Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtiden)

Förslag till förbättringar och eventuella felaktigheter kan skivas i denna forumskategorin. Positiv feedback är också kul!
HenrikG
Sekreterare
Inlägg: 3431
Blev medlem: 10 mar 2003, 19:33
Kör: för lite..
Ort: Stockholm. Klubbens försäkringsansvarig för MHRF-försäkringen
Kontakt:

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av HenrikG »

Oj, här händer det grejer medan man är borta. :D (Har varit en vecka på kreta)

Som styrelsemedlem är jag först och främst glad över det stora intresse som finns för hur klubbens framtid ser ut! Rent allmänt så verkar det som att det kommer ut en riklig mängd bra idéer som är värda att ta tillvara ur den här tråden.

Nu har jag bara snabbläst igenom de fyra sidorna såhär på kvällskvisten och jag har befunnit mig på resande fot lite för länge för att vara riktigt klar i huvudet, så jag tar och återkommer senare till de punkter jag vill kommentera. Risken finns annars att det bara blir virrigt istället för konstruktivt.
/Henrik
Bild
Invecklare
780 -90, 945 -98, 944 -91, 744 -88, 745 -88, XC70 -13, V60 -18

Användarvisningsbild
Snusarn
Expert
Inlägg: 8508
Blev medlem: 16 maj 2003, 15:22
Kör: säkert..
Ort: Vänersborg Medlemsnummer 133 Kör: Saab 9-3 -02, Buick Park Avenue -92a VW Caddy pickup -97a

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av Snusarn »

kan man inte ha någon typ av värvnings rabatt på sin eget medlemspris typ värva 3st som betalande å få ditt eget gratis eller nått
Jobbar på volvo.. dock bussar :)

In The White
Moderator
Inlägg: 20250
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av In The White »

Jag kan faktiskt tycka att 200kr är billigt för medlemsskapet i klubben. Det motsvarar inte mer än priset för tre tidningar som tex
Bilsport. Om man ska vara helt ärlig så har nog alla i Sverige råd att skrapa ihop den summan på ett år. :wink:

Men detta är bara min åsikt.

Användarvisningsbild
Snusarn
Expert
Inlägg: 8508
Blev medlem: 16 maj 2003, 15:22
Kör: säkert..
Ort: Vänersborg Medlemsnummer 133 Kör: Saab 9-3 -02, Buick Park Avenue -92a VW Caddy pickup -97a

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av Snusarn »

In The White skrev:Jag kan faktiskt tycka att 200kr är billigt för medlemsskapet i klubben. Det motsvarar inte mer än priset för tre tidningar som tex
Bilsport. Om man ska vara helt ärlig så har nog alla i Sverige råd att skrapa ihop den summan på ett år. :wink:

Men detta är bara min åsikt.
jag håller med du [thum]
Jobbar på volvo.. dock bussar :)

Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsfreak
Inlägg: 3001
Blev medlem: 11 okt 2006, 14:33
Kör: 4x4
Ort: Kalix.
Kontakt:

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av Cpt Tuttle »

Angående början så kan jag flika in med en sak.

Jag har varit på en hel del jänketräffar i sommar och främst är det en sak som slår en. Många bilar har rena epa-lackerna.

Det är vågigt slipat, lyser genom sliprepor, uppslipade rostfläckar där spacklet fått sjunka ner syns i lacken, det är torrsprut, tunt med färg.....

Inte alla bilar, men en stor del. Och nu pratar vi inte Dart och Nova. Vi pratar Chargers och 57 Bel Airer, gärna med fälgar som kostar mer än vad jag får in på en månad...styck!

Efter dessa erfarenheter har jag börjat tänka om när det gäller att ha bilar som "inte är fina nog för träffar".

Varför ska jag skämmas för hur min PV som kanske är värd 10 000 som färdig ser ut när den är fräschare i lacken än bilar som är värda det tiodubbla?
Dust and dieselsmoke is what I'm living for...
Willys Jeep 194? - Volvo PV544 1965 - Opel Rekord 1968 - Opel Kadett 1974 - MB 240D 1979 - MB 230E 1985 - Datsun King Cab 1985 - Volvo S70 2,5SE 1997

Användarvisningsbild
Arly165
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 4754
Blev medlem: 13 aug 2005, 20:29
Kör: 740 GLT 16 Valve
Ort: Hässelby 165
Kontakt:

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av Arly165 »

Håller med om mycket i den här tråden. Många bra ideér och budskap. Men jag själv som betalande medlem ser mej mer som en "stödmedlem" då jag privat inte har tid för något större engagemang alls. Borde räcka för mej att pynta in medlemsavgiften och få ta del av de fördelar man får som medlem, t.ex rabatter och möjlighet att köpa från svis. Har jag tid och lust dyker jag upp på någon träff.
Men detta har jag lite svårt för:
tubbe skrev:I dagsläget är det allt för mkt "mellanmjölk" och lagom över både klubben och forumet.
I stort sett hur risiga bilar som helst tillåts på forumet.
Jag anser att min dagliga bruksbil 740 GLT som jag för en tråd om är rätt så sunkig. Men jag för tråden mest för min egen skull som en journal där jag kan gå tillbaka och se allt jag har gjort. Detta får mej att vilja fortsätta hålla bilen i bra maskinellt skick även om den ser ganska sunkig ut. Ska denna bilen då sollas bort och inte tillåtas på forumet så försvinner ju en stor anledning för mej att fortsätta med forumet också.
Bild
Nattsvart lack och kromad list på 89 årsmodell. Jag öser på för fullt i stan som en 50-tals rebell!

Tomaz
Webmaster
Inlägg: 1644
Blev medlem: 01 nov 2004, 23:22
Kör: För fort
Ort: Borlänge Medlemsnummer: 44
Kontakt:

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av Tomaz »

Arly165 skrev:Håller med om mycket i den här tråden. Många bra ideér och budskap. Men jag själv som betalande medlem ser mej mer som en "stödmedlem" då jag privat inte har tid för något större engagemang alls. Borde räcka för mej att pynta in medlemsavgiften och få ta del av de fördelar man får som medlem, t.ex rabatter och möjlighet att köpa från svis. Har jag tid och lust dyker jag upp på någon träff.
Men detta har jag lite svårt för:
tubbe skrev:I dagsläget är det allt för mkt "mellanmjölk" och lagom över både klubben och forumet.
I stort sett hur risiga bilar som helst tillåts på forumet.
Jag anser att min dagliga bruksbil 740 GLT som jag för en tråd om är rätt så sunkig. Men jag för tråden mest för min egen skull som en journal där jag kan gå tillbaka och se allt jag har gjort. Detta får mej att vilja fortsätta hålla bilen i bra maskinellt skick även om den ser ganska sunkig ut. Ska denna bilen då sollas bort och inte tillåtas på forumet så försvinner ju en stor anledning för mej att fortsätta med forumet också.
Det är det som är skillnaden, finns en hel del trådar i Foto / Film där det är uppenbart att ägaren inte bryr sig alls om skicket på bilen eller om den går sönder totalt.

Jag tror att din tråd ( minns inte exakt vilken tråd som var din ) är en sådan typ av tråd som jag personligen finner intressanta att kolla i, där en helt vanlig "Svensson" fixar helt vanliga "Svensson" problem med bilen och samtidigt försöker bevara bilen i brukligt skick. Alla kan inte bygga Vallåkra bilar eller original renovera med tokputs. Min bil är också en "sunkig" 745'a som jag ser till att allt fungerar på och är helt. Därför är sådana trådar intressant för det är där man kan få tips och ideer på hur olika människor fixar olika fel, som man sedan kan använda sig av själv.
Bild

Grön 745 GL -=- Svart Camaro -=- Alltid retar det någon

tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av tubbe »

håller med dig Tomaz, tror Arly missförstod lite vad jag menade.
Vanliga bruksbilar, som sköts och mekas med, såklart att sådana trådar är välkomna!
Allt för många ser ju ner på sina bilar, att de inte är fina nog att ställa ut osv.
Men det räcker gott och väl att man visar vilja att hålla borta värsta rosten och sköta om oljebyten mm.

Men när folk lägger upp trådar där de kör skiten ur bilen, gör liksom allt för att den skall dö,
sådana trådar passar sig inte på ett forum som tillhör en märkesklubb för dessa bilar.
Det är ju nästan så man tror det är tänkt som en provokation mot oss, att ha narr av oss som gillar dessa bilar.
Framförallt Zibbe har ju protesterat i dessa trådar, men tycker även klubben/forumsledning bör säga ifrån.

Jag har heller inte haft några fina bilar i mina trådar. Är ingen expert på att meka.
Gör de lösningar som jag tycker är vettiga, lackar bilarna på mitt sätt osv.
Huvudsaken är att tråden handlar om att försöka hålla liv i bilen, kanske tom förbättra lite saker osv.

Förstår alla nu?

Användarvisningsbild
Arly165
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 4754
Blev medlem: 13 aug 2005, 20:29
Kör: 740 GLT 16 Valve
Ort: Hässelby 165
Kontakt:

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av Arly165 »

Så sant. Tackar för orden är på mycket bättre humör nu! :)
Bild
Nattsvart lack och kromad list på 89 årsmodell. Jag öser på för fullt i stan som en 50-tals rebell!

tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av tubbe »

I våran klubb och på vårat forum är ju ändå mkt mera i bilväg uppskattat, än på andra forum.
Här kan man ha en stylad och ombyggd bil tex.

Kan ta ett exempel:
Amazonen jag renoverade 2009 blev hyfsad i lacken trots att jag penslade.
(fick dock aldrig till fotografierna riktigt så ni fick se rätt "blänk")
av de folk som såg den irl så fick den mkt beröm.
Här på forumet blev den mkt uppskattad, vilket värmer.
Lade ut den även på amazonklubben, hur reaktionerna var där, behöver jag väl inte nämna. :roll:
Så det är stor skillnad på vårt forum och de andra.

Samma även med våra träffar, på de vi haft kan man komma med en vanlig brukis, folk är ändå intresserade och tittar.
Alltid kul med nya bilar, det är inte skicket som är det avgörande.
Här umgås vi för för vi gillar att prata med likasinnade.

Men på många andra gammlebilsträffar är det idel granskande och felsökande, anmärkande osv.
Mkt trist för den som lägger ner både tid, kraft och pengar för att få en bil fin.

Som sagt, här är det mesta i bilväg välkommet. Såväl slitet bruksskick som superputs.
Men ingen av oss som gillar volvobilar blir ju glad av att de hur man kör skiten ur en bil, rasar motor osv osv.

Jag skall då göra en tråd om min 940 framöver, och jag kommer att ställa ut den också, fast den knappt är "bruksskick" i andras ögon.
Hemska tanke, den är ju tom STYLAD! 18-års stylad.... [lol]

Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsfreak
Inlägg: 3001
Blev medlem: 11 okt 2006, 14:33
Kör: 4x4
Ort: Kalix.
Kontakt:

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av Cpt Tuttle »

Sen är det ju också att har man en projekttråd så har man ju som regel syfte att förbättra bilen...annars är det ju inget "projekt"..... Och så långt så är det väl OK. Finns ju många totalrenoveringar som blivit hur fina som helst som börjat med rena skogsvraken om man skall gå till extremerna.....
Dust and dieselsmoke is what I'm living for...
Willys Jeep 194? - Volvo PV544 1965 - Opel Rekord 1968 - Opel Kadett 1974 - MB 240D 1979 - MB 230E 1985 - Datsun King Cab 1985 - Volvo S70 2,5SE 1997

Användarvisningsbild
SurGubben
Övningskörning
Inlägg: 165
Blev medlem: 09 okt 2010, 11:06
Kör: med keps.
Ort: Ljusdal.

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av SurGubben »

tubbe skrev:...Men på många andra gammlebilsträffar är det idel granskande och felsökande, anmärkande osv.
Mkt trist för den som lägger ner både tid, kraft och pengar för att få en bil fin.
Det får mig att tänka på en insändare jag läste i en hojtidning någon gång på 90-talet (antagligen MCM). Skribenten var en kille som hade köpt en Chopper, en Norton. Han ville förstås ha kontakt med andra Norton-ägare, och glad i hågen kontaktade han svenska Norton-klubben... men där var tonen inte riktigt lika entusiastisk. "Javisst, vad är det för modell du har? Va, är den inte 100% original? En chopper!? Fy faan!"
[lol]

Smaken är som arslet, men jag håller med om att det inte är så skoj att se folk köra skiten ur bilarna.

Personligen måste jag dock säga att jag är fett utled på att se bilar med samma sorts styling hela tiden (alu-rims, bottensänkning, svarttonade rutor, vindavvisare (pensionärs-läpp!), vita blinkers, plast-sjok...). Finns det ingen fantasi alls?? (Men detta har ju föga bäring på klubben och dess policies...
---
Våga vägra lågprofil!

tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av tubbe »

Bra sagt alltihopa Surgubben! [thum]

Men stylandet av bilar är väl som i samhället i övrigt. Det är ju lättare att göra så som alla andra gör,
då vet man att man blir accepterad och att det gillas det man gör.
Många här är ju unga, kanske inte sååååå lätt i den åldern att VÅGA gå en helt annan väg stylingmässigt.
Lika svårt som att våga avvika i samhället för övrigt.

Men om vi fick lite mer spridning på åldersgrupperna här på forumet så skulle vi nog också se fler varianter på styling.

För egen del skulle jag ju inte försöka styla som de unga grabbarna. Helt enkelt för att är man över 40 har man inte koll
på allt som de har, hur det skall se ut.
Man får helt enkelt anpassa stylingen efter vilken ålder man har.
Då är det bättre att gå en egen väg, göra något mer i retrostil. Så som en 20åring stylade en bil 1988.
Leta reda på lite udda, bortglömda originaltillbehör mm. Old-school som man säger.
Zibbes gröna tex är ju ett bra exempel på det. Mags och FETA däck istället för eltejpsdäck.

Lackade plåtisar tex är jag väl snart den ende här som fortfarande gillar ;)
En fet kromring på det, och en kromad kapsel....jo jag tycker fortfarande det är snyggt ;)

Livet blir faktiskt mer kul om man vågar vara annorlunda, vågar ta ut svängarna.

Men det behövs ju också inspiration. Som kan väcka folks ideer. Precis som med heminredningstidningar.
Kanske att man skulle sy ihop några trådar om alternativ styling. Tips på prylar, tillbehör, fälgar mm.
Kunde ju ligga i medlemsdelen tex.

Användarvisningsbild
Snusarn
Expert
Inlägg: 8508
Blev medlem: 16 maj 2003, 15:22
Kör: säkert..
Ort: Vänersborg Medlemsnummer 133 Kör: Saab 9-3 -02, Buick Park Avenue -92a VW Caddy pickup -97a

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av Snusarn »

Nu kan jag ju bara tala för egen del men ser man till hur många (i mitt tycke få..) som komenterar i min "guldklimpstråd"
så verkar det ju inte vara original på udda bil som gäller..
Dock så tycker jag d e roligt att få komentarer oavsett vad jag gör me bilen , jag lär mig hela tiden input.. input... input..
Jag har oxå min tråd mest som ett fotoalbum över vad jag gör, kul att gå tebax till.
Jag anser ändå att på ett sådant här forum så ska man som medlem iaf. själv få bestämma va man vill göra me sin bil i sin "projekttråd" om den , d e ju fritt val att gå in å läsa i den tråden.
Det e just nu mycke "X" bil hit och "x" bil dit som tydligen ligger inom ramen för vad som e det mest ultimata..
Jag anser iaf. att en bil i originalutförande e mer intresant att läsa och komentera än en som det påförst en massa eftermarknads plast på, men det e ju min åsikt.
Nu blev inte allt riktigt skrivet som jag tänkte men men.
Jobbar på volvo.. dock bussar :)

Hesselgren
Moderator
Inlägg: 19505
Blev medlem: 21 apr 2005, 21:50
Ort: Stockholm

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av Hesselgren »

Bra sagt alltihopa Surgubben! [thum]

Men stylandet av bilar är väl som i samhället i övrigt. Det är ju lättare att göra så som alla andra gör,
då vet man att man blir accepterad och att det gillas det man gör.
Många här är ju unga, kanske inte sååååå lätt i den åldern att VÅGA gå en helt annan väg stylingmässigt.
Lika svårt som att våga avvika i samhället för övrigt.
altså det kan ju vara så att man ser en läcker bil på bild. å tänker. sådär läcker vill jag göra min med. å gör det.
och visst finns det folk som går sin egen väg, ofta med fina resultat men många gånger blir det "fail" finns endel utprovade koncept på 7/900 som funkar. orginal, orginalstylat (orginalkatalogstyling), och sen lite extremare, eftermarknadsfäljar å sånt.
går man utanför ramarna vad 7/900 karossernas linjespel tillåter så blir det tyvärr oftast inge bra. (som å skarva ihop en saab å en volvo tex)
Men om vi fick lite mer spridning på åldersgrupperna här på forumet så skulle vi nog också se fler varianter på styling.
jag tror inte vi kan välja vår åldersgrupp, det är åldersgruppen som väljer själv.
För egen del skulle jag ju inte försöka styla som de unga grabbarna. Helt enkelt för att är man över 40 har man inte koll
på allt som de har, hur det skall se ut.
Man får helt enkelt anpassa stylingen efter vilken ålder man har.
Då är det bättre att gå en egen väg, göra något mer i retrostil. Så som en 20åring stylade en bil 1988.
Leta reda på lite udda, bortglömda originaltillbehör mm. Old-school som man säger.
Zibbes gröna tex är ju ett bra exempel på det. Mags och FETA däck istället för eltejpsdäck.
är väl ändå långt ifrån alla här som kör med stora blingfäljar å andra eftermarknadstillbehör? skulle säga att övervägande del kör volvo orginalfäljar tillomed.
Lackade plåtisar tex är jag väl snart den ende här som fortfarande gillar ;)
En fet kromring på det, och en kromad kapsel....jo jag tycker fortfarande det är snyggt ;)
det är långt kvar tills du är ensam om att gilla det stuket.
Livet blir faktiskt mer kul om man vågar vara annorlunda, vågar ta ut svängarna.
visst är det så. men ska man då måla blinkersarna gröna å röda tex, bara för att alla andra har vita eller orange?
Men det behövs ju också inspiration. Som kan väcka folks ideer. Precis som med heminredningstidningar.
Kanske att man skulle sy ihop några trådar om alternativ styling. Tips på prylar, tillbehör, fälgar mm.
Kunde ju ligga i medlemsdelen tex.
finns mängder med inspiration. dels i styling delen. å dels alla projekttrådar.. vill man ha andra (sämre) idéer så är google eller garaget bra ställen att leta på..

tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av tubbe »

Snusarn: mkt beror mer på VEM som är trådskapare, hur pass mkt respons det blir.
Vissa får 25 inlägg bara de byter en blinkers, andra ingen respons alls.
Det gäller att vara med i "inne-gänget".
Vet precis hur din reaktion är. Lade ju upp PV:n här i höstas. Bara 8 kommentarer, enbart från er jag träffade i Uddevalla + Perra och CPT Tuttle.
Senast redigerad av 1 tubbe, redigerad totalt 17 gånger.

Räven
Uppkörning
Inlägg: 326
Blev medlem: 19 okt 2005, 14:36

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av Räven »

Hesselgren skrev:Text
Håller med till 100% !!

Användarvisningsbild
Råda
Forumsfreak
Inlägg: 3069
Blev medlem: 11 feb 2006, 13:34
Kör: RWD
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av Råda »

tubbe skrev:Snusarn: mkt beror mer på VEM som är trådskapare, hur pass mkt respons det blir.
Vissa får 25 inlägg bara de byter en blinkers, andra ingen respons alls.
Det gäller att vara med i "inne-gänget".
Vet precis hur din reaktion är. Lade ju upp PV:n här i höstas. Bara 8 kommentarer, enbart från er jag träffade i Uddevalla + Perra och CPT Tuttle.
Fast en PV på ett 7/900 forum så kan man väl inte förvänta sig allt för mycket.
Sen vet jag själv att jag är sämst på att följa och föra en projekttråd

Användarvisningsbild
Domino
V O L V O G U D
Inlägg: 19439
Blev medlem: 16 jan 2004, 20:19
Ort: Önum (Vara) Medlemsnummer:58 Bygger:Volvo 740 16v Kör:Volvo 740 16v Tävlar:Volvo 142
Kontakt:

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av Domino »

SurGubben skrev:Personlig reflektion:
För mig är klubben mest en Internet-grej, och jag är inte direkt pepp på att åka på träffar med min skitiga brukis. Har dessutom så mycket annat för mig, så det finns inte på tapeten. Jag löste främst medlemsskap eftersom jag vill stödja klubben och klubbforumets fortlevnad.
Till att börja med så vill jag säga att DETTA är en åsikt som jag gillar starkt!
Vill man använda forumet och stödja DESS fortlevnad så är inte 200kr mycket heller <-- min åsikt.

Angående kostnaden att skicka banderoller och liknande till träffar, inför VROM nu så var det Perra och Zibbe som ställde upp och körde till mig för att hämta grejerna.
Jag fick förfrågan från årsmötet om jag kan husa vårt material, därför är det hemma.

Inte mycket längre från Trollhättan att åka och hämta än skövde...


Vill dessutom försvara styrelsen med hela handen!
Det är mycket små gliringar om att "Det måste in nytt blod!" etc.
Men som sittande i valberedningen så kan jag tala om att det är nästan omöjligt att ens få ihop en styrelse!
Vi ska vara glada att de som är sittande åtog sig uppdragen. Väldigt många nya individer som vi tillfrågade för lämpliga poster slog ifrån sig med hela handen när vi fråga om de kunde ta en styrelsepost.


En fråga för alla att tänka på:
Om man nu älskar 7/900 modellerna så mycket, borde inte en styrelsepost vara bästa sättet att visa det på?

Jag sitter själv med gården som renoveras hemma, giftermål nästa år, yngre familjetillskott planerade om något år.
Känner inte att jag har tid att sköta mitt uppdrag om jag tog en styrelsepost, men jag sköter valberedningen för att bidraga med mitt arbete för klubben.


En sista fundering.
VARFÖR måste man få 1000+ rabatter m.m. för ett klubbmedlemskap?
Är det bara "JAG" som ska ha i ett medlemskap, tänker man inget på klubben (därmed även forumet) man gynnar med sitt medlemskap?
Bild

Det som inte finns går att bygga (men använd skyddsglasögon)

Användarvisningsbild
Snusarn
Expert
Inlägg: 8508
Blev medlem: 16 maj 2003, 15:22
Kör: säkert..
Ort: Vänersborg Medlemsnummer 133 Kör: Saab 9-3 -02, Buick Park Avenue -92a VW Caddy pickup -97a

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av Snusarn »

Domino skrev:
SurGubben skrev:Personlig reflektion:
För mig är klubben mest en Internet-grej, och jag är inte direkt pepp på att åka på träffar med min skitiga brukis. Har dessutom så mycket annat för mig, så det finns inte på tapeten. Jag löste främst medlemsskap eftersom jag vill stödja klubben och klubbforumets fortlevnad.
Till att börja med så vill jag säga att DETTA är en åsikt som jag gillar starkt!
Vill man använda forumet och stödja DESS fortlevnad så är inte 200kr mycket heller <-- min åsikt.
Håller me till 100%

Angående kostnaden att skicka banderoller och liknande till träffar, inför VROM nu så var det Perra och Zibbe som ställde upp och körde till mig för att hämta grejerna.
Jag fick förfrågan från årsmötet om jag kan husa vårt material, därför är det hemma.

Inte mycket längre från Trollhättan att åka och hämta än skövde...
Jag visste ju inte var d fanns någonstans.. jag hade inte haft några problem att åka till dig å hämta

Vill dessutom försvara styrelsen med hela handen!
Det är mycket små gliringar om att "Det måste in nytt blod!" etc.
Men som sittande i valberedningen så kan jag tala om att det är nästan omöjligt att ens få ihop en styrelse!
Vi ska vara glada att de som är sittande åtog sig uppdragen. Väldigt många nya individer som vi tillfrågade för lämpliga poster slog ifrån sig med hela handen när vi fråga om de kunde ta en styrelsepost.
Jag har tiden men å andra sidan så känner jag mig inte mogen för att ta beslut/ bestämma osv.. ligger inte riktigt i min natur.
men jag ställer gärna upp å hjälper till


En fråga för alla att tänka på:
Om man nu älskar 7/900 modellerna så mycket, borde inte en styrelsepost vara bästa sättet att visa det på?
Japp
Jag sitter själv med gården som renoveras hemma, giftermål nästa år, yngre familjetillskott planerade om något år.
Känner inte att jag har tid att sköta mitt uppdrag om jag tog en styrelsepost, men jag sköter valberedningen för att bidraga med mitt arbete för klubben.
stor credit till dig för d, dock skulle jag oxå kunnat göra d om jag haft platsen att förvara grejor på


En sista fundering.
VARFÖR måste man få 1000+ rabatter m.m. för ett klubbmedlemskap?
Är det bara "JAG" som ska ha i ett medlemskap, tänker man inget på klubben (därmed även forumet) man gynnar med sitt medlemskap?
har sagt d förr .. jag stödjer klubben utan att kräva någe tebax
Jobbar på volvo.. dock bussar :)

Hesselgren
Moderator
Inlägg: 19505
Blev medlem: 21 apr 2005, 21:50
Ort: Stockholm

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av Hesselgren »

samma här

Användarvisningsbild
Vita_Vargen
Webshopansvarig
Inlägg: 2206
Blev medlem: 16 feb 2011, 21:55
Kör: Många bilar
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av Vita_Vargen »

Har nu läst hela tråden och märkt att det är många som tycker det är brist på träffar samt folk på träffarna.
Jag kan tänka mig att detta beror på bristen på information om dom träffar som finns.

Ett sätt att lösa detta och få ut information till medlemmar vore en nyhetsblad i början av varje månad med dom träffar som arrangeras av klubben/klubbmedlemmar.
Visst går det alltid att kolla in i "Kommande Träffar" men tror det skulle ge bra respons att få den informationen utskickad.

Sen tror jag att det kanske vore en idé att göra en stor årlig officiell 7/900 klubben-träff(kanske finns?).
Det tror jag skulle locka mer än vad en träff där klubben bara är representerad.
Smiley missbrukare [tyst]

Användarvisningsbild
Snusarn
Expert
Inlägg: 8508
Blev medlem: 16 maj 2003, 15:22
Kör: säkert..
Ort: Vänersborg Medlemsnummer 133 Kör: Saab 9-3 -02, Buick Park Avenue -92a VW Caddy pickup -97a

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av Snusarn »

Vita_Vargen skrev:Har nu läst hela tråden och märkt att det är många som tycker det är brist på träffar samt folk på träffarna.
Jag kan tänka mig att detta beror på bristen på information om dom träffar som finns.

Ett sätt att lösa detta och få ut information till medlemmar vore en nyhetsblad i början av varje månad med dom träffar som arrangeras av klubben/klubbmedlemmar.
Visst går det alltid att kolla in i "Kommande Träffar" men tror det skulle ge bra respons att få den informationen utskickad.

Sen tror jag att det kanske vore en idé att göra en stor årlig officiell 7/900 klubben-träff(kanske finns?).
Det tror jag skulle locka mer än vad en träff där klubben bara är representerad.
mycke bra skrivet , d där me en årlig officiell träff gillar jag skitsamma var i landet den hamnar kan ju ändras från år till år.
Jobbar på volvo.. dock bussar :)

Användarvisningsbild
Maxwell
Kassör & Medlemsansvarig
Inlägg: 6254
Blev medlem: 03 jul 2006, 15:58
Kör: En Volvo i taget.
Ort: Volvos huvudstad, Göteborg! Medlemsnummer: 183 Styrelseledamot i VROM
Kontakt:

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av Maxwell »

Är man det minsta engagerad i klubbens verksamhet så är ju årsmötet den träff på året då så många som möjligt egentligen borde ses, alltså den "årliga officiella 7/900 klubben-träffen". Det är ju en obligatoriskt händelse och skulle kanske också kunna funka som en "kick-off" inför kommande säsong.

//M
Bild
760 GLE -88 // S90 3.0 -97

In The White
Moderator
Inlägg: 20250
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av In The White »

"Problemet" med årsmötena för min del är avståndet. Visst, man kan ju köra mellan 35-65 mil enkel resa, men i mesta laget för min
del. Hade gärna deltagit annars.

Skriv svar