Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtiden)

Förslag till förbättringar och eventuella felaktigheter kan skivas i denna forumskategorin. Positiv feedback är också kul!
Tomaz
Webmaster
Inlägg: 1644
Blev medlem: 01 nov 2004, 23:22
Kör: För fort
Ort: Borlänge Medlemsnummer: 44
Kontakt:

Re: Åt vilket håll är vi på väg?

Inlägg av Tomaz »

Pettzon88 skrev:Ingen alls som känner sig manad på att svara de ja skrev? OM att jag kan tänka mig fixa monter. Nästa säsong är de väl tänkt att åka på fler träffar än iår men nu blir de iaf stenungsund lördag knaske hinner fixa ihop något?

Sen är de dingleträffen ?
Vet inget om någon av de träffarna ocg har inte tillgång till några saker så vet inte riktigt vad jag skulle kunna hjälpa dig med?
Bild

Grön 745 GL -=- Svart Camaro -=- Alltid retar det någon

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Åt vilket håll är vi på väg?

Inlägg av F_Pettersson »

Tomaz skrev:
Pettzon88 skrev:Ingen alls som känner sig manad på att svara de ja skrev? OM att jag kan tänka mig fixa monter. Nästa säsong är de väl tänkt att åka på fler träffar än iår men nu blir de iaf stenungsund lördag knaske hinner fixa ihop något?

Sen är de dingleträffen ?
Vet inget om någon av de träffarna ocg har inte tillgång till några saker så vet inte riktigt vad jag skulle kunna hjälpa dig med?
Nej det är sant :) Det är rena volvo träffar, har "hört" att tpc skulle ha monter på dingleträffen iaf. Men vore skoj om vi ordna något, kanske skulle planera inför nästa år? :D
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

perra?
Forumsnarkoman
Inlägg: 4807
Blev medlem: 18 maj 2006, 15:58
Ort: Skövde..volvostaden nr 2

Re: Åt vilket håll är vi på väg?

Inlägg av perra? »

Låter ju helt klart som att dingleträffen är nått att satsa på egentligen :) Måste ju få dit grejjor från klubbshoppen isf :)
Avstannat projekt, röd 740 GL -88, Finbil/glidarbil vit 740 GLE -86, Familjebil Silver V70 2.4d aut Summum -10, Finbil Brunmetalic 945 Turbo -98 taklucka, skinn, mm, 745 GLE TDIC -88 (bruksbilen)745 GLT 16v -90 räddad.... )760 GLE -82 (1981) ch.nr 553, 760 GLE manuell -82 Projekt, ....och en hel del som har passerat....

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Åt vilket håll är vi på väg?

Inlägg av F_Pettersson »

perra? skrev:Låter ju helt klart som att dingleträffen är nått att satsa på egentligen :) Måste ju få dit grejjor från klubbshoppen isf :)

Jag hade bara tänkt åka dit som besökare men kan gärna ställa ut bilen i montern om vi ska ha monter där i så fall.

Om vi blir några så kan ju alla stå där och sälja osv. Kanske kan lösa medlemskap på plats?

Är ju ej medlem men kan tänka mig stötta ändå :D
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

Tomaz
Webmaster
Inlägg: 1644
Blev medlem: 01 nov 2004, 23:22
Kör: För fort
Ort: Borlänge Medlemsnummer: 44
Kontakt:

Re: Åt vilket håll är vi på väg?

Inlägg av Tomaz »

Klubbshop prylar får ni kontakta HenrikG
Bild

Grön 745 GL -=- Svart Camaro -=- Alltid retar det någon

In The White
Moderator
Inlägg: 20250
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Åt vilket håll är vi på väg?

Inlägg av In The White »

Finns ens Klubbshopen kvar? Alla bilder ligger i alla fall nere i den.

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Åt vilket håll är vi på väg?

Inlägg av F_Pettersson »

In The White skrev:Finns ens Klubbshopen kvar? Alla bilder ligger i alla fall nere i den.

Märkte också de när jag kika. klubbshopen borde iaf vara öppen för alla.

Och man borde kunna teckna medlemskap på plats om man har monter, då har man 1-2 gubbar som har hand om de och fått information om hur de funkar osv.

Men jag tycker vi borde få ihop något perra till dingleträffen, det gör jag gärna men det måste vi nästan börja få ordning på nu och vilka som vill vara med för vi måste ju se till att få plats där, kan snacka med Kristoffer som har träffen då jag har lite kontakt med han om det är aktuellt vill säga? MEn de måste gå FORT!!
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

perra?
Forumsnarkoman
Inlägg: 4807
Blev medlem: 18 maj 2006, 15:58
Ort: Skövde..volvostaden nr 2

Re: Åt vilket håll är vi på väg?

Inlägg av perra? »

När är dingleträffen då? :)
Avstannat projekt, röd 740 GL -88, Finbil/glidarbil vit 740 GLE -86, Familjebil Silver V70 2.4d aut Summum -10, Finbil Brunmetalic 945 Turbo -98 taklucka, skinn, mm, 745 GLE TDIC -88 (bruksbilen)745 GLT 16v -90 räddad.... )760 GLE -82 (1981) ch.nr 553, 760 GLE manuell -82 Projekt, ....och en hel del som har passerat....

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Åt vilket håll är vi på väg?

Inlägg av F_Pettersson »

perra? skrev:När är dingleträffen då? :)
3 september

Länk: http://forum.turboperformanceclub.com/v ... 2&t=249812" onclick="window.open(this.href);return false;


Kostar 100kr att ställa ut dock... Men de får man väl ta, kanske kan fixa så vi får billigare om vi sak ha monter?
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

Användarvisningsbild
Snusarn
Expert
Inlägg: 8508
Blev medlem: 16 maj 2003, 15:22
Kör: säkert..
Ort: Vänersborg Medlemsnummer 133 Kör: Saab 9-3 -02, Buick Park Avenue -92a VW Caddy pickup -97a

Re: Åt vilket håll är vi på väg?

Inlägg av Snusarn »

Pettzon88 skrev:
perra? skrev:Låter ju helt klart som att dingleträffen är nått att satsa på egentligen :) Måste ju få dit grejjor från klubbshoppen isf :)

Jag hade bara tänkt åka dit som besökare men kan gärna ställa ut bilen i montern om vi ska ha monter där i så fall.

Om vi blir några så kan ju alla stå där och sälja osv. Kanske kan lösa medlemskap på plats?

Är ju ej medlem men kan tänka mig stötta ändå :D
jag e ju medlem så jag kan stå där med dig [thum]
Jobbar på volvo.. dock bussar :)

perra?
Forumsnarkoman
Inlägg: 4807
Blev medlem: 18 maj 2006, 15:58
Ort: Skövde..volvostaden nr 2

Re: Åt vilket håll är vi på väg?

Inlägg av perra? »

Vet ju inte om jag kan åka dit osv, men tycket det vore bra om klubben syntes där. Men du å snusarn kanske kan hålla lite i det?
Avstannat projekt, röd 740 GL -88, Finbil/glidarbil vit 740 GLE -86, Familjebil Silver V70 2.4d aut Summum -10, Finbil Brunmetalic 945 Turbo -98 taklucka, skinn, mm, 745 GLE TDIC -88 (bruksbilen)745 GLT 16v -90 räddad.... )760 GLE -82 (1981) ch.nr 553, 760 GLE manuell -82 Projekt, ....och en hel del som har passerat....

tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Re: Åt vilket håll är vi på väg?

Inlägg av tubbe »

Mkt kul att det blivit såpass respons här i tråden. Det bådar gott för framtiden. Och att det är sakliga och vettiga inlägg och argument.


Skall försöka få ner lite i skrift vad vi skall göra för att få fart på träffar och på klubben.
Hoppas nu att även styrelseledamöterna gör sig besväret att kommentera detta, annars ger det ju signalerna att ni inte bryr er.


Jag har ju tjötat om det här i flera år, men samtidigt har jag inte vågat gå för hårt fram och "ta plats" och ta egna initiativ.
Rädd att trampa någon i ledande befattning på tårna. Men skall det hända något så är det nog så illa tvunget att några av oss
vanliga medlemmar gör detta. Tar egna beslut och drar igång saker.
Jag vill veta om detta är okej för styrelsen, annars är jag tacksam om ni säger ifrån här i tråden eller via PM.

Vi delar upp det i två delar, dels KLUBBENS VERKSAMHET, dels TRÄFFAR.



Börjar med TRÄFFBITEN:
Att få igång träffar hänger på var och en av oss att engagera sig. Jag är beredd att göra vad jag kan för att vi får igång div träffar här i västsverige.
Hoppas då att andra gör samma sak runt om i landet.
Efter att ha varit med o hållit i Uddevallatrådarna i några år, så har jag lärt av misstagen vi inte skall göra om.
Vi bör ha lite riktlinjer för hur det skall fungera:

* En träff kan ju inte passa alla, vad det gäller arrangemang, plats, tid mm. Det viktigaste är att det passar det stora flertalet.
Gör någon sig besväret att ordna en träff, så får man antingen acceptera arrangemanget som det är, eller låta bli att åka dit.
En massa gnäll över att matstället inte passar, platsen inte passar osv osv det gör ingen som helst nytta.
Ta det som det är, eller låt bli.

* De regler som träffansvarig sätter upp får man acceptera.
Följer inte folk det så bör klubben ha rätt att porta folk från träffarna.

*Vi kan inte göra så mkt åt att våra bilar inte har kultstatus än, men vi kan jobba för att det går fortare.
Klubben kan ligga iframkant vad det gäller arrangemang. Bjuda in andra volvoklubbar till träffar tex.
Fast vi inte är någon veteranbilsklubb så kan vi ändå försöka vara den volvoklubb som syns och hörs mest.
Det är inte så svårt, eftersom de andra inte gör så mkt väsen av sig ;)

* Satsa mer på gemenskap, umgänge och mindre av biltitteri på träffarna. Då får vi mer folk till träffarna.
Detta är den viktiga biten! att träffarna verkligen blir gemytliga och trivsamma.

*Att vi som sagt ordnar träffar för alla volvomodeller fram till S/V90. Där bör vi sätta gränsen. Modernare modellerna kan TPC hålla på med.
Hade väl vart kul att ha en träff med allt från EPA-Duetter, pv och amazoner till våra bilar.




KLUBBENS VERKSAMHET

Den verkligt viktiga biten att ta tag i. Så inte medlemsantalet minskar ännu mer och klubben dör ut.

* Ordna fler plusvärden i medlemskapet som gör att folk går med.

* Alla bör göra vad vi kan för att värva medlemmar.
Det finns så många som lägger ner mkt tid på 7/9 bilar men de vet knappt om klubben.
Jag gjorde vad jag kunde idag på stenungsundsträffen för att propagera för klubben och få med folk hit.

* Ordna träffar eller events där vi ses, även utan bilarna, som enbart är till för medlemmar.
Vi i gbg-regionen borde ju kunna ses lite oftare.

Även om klubben driver forumet, så kan vi inte hålla på att släppa allt fritt. Då urvattnar vi medlemsskapet.
Tvärtom bör vi se till att mer och mer saker kräver medlemsskap för att få ta del av "godiset".
Vill man inte stödja klubben så får man faktiskt avstå från arrangemangen då.
Man kan inte både ha och mista kakan.

Nu vill jag ha respons på detta!!!!!!!
Märker jag att jag har stöd för det, inte minst från befälen, så fortsätter jag att få igång lite träffar och få fart på klubben.

Användarvisningsbild
SurGubben
Övningskörning
Inlägg: 165
Blev medlem: 09 okt 2010, 11:06
Kör: med keps.
Ort: Ljusdal.

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av SurGubben »

Tubbe: jag tycker att dina förslag låter sunda.

Personlig reflektion:
För mig är klubben mest en Internet-grej, och jag är inte direkt pepp på att åka på träffar med min skitiga brukis. Har dessutom så mycket annat för mig, så det finns inte på tapeten. Jag löste främst medlemsskap eftersom jag vill stödja klubben och klubbforumets fortlevnad.

Visst skulle jag kunna försöka värva medlemmar härikring, men dels är jag ännu inte tillräckligt mycket av en meckare så att jag tycker att jag och brukisen kan representera på klubben, och sedan känns det skumt att gå på folk och försöka värva dem till en klubb som knappt har några andra lokala medlemmar.

Men man kanske skulle kunna printa ut några reklamlappar som man kunde lämna under vindrutetorkaren? Med lite tur kanske någon skulle kolla in forumet för att se vad vi är för muppar...
---
Våga vägra lågprofil!

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av F_Pettersson »

Tubbe: Låter riktigt bra de du skriver får du igenom detta så har du en medlem 2012 :)

Perra: Absolut jag och snusarn kan gärna fixa de men jag tänker inte åka land och rike runt för vimplar,banderoller,klubbshop prylar osv.

Snusarn ska ju ner till Vroom nästa helg. Är de några som vill vi ska ha hand om detta på dingleträffen så pma mig eller snusarn och ni som skulle kunna tänkas vilja stå med. Vill väl ha iaf 4-5bilar i monter alltså 3 till utöver mig och snusarn i så fall. Först till kvarn gäller alltså om de blir av.

Hoppas ni nappar på de. Det enda ni behöver göra är att leverera prylar och information hur ni vill allt ska gå till.

Precis hemkommen från stenungsundsträffen och classicklubben var där, x40klubben men tpc var inte med osv. Men vore sketskoj om vi kunde få till en monter dit nästa år :D
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av tubbe »

Fixat en tråd där vi tar allt om Dingleträffen fortsättningsvis!

http://forum.7900klubben.se/viewtopic.php?f=86&t=69972

Hoppas vi kan få klarhet i var klubbmaterialet finns, och om någon skall ha ner det till Vallåkra och om det går att
lämna över till någon där på träffen, för att användas i Dingle.
Men allt sånt tar vi i ovan nämnda tråd.

Tomaz
Webmaster
Inlägg: 1644
Blev medlem: 01 nov 2004, 23:22
Kör: För fort
Ort: Borlänge Medlemsnummer: 44
Kontakt:

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av Tomaz »

Tycker allt du skriver låter bra, men det har jag sagt förut också, enda frågetecknet är
* Ordna fler plusvärden i medlemskapet som gör att folk går med.
Iden är bra, men ger inget så länge ingen kommer på VAD man ska erbjuda medlemmarna.
Bild

Grön 745 GL -=- Svart Camaro -=- Alltid retar det någon

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av F_Pettersson »

Tomaz skrev:Tycker allt du skriver låter bra, men det har jag sagt förut också, enda frågetecknet är
* Ordna fler plusvärden i medlemskapet som gör att folk går med.
Iden är bra, men ger inget så länge ingen kommer på VAD man ska erbjuda medlemmarna.

Finns massor man kan erbjuda:

*Internettidning om olika träffar i landet och ev någon bild därifrån.
*Olika träffar och se till att ordna montrar på ALLA träffar runt om i landet.
*Fixa olika slags medlemskap. 1år,3år,5år och kanske stödmedlem? med viss procentuell rabatt ju längre man binder sig
*Klubbshopen öppen för alla
*Som de redan finns rabatt hos olika försäljare
*Egna träffar som anordnas av klubben som är avsett för endast våra bilar.

Det är väl de jag kommer på nu :) Men finns massor man kan hitta på..
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av tubbe »

Tomaz skrev:Tycker allt du skriver låter bra, men det har jag sagt förut också, enda frågetecknet är
* Ordna fler plusvärden i medlemskapet som gör att folk går med.
Iden är bra, men ger inget så länge ingen kommer på VAD man ska erbjuda medlemmarna.
skall nog inte vara något problem! ;)
vi får slå oss ihop några stycken o fundera fram något:

Några förslag på raken:

*försäkring som tidigare nämnts.

*träffar enbart för medlemmar. Lite mer inriktning på att umgås, många har ju stadgat sig så det vore smart att ordna
så att sambos/fruar kan hänga med också.

*verkstadshandböcker eller likn, placerade i klubbdelen.

*Någon slags digital tidning, även den i klubbdelen, knåpar gärna ihop något enkelt emellanåt.

*få loss mer reservdelar från volvo som vi kan erbjuda till nettopriser, enbart för medlemmar.

Nu har jag lämnat några förslag iaf, om alla medlemmar lämnar något enda förslag på man, så får vi ihop ganska mkt.

EDIT ser att pettzon hann före med några av dem.

Tomaz
Webmaster
Inlägg: 1644
Blev medlem: 01 nov 2004, 23:22
Kör: För fort
Ort: Borlänge Medlemsnummer: 44
Kontakt:

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av Tomaz »

Ska försöka på med några svar här. Mina svar blir i rött.
Pettzon88 skrev: Finns massor man kan erbjuda:

*Internettidning om olika träffar i landet och ev någon bild därifrån.
Tycker det är en lika bra ide idag som när tubbe presenterade den för flera år sedan. Det gäller bara att någon vill hålla i det.

*Olika träffar och se till att ordna montrar på ALLA träffar runt om i landet.
ALLA blir väldigt svårt men ja, att synas på fler träffar är aldrig fel.

*Fixa olika slags medlemskap. 1år,3år,5år och kanske stödmedlem? med viss procentuell rabatt ju längre man binder sig
Också en bra ide, men det är något som måste lämnas som motion till årsmöte.

*Klubbshopen öppen för alla
Den här förstår jag inte, hur ger det ett mervärde för medlemmar?

*Som de redan finns rabatt hos olika försäljare
Precis, rabatter har vi, fler går säkert att ordna, tror HenrikG håller på och nystar i det där.

*Egna träffar som anordnas av klubben som är avsett för endast våra bilar.
Iden är bra men hitills när klubben ordnat något så har väldigt få kommit, så det gäller att hitta på någon aktivitet på träffen som lockar folk.
Måste dra iväg nu så svarar på tubbes förslag när jag är hemma igen.
Bild

Grön 745 GL -=- Svart Camaro -=- Alltid retar det någon

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av F_Pettersson »

Hmm, ja hur skulle klubbshopen kunna gynna medlemmar om den är öppen för alla.

Förstår inte att du inte förstår den.

Om klubbshopen är öppen för alla så gynnar det medlemmarna och klubben ypperligt bra med bättre ekonomi om folk köper våra klubbprylar. att då kunna köpa in mer träffmaterial, ordna mer träffar m.m. på det sätt att ekonomin blir bättre.

Det gynnar ju medlemmarna mycket samt att då även kanske då om nu tidningen skulle kosta något att man finansierar den genom klubbshopens intäkter och inte medlemmarna avgifter.

Sen ger de ju mer att hitta på nya prylar med klubbens loga osv.

Tyckte de verka bra iaf men konstigt att du inte förstod mig
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

niroc1989
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2145
Blev medlem: 09 aug 2009, 20:41
Kör: Volvo
Ort: Västkusten

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av niroc1989 »

bra åsikter tubbe!

som sagt jag är mer för att åka på träff en att hänga på internet forum o få nät kompisar igenom det då kan jag lika gärna skaffa facebook...

ja söker mer riktigt kontakt där man kan diskutera saker lite mera flitigt o få råd eller meck tips :P

ja är gärna frivillig att dra igång u-a träffarna igen om intresse skulle finnas. saknar den fortfarande... :/. tydligare regler till detta måste fattas!

tidning hade vart grymt skoj faktiskt! eller som tubbe sa bygga upp lite reservdelar eller försöka fixa rabatter på skrotar? :). skulle kunna tänka mig att bli medlem då kanske inte har så mkt o säga till om nu eftersom jag inte är medlem än... men ja kan iaf känna mig vart mycket aktiv på träffarna...

och även om det är kanske bara 5-10 personer på träffarna så är det mervärde för oss som åkt dit!
Bil jag gärna hade ägt en tidig Volvo 765 Turbo Intercooler.

Stavar som en kratta...

Peter Larsson
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 3087
Blev medlem: 25 nov 2004, 18:08
Kör: CBB
Ort: Stockholm Medlemsnr: 3

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av Peter Larsson »

Det blir ju inte ett plusvärde för medlemmarna om det går lika bra att handla i shopen utan att vara medlem.

Men nu är det ju så att alla får handla i klubbshopen men artiklar som det står "medlem" på säljs endast till medlemmar.

Mvh/ Peter Larsson
Hesselgren skrev:Skönt med ordentlig belysning i handskfacket när man käkar mosmeny i bilen nattetid..
|740 GL -88| |745 Turbo -88 USA-import| |760 GLE -83| |760 GLE Executive -90| |780 -87| |780 Turbo -89 USA-import|

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av F_Pettersson »

Peter Larsson skrev:Det blir ju inte ett plusvärde för medlemmarna om det går lika bra att handla i shopen utan att vara medlem.

Men nu är det ju så att alla får handla i klubbshopen men artiklar som det står "medlem" på säljs endast till medlemmar.

Mvh/ Peter Larsson

Kan du ge mig några argument som säger att de inte blir plusvärde om alla får handla där? För det stödjer ju bara klubben och medlemmarna med tanke på att ekonomin kan bli bättre och då kunna ordna mer aktiviteter för medlemmarna.

Skulle vilja veta hur du tänker i frågan :)
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av tubbe »

Pettzon: det är nog tänkt såhär, att fixar vi prylar till nettopriser för medlemmarna, så skall man vara medlem för att få det nettopriset.
Ett sätt för folk att gå med.
Som att man får rabatt på Coop för att man är medlem.
Tex om vi kunde få loss avgassystem, bromsdelar mm...och sälja till nettopris, så krävs det att man är medlem.

Jag förstår din tankegång också, att ju mer vi säljer desto mer pengar får vi in i kassan. Mkt bra tänkt.

Men tanken med klubbshop är inte att få in så mkt pengar som möjligt, utan att erbjuda BILLIGA saker till de som är medlemmar i klubben.

Sak samma är det ju med SVIS, man måste vara medlem i en klubb för att få handla.

Så tror jag det är tänkt, men är inte säker......

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av F_Pettersson »

tubbe skrev:Pettzon: det är nog tänkt såhär, att fixar vi prylar till nettopriser för medlemmarna, så skall man vara medlem för att få det nettopriset.
Ett sätt för folk att gå med.
Som att man får rabatt på Coop för att man är medlem.
Tex om vi kunde få loss avgassystem, bromsdelar mm...och sälja till nettopris, så krävs det att man är medlem.

Jag förstår din tankegång också, att ju mer vi säljer desto mer pengar får vi in i kassan. Mkt bra tänkt.

Men tanken med klubbshop är inte att få in så mkt pengar som möjligt, utan att erbjuda BILLIGA saker till de som är medlemmar i klubben.

Sak samma är det ju med SVIS, man måste vara medlem i en klubb för att få handla.

Så tror jag det är tänkt, men är inte säker......

Jo förstår er också. men jag menar klubbshopen med reklamprylarna och ev då de ni beskriver kunna erbjuda utomstående också men ej till nettopriser som ni beskriver. allt för att de ska bli klirr i kassan som möjligt
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

Skriv svar