Medlemskapsreklam

Förslag till förbättringar och eventuella felaktigheter kan skivas i denna forumskategorin. Positiv feedback är också kul!
tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av tubbe »

klubben i ett nötskal!
det gnälls att det aldrig ordnas något, men när folk väl ordnar saker så blir det noll uppslutning.
Och i sedvanlig ordning är det helt tyst från styrelsen i tråden.
De verkade inte ett dugg intresserade av förslaget.

Användarvisningsbild
Shadow.Demon
Van forumsanvändare
Inlägg: 1017
Blev medlem: 14 jan 2009, 21:47
Kör: 855 GLT
Ort: Linköping

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av Shadow.Demon »

tubbe skrev:klubben i ett nötskal!
det gnälls att det aldrig ordnas något, men när folk väl ordnar saker så blir det noll uppslutning.
Och i sedvanlig ordning är det helt tyst från styrelsen i tråden.
De verkade inte ett dugg intresserade av förslaget.
Jag kan på sätt och vis förstå styrelsen då det är årsmöte bara ett par dagar efter, men det är ju klart att nån kommentar om det hade ju knappast tagit så mycket tid från arbetet inför årsmötet.

Vad gäller alla andra har jag lite mindre förståelse. Jag tror ju inte att samtliga som bor i närheten arbetar. Det finns säkert några som är arbetslösa. Nu ringer som sagt reportern till mig igen på måndag. Med tanke på att det nu bara är tre fordon anmälda tror jag inte att de kommer vilja göra något med klubben.

Användarvisningsbild
Fido
Moderator
Inlägg: 2631
Blev medlem: 26 feb 2003, 20:49
Kör: V70 II 2.5FT MY09
Ort: Bredaryd
Kontakt:

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av Fido »

Jag svarade till Marie på chaten om detta.

Att åka t.o.r 36 mil på fredagen för att sedan åka t.o.r 70 mil på söndagen lockar inte spec mycket, samt att jag i så fall måste ta ledigt från jobbet!

Tråkigt att det hamnade på samma helg som årsmötet! Frågan är dock hur högt vi ska hålla bilsport efter elmia fjaskot.
// Fredrik Bernstig
Volvo V70 II 2.5FT Kinetic MY09
Volvo 965 -96 2,5l Evozz edition

Tomaz
Webmaster
Inlägg: 1644
Blev medlem: 01 nov 2004, 23:22
Kör: För fort
Ort: Borlänge Medlemsnummer: 44
Kontakt:

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av Tomaz »

Båda jag och Fido har pratat med Marie om det så att styrelsen varit tyst stämmer inte, dock skulle vi kanske skrivit här, men vad skulle vi skrivit? Tvingat medlemmar att åka dit? Finns ingenstans på forumet vi kan posta denna info för att nå ut till fler än vad Shadow.Demon och Marie redan gjort ( bra jobb båda två ).

Jag kan inte heller närvara då det är över 60 mil fram och tillbaka, det är inget jag åker bara för Bilsport dagen innan årsmötet som i sin tur blir 40 mil fram och tillbaka. Jag har dessutom ett "Svensson" 8-17 jobb måndag-fredag så det hade inte gått iallafall.

Så tubbe har helt fel huruvida vi i styrelsen är intresserade eller inte, frågan är bara vad du skulle viljat se oss göra? Det verkade på Marie so matt hon och Shadow.Demon hade koll på läget. Som sagt, vi kan inte tvinga medlemmar åka dit, och Marrie och Shadow.Demon är väl dem som vet bäst vilka fler medlemmar det finns i närheten där nere.
Bild

Grön 745 GL -=- Svart Camaro -=- Alltid retar det någon

Användarvisningsbild
Shadow.Demon
Van forumsanvändare
Inlägg: 1017
Blev medlem: 14 jan 2009, 21:47
Kör: 855 GLT
Ort: Linköping

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av Shadow.Demon »

Jag vill inte kritisera alls då det som tidigare nämnts är årsmöte samma helg (vilket är väldigt synd).

Det jag hade efterlyst i själva träfftråden hade ju varit en uppmaning från styrelsen om att alla som hade tid och möjlighet kunde göra allt som var möjligt för att närvara just i reklamsyfte. Jag förstår ju helt klart att alla inte kan i och med jobb. Och i just Fido och Tomaz fall (jag skriver era namn då ni nu skrivit era synpunkter) blir väldigt långt att åka är ju inget att snacka om. Det blir ju för mycket på en och samma helg.

Användaren Inse har startat en tråd för att kolla vilka som bor i Linköpingsregionen. Nu är det folk runtom i Östergötland som svarat. Jag har i dagsläget ingen koll på vilka som är medlemmar i klubben eller forumsanvändare. Några har jag träffat, men det rör sig om 4-5 st.

Nu är det ju några dagar kvar tills jag blir uppringd. Jag hoppas ju fortfarande på att det kommer fler anmälningar till det här.

Samtidigt kan jag förstå Fidos synpunkt på Bilsport efter Elmia. Dock kan man ju kanske se det hela ur reklamsynpunkt. Det skulle ju ändå innebära bra gratisreklam till klubben.

Marie har även varit i kontakt med en reporter på lokaltidningen (Östgöta Correspondenten) och jag har varit i kontakt med en tjej som jobbar på samma tidnings tv-kanal (24Corren). Om det skiter sig med Bilsport kanske det kan bli något även om det bara kommer röra sig om lokalmedia. Då kanske det kan locka någon eller några nya till klubben här nere i Östergötland.
Senast redigerad av 1 Shadow.Demon, redigerad totalt 20 gånger.

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av F_Pettersson »

Lite långt och åka för mig fast jag är arbetslös. hade det varit i närheten typ göteborg had ejag kunnat komma men från trollhättan-Linköping är en bit :P OCh för en arbetslös kostar de skjortan med bensin iaf för mig som för de ungefär att gå jämt ut varje månad om jag tankar väldigt lite. Så försök få dem att få in ett reportage närmare västkusten så sluter ja upp ;) Annars är de väl mkt bra reklam för klubben detta så den växer :D Det är sånt här som är mkt bra för klubben och roligt att dem vill göra :) (knaske ångest efter elmia) men bara roligt. Självklart hoppas ja alla ni som bor i närheten och inte har arbete eller annat planerat åker dit :D Lycka till!! [thum]
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

In The White
Moderator
Inlägg: 20250
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av In The White »

Verkar tyvärr vara dålig uppslutning på alla träffar om man ser till antalet medlemmar i klubben, inte bara dom betalande då. :(
Jag tror personligen många tänker att "Min bil platsar inte", men jag vet att det finns jäkligt många fina bilar i klubben, och allt behöver inte vara perfekt
eller att man har 300hk+ under huven för att komma på någon träff. :wink:
Jag kan bara ta mig själv som exempel, min bil är varken vråltrimmad eller ett utställningsexemplar, men jag tycker det är jäkligt kul att träffas ändå som
vi har gjort ett par gånger här nera i skåne nu. :D
Det hade ju som sagt varit bra reklam för klubben att synas tex i Bilsport, och jag tror nog att ni som bor i trakten hade haft jäkligt kul där också. [thum]

Användarvisningsbild
Shadow.Demon
Van forumsanvändare
Inlägg: 1017
Blev medlem: 14 jan 2009, 21:47
Kör: 855 GLT
Ort: Linköping

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av Shadow.Demon »

In The White skrev:Jag tror personligen många tänker att "Min bil platsar inte", men jag vet att det finns jäkligt många fina bilar i klubben, och allt behöver inte vara perfekt
eller att man har 300hk+ under huven för att komma på någon träff. :wink:
Jag kan bara ta mig själv som exempel, min bil är varken vråltrimmad eller ett utställningsexemplar, men jag tycker det är jäkligt kul att träffas ändå som
vi har gjort ett par gånger här nera i skåne nu. :D
Det hade ju som sagt varit bra reklam för klubben att synas tex i Bilsport, och jag tror nog att ni som bor i trakten hade haft jäkligt kul där också. [thum]
Det kan ju ligga nåt i det. Min bil är absolut inte i närheten av något utställningsexemplar. Jag har lite rost här och där som ska tas itu med inom kort. Först måste jag bara få bilen i bruk igen. Jag kommer garanterat vara på plats om det blir nåt av det här. Men som det ser ut just nu lär de inte vilja göra något då det är för få fordon anmälda.

Användarvisningsbild
Fido
Moderator
Inlägg: 2631
Blev medlem: 26 feb 2003, 20:49
Kör: V70 II 2.5FT MY09
Ort: Bredaryd
Kontakt:

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av Fido »

Iden är inte dålig! det jag menade med var att Bilsport inte verkar vara 100% pålitliga.

Men får ni ihop folk och bilsport vill komma så är det toppen.
// Fredrik Bernstig
Volvo V70 II 2.5FT Kinetic MY09
Volvo 965 -96 2,5l Evozz edition

Östlund
Dags att bli medlem?
Inlägg: 6877
Blev medlem: 03 sep 2004, 22:10
Kör: Volvo, Skoda
Ort: Nykvarn

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av Östlund »

Själv har jag inget körduglit att komma med :) Annars hade det varit roligt :)
Volvo 244 DL -77 Volvo V70 2,5t -05 Skoda Octavia 4x4 -14

Användarvisningsbild
Marie
Uppkörning
Inlägg: 305
Blev medlem: 20 jul 2007, 01:06
Kör: 944 T, Jeep & Skoda
Ort: Linköping.

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av Marie »


Hejsan på er...

Nu har svaret kommit från Bilsport.. Då det var ont om folk så blir det inget separat fototillfälle, utan det kommer ske i samband med en gruppfotografering. Men som det lät så kommer det tas någon separat bild och skrivas lite om våran klubb.

Mer info kommer när jag vet mer fakta :wink:
//Marie
Projekt: Volvo 940Turbo+ -98 .:. Jeep Grand Cherokee Laredo -96 .:.
* Ingenting är omöjligt... det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
* Alla lösningar är bra utom de dåliga.. men de dåliga blir bra om man modifierar dem.
* Varför? ... Varför inte! ... Just bara därför!!!.
* Att det blir som det blir.. det beror på att man gör som man gör.. om man inte gjort som man gjort.. då hade det inte blivit som det blev.

Användarvisningsbild
Shadow.Demon
Van forumsanvändare
Inlägg: 1017
Blev medlem: 14 jan 2009, 21:47
Kör: 855 GLT
Ort: Linköping

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av Shadow.Demon »

Marie skrev:
Hejsan på er...

Nu har svaret kommit från Bilsport.. Då det var ont om folk så blir det inget separat fototillfälle, utan det kommer ske i samband med en gruppfotografering. Men som det lät så kommer det tas någon separat bild och skrivas lite om våran klubb.

Mer info kommer när jag vet mer fakta :wink:
//Marie
Det var typ den informationen jag fick när han ringde upp mig.

Kul att det blir något i alla fall trots dålig uppslutning. I och med att det nu blir efter gruppfotot vid Cloetta Center så kanske det kan tillkomma några härifrån med? Då blir det ju inte fredagen utan lördagen som gäller. Dock fortfarande morgon/förmiddag. Inte kan det väl vara så dåligt med intresse att visa upp bilen i Bilsport samtidigt som man gör reklam för klubben?

Ghurra
Van forumsanvändare
Inlägg: 1886
Blev medlem: 16 jan 2007, 00:27
Kör: Kombi-nerat
Ort: Sthlm
Kontakt:

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av Ghurra »

Det verkar vara lite mycket denna helg...

Men be Bilsport komma till årsmötet... [thum]
V70 2.5 FT -12 (gas)
V70 2,5T AWD -05, Volvo 245 SE -93
V90 3.0 -98, Mazda 1300 -75
http://www.garaget.org/Ghurra
"If it ain't broken, dont fix it"

Användarvisningsbild
Shadow.Demon
Van forumsanvändare
Inlägg: 1017
Blev medlem: 14 jan 2009, 21:47
Kör: 855 GLT
Ort: Linköping

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av Shadow.Demon »

Ghurra skrev:Det verkar vara lite mycket denna helg...

Men be Bilsport komma till årsmötet... [thum]
Det går ju alltid höra med de som kommer till stan om de vill/kan ta svängen upp till årsmötet. De vet ju redan var årsmötet ska hållas.

Skriv svar