst har skapat en tråd under allmänt men jag har endast varit inloggat fåtal minuter varje gång mellan samtalet på jobbet.

Jag har även informerat styrelsen att jag ligger väldigt mycket efter på grund av jag jobbat på annan ort under ett par veckor samt jobbat hela julen och nyår. Styrelsen håller även på att kolla på ett sätt att förenkla hanteringen med medlemskorten.

Jag håller med att det kan gå ut ett PM/brev/mail att det är nytt år och att det är dags att betala igen men det fanns ingen tid detta året och förra året gick det ut och då vart det tyvärr ett fel och massa klagomål ändå.

In The White du verkar ju ha ganska mycket tid att lägga på forumet så jag nominerar dig som medlemsansvarig inför årsmötet!
Bild

Våga vara annorlunda och vägra turbo!

In The White
Moderator
Inlägg: 20250
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Utskick om förnyelse av medlemmskapet?

Inlägg av In The White »

*Raderat min åsikt*
Senast redigerad av 1 In The White, redigerad totalt 13 gånger.

Användarvisningsbild
Lillan23
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2016
Blev medlem: 14 jun 2006, 23:00
Kör: 945 GL, V70 AWD
Ort: Östersund Medlemsnummer: 6
Kontakt:

Re: Utskick om förnyelse av medlemmskapet?

Inlägg av Lillan23 »

In The White skrev:
Lillan23 skrev: I Sköt din post i stället och begär hjälp om du inte hinner med, du har ju fått
det erbjudandet varje år.

EDIT: Får kanske tillägga att jag dock erbjudit min hjälp till klubben med en del andra grejer.
Och om nu du Linda faktiskt meddelat resterande av styrelsen att du haft mycket att göra så BORDE du ha fått hjälp av övriga.
Jag försöker så gott jag kan just nu men en som klubb som sköts frivilligt går inte före ett arbete och jag har sagt att jag är efter min en person har sagt att han kunde tänka sig hjälpa till men inget mer.

Angående fått erbjudandet varje år så är det INGEN som har sagt direkt till mig eller kontaktat mig heller. Jag läser inte alla trådar på forumet men försöker ha koll på de som handlar om medlemsfrågor.

Jag nominerade dig för det kändes mest som det kom klagomål och det kan man ju göra nått nyttigt av.

Jag kommer hoppa av som medlemsansvarig för det är inte värt det!!!
Bild

Våga vara annorlunda och vägra turbo!

In The White
Moderator
Inlägg: 20250
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Utskick om förnyelse av medlemmskapet?

Inlägg av In The White »

*Raderat min åsikt*
Senast redigerad av 1 In The White, redigerad totalt 13 gånger.

Användarvisningsbild
Lillan23
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2016
Blev medlem: 14 jun 2006, 23:00
Kör: 945 GL, V70 AWD
Ort: Östersund Medlemsnummer: 6
Kontakt:

Re: Utskick om förnyelse av medlemmskapet?

Inlägg av Lillan23 »

Vad är det för information du är ute efter? Jag har för ett par dagar sedan informerat vad som gäller angående medlemsbrev i början att detta året. Tråden med hur man blir medlem stämmer så ingen ide att skriva om den. Som jag sagt tidigare så visst borde det ha gått ut PM/brev om att det är dags att betala igen men allt fungerar tyvärr inte perfekt i världen.

Aldrig sagt att det är bara du som klagar men har gjort många inlägg i tråden.
Bild

Våga vara annorlunda och vägra turbo!

In The White
Moderator
Inlägg: 20250
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Utskick om förnyelse av medlemmskapet?

Inlägg av In The White »

*Raderat min åsikt*
Senast redigerad av 2 In The White, redigerad totalt 13 gång.

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Utskick om förnyelse av medlemmskapet?

Inlägg av F_Pettersson »

Vilken rolig diskussion hehe :D

Jag är ju ej medlem men jag kan ju se de utifrån så att säga.

Till inthe whites försvar: Åtar man sig en uppgift spelar inte någon roll vad det är så måste man ju förstå att det innebär arbete och några timmar i veckan som man måste lägga på detta. är de i så fall att man inte kan för vissa omständigheter så får man be någon om hjälp så uppgiften man åtagit sig inte blir lidande. Och information som inte varit uppdaterad på massa år kasnke man ska ha som policy att i styrelsen ta upp just mellan vilka tidsintervaller eller på varje årsmöte eller 1 gång per år på något styrelsemöte uppdatera alla infotrådar så aktuellt datum stämmer.

Till lillans försvar: just det att det är ideellt så kan man ju i stort sett bestämma själv hur mycket man gör osv för "föreningen" eller dyl. Och då om man åker iväg och jobbar eller roar sig på annan ort gör ju inget med tanke på att sitt uppdrag man gör bara är ideellt så man kan ju i stort sett välja om man vill lägga 2 eller 800 timmar på sitt uppdrag, tycker då "föreningen" att det måste hända något snart så är de ju ordförandens eller någon annans uppgift att se till att jaga på eller komma på en bra lösning så detta blir gjort på något sätt ändå för medlemmar bygger ju ändå upp föreningens ekonomi och överlevnad.


Sen tycker jag personligen att det är väldigt trist att många tar synpunkter och kritik så dåligt som man gör här inne. Får man kritik och synpunkter så borde man ju bli glad att forumets användare samt medlemmar bryr sig om forumet och klubben och vill försöka göra den bättre genom att ev då komma med ett förslag som man själv tycker är bra. Det är ju egentligen bara att skriva och säga detta är noterat av styrelsen och kanske komma att tas upp på årsmötet. Men det måste ju vara från en medlem då det kommer annars så är de ju bara trams ;) i många andra forum och klubbar jag varit inne har dem en tråd där man just kan lägga upp egna ideer om hur de kan bli bättre och det spelar ingen roll huruvida man är medlem eller ej.

så ja :) nu har jag med fått uttala mig lite.

Sen en fråga när vi ändå håller på med medlemsskap?

Skulle det vara svårt/jobbigt om man kanske införde den informationen om medlemskap till alla användare på forumet om hur man betalar och blir medlem för nästa säsong inom klubben ? Det kan ju faktiskt ev göra så fler går med som medlem bara för ett mail kommer ut med information osv som en påminnelse till alla :)

Hoppas ingen tar illa upp för de jag skrev, gör någon det menar jag inget illa utan har bara formulerat mig dåligt på något vis och rättar gärna till de i så fall :)

God fortsättning 8)
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

Användarvisningsbild
Lillan23
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2016
Blev medlem: 14 jun 2006, 23:00
Kör: 945 GL, V70 AWD
Ort: Östersund Medlemsnummer: 6
Kontakt:

Re: Utskick om förnyelse av medlemmskapet?

Inlägg av Lillan23 »

Jag skapade den sidan med information innan jag visste denna tråden fanns.

Till mitt försvar så vet jag att det är viktigt att sköta sina uppgifter men sedan 23 december har jag varit ledig i tre dagar ej sammanhängde. Idag jobbar jag 08-ca 19 och har 6 arbetsdagar till innan jag får ledigt igen i en dag.
Bild

Våga vara annorlunda och vägra turbo!

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Utskick om förnyelse av medlemmskapet?

Inlägg av F_Pettersson »

Vad jobbar du med? :) Låter som slavjobb :(
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

Hesselgren
Moderator
Inlägg: 19505
Blev medlem: 21 apr 2005, 21:50
Ort: Stockholm

Re: Utskick om förnyelse av medlemmskapet?

Inlägg av Hesselgren »

Pettzon88 skrev:Vad jobbar du med? :) Låter som slavjobb :(
hon jobbar på polisen

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Utskick om förnyelse av medlemmskapet?

Inlägg av F_Pettersson »

Hesselgren skrev:
Pettzon88 skrev:Vad jobbar du med? :) Låter som slavjobb :(
hon jobbar på polisen

okej, surt med såna arbetstider. Min sambo jobbar inom handels och dem arbetstiderna är ju ungefär demsamma som lillans. Fritid existerar inte .
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

Användarvisningsbild
Lillan23
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2016
Blev medlem: 14 jun 2006, 23:00
Kör: 945 GL, V70 AWD
Ort: Östersund Medlemsnummer: 6
Kontakt:

Re: Utskick om förnyelse av medlemmskapet?

Inlägg av Lillan23 »

Pettzon88 skrev:Vad jobbar du med? :) Låter som slavjobb :(
Oftast är det inte så farligt men i och med dagtidarbete i 5 veckor gör att jag inte ligger plustid i min timbank. Sen när man jobbar skift så existerar inte storhelger på samma sätt så jobbar man inte de dagarna så måste man jobba flera av övriga dagar för inte hamna på minussidan. Sen är det saker i stallet som även spelat in att jag just nu har jobbigt schema där jag inte har så mycket ledigt.
Bild

Våga vara annorlunda och vägra turbo!

Skriv svar